کد خبر: ۸۶۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - 13 November 2016
«موضوع هسته ای، موضوعی است که پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان روی آن توافق کردند و مورد حمایت شورای امنیت قرار گرفت. امریکا نیز در این میان نقش بسیار حیاتی ایفا کرد.»
 روزنامه ایران در شماره یکشنبه 23 آبان در توضیح تیتر نخست با اشاره به سخنان دبیرکل سازمان ملل مبنی بر برخی سخنان ترامپ درباره پاره کردن برجام، نوشت: «موضوع هسته ای، موضوعی است که پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان روی آن توافق کردند و مورد حمایت شورای امنیت قرار گرفت. امریکا نیز در این میان نقش بسیار حیاتی ایفا کرد.»

این روزنامه با بررسی عنوان خیمه آلودگی بر فراز آسمان پایتخت، آورد: در پی تشدید آلودگی هوای تهران در چند روز گذشته و اعلام وضعیت هشدار در پایتخت، کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران روز گذشته اعلام کرد:امروز و فردا (23 و 24 آبان) تنها خودروهای دارای مجوز طرح ترافیک می‌توانند وارد محدوده زوج و فرد شوند. به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوا، هوای پایتخت روز شنبه برای چهارمین روز پیاپی در وضعیت ناسالم قرار داشت به طوری که شاخص ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون با افزایش چشمگیری نسبت به روز قبل‌تر به طور میانگین 133 گزارش شد اما در برخی مناطق جنوبی شهر تهران همچون شهر ری شاخص آلودگی روی عدد 172 قرار داشت. از این‌رو مرکز پایش سازمان محیط زیست با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تمامی افراد حساس جامعه اعم از سالمندان، زنان باردار و کودکان از حضور در فضای آزاد خودداری کنند. در همین حال سازمان هواشناسی نیز با صدور اخطاریه‌ای اعلام کرد آلودگی کنونی هوای تهران تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت و با افزایش شاخص آلودگی هوا از فردا هوای تهران برای همه گروه‌ها و حتی افراد غیر حساس نیز ناسالم خواهد شد. 

روزنامه ایران با انتشار عنوان فراکسیون امید وارد حاشیه ‌ها نمی‌شود، نوشت: روز سه‌ شنبه، 11 آبان در بهارستان اتفاق مهمی رخ داد؛ سه وزیر رد شده مجلس نهم از نمایندگان جدید رأی اعتماد گرفتند. آن هم در شرایطی که آرای موافق و مخالف فاصله زیادی داشتند. انتقادها بر این پایه بود که چرا تاکنون میکروفون محمدرضا عارف روشن نشده یا اینکه او تحرک زیادی در مجلس ندارد؟ این اما قضاوتی است که محمدرضا عارف آن را قبول ندارد. او به روزنامه ایران می‌گوید که این طراحی علیه مجموعه امید از بیرون فراکسیون هدایت می‌شود. این تحول کاملاً به کام اصلاح‌طلبانی بود که در فراکسیون امید جمع شده بودند. ارزیابی شما از این دست قضاوت‌ها چیست؟ برخی حملاتی که انجام می‌شود و همین طور برخی از روایت‌های غیرواقعی که شاهد آن هستیم، حاصل طراحی‌هایی است که بیرون فراکسیون انجام می‌شود. برای اینکه فراکسیون را به سمت افراط بکشانند تا از این طریق زمینه زمین زدن فراکسیون امید و کشاندن آن به مسیری که باب میل برخی‌ها است فراهم شود. اما ما اعلام می‌کنیم که فراکسیون امید با عقلانیت تمام راه آرام خود را براساس مصالح ملی و منافع عمومی دنبال می‌کند و قرار نداریم که وارد فضای این دست حاشیه‌سازی‌ها شویم. ضمن اینکه تمام فراکسیون امید هم به یک نفر ختم نمی‌شود. ما برای تمام اعضای فراکسیون نقش‌آفرینی قائل هستیم و مانند آنچه تا امروز نشان داده‌ایم، می‌خواهیم براساس همکاری متقابل و مشارکت تمام اعضا به روش‌های دموکراتیک کار خود را انجام دهیم.

جلسه اضطراری اروپایی‌ها برای بررسی موضع«ترامپ» درباره توافق با ایران، دیگر عنوان این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: رهبران اروپایی به منظور بررسی وضعیت همکاری خود با دولت جدید امریکا در موضوعاتی مانند ایران و روسیه، جلسه‌ای اضطراری برگزار خواهند کرد. به گزارش تسنیم به نقل از وال‌استریت ژورنال، وزرای خارجه اروپایی که از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌ جمهوری امریکا شوکه شده‌اند، قصد تشکیل جلسه‌ای به منظور بررسی روابط با امریکا بر سر موضوعات مهمی مانند ایران و روسیه را دارند. این جلسه فوق ‌العاده امشب برگزار خواهد شد. اتحادیه اروپا بر سر موضوعاتی مانند توافق هسته‌ای با ایران و همچنین اعمال تحریم علیه روسیه همکاری بسیار نزدیکی با دولت اوباما داشتند اما دونالد ترامپ، شخصیتی است که دست‌ کم در کمپین ‌های انتخاباتی خود بر توقف سیاست‌های اوباما در هر دو موضوع مذکور تأکید داشت. دیپلمات‌های اروپایی معتقدند که برای اولین بار طی چند دهه گذشته دولت‌های قدرتمند اروپایی نظر خاصی درباره سیاست خارجی رئیس‌ جمهوری بعدی امریکا ندارند و مشاوران سیاست خارجی وی ارتباط بسیار اندکی با رهبران اروپایی داشته‌اند. به دنبال موضع‌ ترامپ درباره برجام که در کمپین‌های انتخاباتی خود خواستار لغو توافق با ایران شده بود، وزرای اتحادیه اروپا در این نشست بر لزوم اجرای توافق هسته‌ای با ایران تأکید خواهند کرد. 

روزنامه ایران با درج عنوان دادستان تهران: یاشار سلطانی آزاد شد، آورد: یاشار سلطانی، سردبیر سایت معماری نیوز، حدود 2 ماه پیش در فهرستی از واگذاری‌های غیر قانونی چند هزار میلیاردی املاک در تعاونی شهرداری پرده برداشته بود که در این فهرست اسامی برخی مدیران شهری، چند تن از اعضای شورای شهر، یک نماینده مجلس و... منتشر شده بود. بنا به گفته دادستان این فهرست که براساس گزارش سازمان بازرسی منتشر شده بود، محرمانه بوده و نباید رسانه‌ای می‌شده است. یاشار سلطانی پس از این مدت با وجود پا درمیانی تعداد زیادی از مسئولان همچنان در بازداشتگاه اوین بود تا اینکه دیروز با قرار وثیقه تأمین آزاد شد. دادستان تهران گفت: با تکمیل تحقیقات پرونده یاشار سلطانی(فردی که به علت انتشار فهرست املاک نجومی سازمان بازرسی کشور درباره تخفیف و تقسیط‌ های شهرداری تهران حدود 2 ماه در ندامتگاه اوین بود) ، با تبدیل قرار تأمین آزاد شد. به گزارش میزان، دادستان تهران در ششمین جلسه‌ آسیب‌های اجتماعی که به موضوع عفاف و حجاب اختصاص داشت،درباره آسیب‌های اجتماعی به سه نکته از جمله ضرورت انجام کارهای فوق‌العاده درباره آسیب‌های اجتماعی، جلوگیری از انحراف سینما در حوزه‌های ارزش‌های دینی و انقلابی و لزوم رعایت عفاف و حجاب در دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و گفت:رعایت عفاف و حجاب در همه دستگاه‌های اجرایی، دولتی و مراجع قضایی و تبرج (خودنمایی) نداشتن از سوی بانوان کارمند در محیط کار الزامی است.نکته‌ دیگری که در این نشست مورد توجه دادستان تهران قرار گرفت، وضعیت و مشکلات کنونی در سینمای ایران بود.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به عنوان های ««فروشنده» پرفروش‌ترین فیلم سال 95 شد»، «لطفاً مادرم را «فیلتر» کنید!»، «زنگ آغاز هفته کتاب از پایتخت کتاب ایران»، «دور شدن سایه «ترامپ» از سر بازارهای ایران»، «زیبایی «زهره» دیگر تماشا ندارد/ هندیجان؛ گورستان لنج ها» و «روحانی‌جوان معنای زندگی را در مهرورزی یافت/ نوازش زخم ناسور سگ ولگرد» پرداخت.
برچسب ها: سازمان ملل ، برجام ، ترامپ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: