کد خبر: ۸۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - 15 November 2016
برای حل مشکلات پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید به بنگاه‌های کوچک باید کارگروهی متشکل از بخش خصوصی و دولتی تشکیل شود تا مشکلات در آن مطرح و راه‌حل رفع مشکلات نیز ارایه شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای حل مشکلات پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید به بنگاه‌های کوچک باید کارگروهی متشکل از بخش خصوصی و دولتی تشکیل شود تا مشکلات در آن مطرح و راه‌حل رفع مشکلات نیز ارایه شود.

به گزارش فارس، در شصت و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور علی طیب‌نیا به راهکارهای حمایت از توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط و بررسی چگونگی رفع مشکلات بانکی در ارائه تسهیلات رونق تولید به این بنگاه‌ها پرداخته شد. در این جلسه پس از بیان مشکلات برای دریافت تسهیلات توسط بنگاه‌های کوچک و رونق تولید وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های صنعتی تفکیک بخشی مطرح نبوده و هدف واحدهای کوچک و متوسطی‌ بوده‌اند که با مشکل نقدینگی مواجه بوده‌اند اما به لحاظ اصولی قابلیت احیا را دارند.

وی تصریح کرد: بنابراین برای پرداخت تسهیلات اصل بر این بوده که به واحدهایی که قابلیت احیا شدن را دارند تسهیلات پرداخت شود.

طیب‌نیا تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در بین صنایع کوچک 7 هزار واحد را شناسایی کرد که این صنایع به لحاظ ساختار و عملکرد بلند مدت مشکلی نداشتند. 

وزیر امور اقتصادی و داریی بیان داشت: این واحدها بر اثر مشکلات تحریم و رکود حاصل از آن و مشکل تقاضای عمومی به مشکل برخورده بودند و مشکل آنها ناشی از عامل بیرونی بوده است، بنابراین وزارت صنعت به این نتیجه رسید که به آنها باید کمک شود.

طیب‌نیا بیان داشت: در نتیجه برای جلوگیری از افزایش مشکلات این بنگاه‌ها مقرر شد تا از طریق پرداخت 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات به آنها کمک شود.

وی با بیان اینکه دولت واقعا بنا ندارد تا تجربه شکست خورده حمایت از واحدهای کوچک را در طرح رونق تولید تکرار کند،گفت: بنابراین مصمم است تا پرداخت تسهیلات به واحدهایی صورت گیرد که مشکل آنها درونی نیست بلکه مشکل آنها ناشی از عوامل بیرونی یعنی، تحریم، رکود و مشکل تقاضای عمومی بوده است.

طیب‌نیا بیان داشت: دولت در پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک تولیدی که مشکل آنها نقدینگی است، بسیار جدی است و درصدد است تا آخر سال این موضوع انجام شود و بانک‌ ها هم باید تسهیلات را پرداخت کنند.

وی افزود: این موضوع از طریق رئیس جمهور و معاون اول پیگیری می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه وزیر صنعت از عملکرد پرداخت بانک‌ها راضی است گفت: درمورد بحث وثیقه برای دریافت تسهیلات طرح تولید ایرادی که وجود دارد به ابلاغیه بانک مرکزی مربوط نیست.

وی گفت: براساس ابلاغیه بانک مرکزی بانک‌ها باید پروانه بهره‌برداری، محل اجرای طرح را به عنوان وثیقه بپذیرند.

وی افزود: مشکل در پذیرفتن وثیقه از سوی بانک‌ها در اجرا و عمل است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: بعضی بانک‌ها همکاری خوبی داشته‌اند و برخی بانک‌ها هم همکاری خوبی نداشتند اما در مجموع بانک‌ها باید تعهدات خود را نسبت به پروژه به درستی انجام دهند و ما هم برای اجرای این پروژه ایستاده‌ایم.

طیب‌نیا تصریح کرد: پیشنهاد من برای حل مشکل مربوط به طرح رونق تولید و پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های کوچک تشکیل کارگروهی متشکل از بخش دولتی و بخش خصوصی (وزارت اقتصاد و شورای گفت‌وگو) است. تا با تشکیل این کارگروه مشکلات در آنجا مطرح و راه‌حل پیشنهاد شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: