کد خبر: ۸۶۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۸ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - 12 November 2016
مال باختگی مردم در موسسات مالی و اعتباری که نام غیر مجاز بر آن ها اطلاق می شود چند سالی است مردم را با مشکلات اساسی مواجه کرده است. موسساتی که چندین شعبه در بهترین نقاط شهر را با پرستیژی فراتر از یک بانک دایر می کنند و سود پرداختی‌شان نسبت به بانک 6 تا 7 درصد بیشتر است و در عین حال بانک مرکزی اعلام می کند که نظارتی بر این نوع موسسات ندارد.
روزنامه ابتکار در شماره شنبه 22 آبان در تیتر یک نوشت: مال باختگی مردم در موسسات مالی و اعتباری که نام غیر مجاز بر آن ها اطلاق می شود چند سالی است مردم را با مشکلات اساسی مواجه کرده است. موسساتی که چندین شعبه در بهترین نقاط شهر را با پرستیژی فراتر از یک بانک دایر می کنند و سود پرداختی‌شان نسبت به بانک 6 تا 7 درصد بیشتر است و در عین حال بانک مرکزی اعلام می کند که نظارتی بر این نوع موسسات ندارد.

این روزنامه با انتخاب عنوان پایان دید و بازدید مطبوعاتی، آورد: مراسم اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با حضور سید رضا صالحی امیری (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، غلامعلی حداد عادل (رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی)، محمدرضا نهاوندیان (رییس دفتر رییس جمهور) و حسین انتظامی (معاون مطبوعاتی) در مصلی بزرگ تهران همراه بود و اجرای مراسم اختتامیه را هرمز شجاعی‌مهر بر عهده‌دار داشت. در مراسم اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، غلامعلی حداد عادل نیز به ایراد سخنرانی پرداخت. پیش از سخنرانی غلامعلی حداد عادل، هم بیانیه فرهنگستان زبان و ادب فارسی قرائت شد.همچنین اعلام شد فرهنگستان زبان و ادب فارسی جوایزی را برای رسانه‌های برتر اهدا خواهد کرد؛ از میان 180 رسانه، هفت رسانه جوایز دریافت خواهند کرد. 

روزنامه ابتکار با درج عنوان رقص تا انتهای عشق، می نویسد: «با من برقص تا انتهای عشق»؛ این از معروف‌ترین آهنگ‌هایی است که گاهی در مراسم عروسی‌ها می‌شنویم، در حالی که داستان این آهنگ هیچ عاشقانه و رمانتیک نیست. این را کوهن در یک مصاحبه تلویزیونی در سال 1985 عنوان کرد. با این‌که بیشتر ترانه‌های کوهن مضمونی عاشقانه دارند اما روایت‌گر فضایی متفاوت و گاه سیاه هستند. لئونارد کوهن، شاعر، رمان‌نویس و خواننده و ترانه‌سرای کانادایی پنج‌شنبه در سن 82 سالگی در گذشت. ایسنا به نقل از روزنامه گاردین نوشت: صفحه فیس‌بوک این هنرمند کانادایی از درگذشت وی در لس‌آنجلس خبر داده است. در صفحه رسمی فیس‌بوک کوهن اعلام شده است: ما با اندوه عمیق خبر می‌دهیم که شاعر، ترانه‌سرا و هنرمند افسانه‌ای، لئونارد کوهن، فوت کرده است.

این روزنامه با انتشار عنوان گزینه های روی میز ظریف، نوشت: محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در سفری که به شرق اروپا داشته است، روز جمعه در نشست خبری مشترک با لوبومیر زائورالک همتای چک خود ضمن تشکر از مهمان نوازی دولت و ملت این کشور گفت: پس از برجام زمینه برای همکاری های میان دو کشور فراهم شده است و بسیار خوشحال هستیم که تلاش می کنیم روابط ایران و چک را از سطح کاردار به سفیر گسترش دهیم.وی ادامه داد: ما از هم فکری مقامات چک برای رسیدن به یک راه حل جهت بحران سوریه و مبارزه با داعش خوشحال هستیم و این مبارزه نه در سوریه بلکه در عراق و یمن نیز باید وجود داشته باشد.وی تصریح کرد: همکاری ایران با چک و همچنین اتحادیه اروپا می تواند در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دارویی و مبارزه با تروریسم ادامه داشته باشد. وزیر امور خارجه به چشم انداز آینده توافق هسته ای ایران و 1+5 اشاره کرد و اظهارداشت: برجام یک توافق بین المللی است، همه طرف ها باید به آن پایبند باشند و تنها یک توافق دو جانبه محسوب نمی شود.ظریف ادامه داد: برجام یک توافق نامه چندجانبه منطقی است که به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسیده هرچند آمریکا به بخشی از تعهدات عمل نکرده است اما ما به طور کامل به تعهدات خود عمل کرده ایم.وی خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم برجام یک قرارداد منطقی است، ترجیح این است که به درد همه می خورد اما به این معنا نیست که ایران گزینه ای دیگری نداشته باشد.

روزنامه ابتکار با بررسی عنوان به فرهنگ کاریکاتوری نگاه نمی کنیم، می نویسد: سید عباس صالحی،‌ معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از غرفه روزنامه ابتکار دیدن کرد. او در این دیدار با بیان این‌که از روزگار قدیم و به واسطه انتشار یادداشت‌هایش در این روزنامه با «ابتکار» در ارتباط بوده است، به سوالات خبرنگار این روزنامه پاسخ گفت. صالحی درباره این‌که پس از این‌که در جایگاه معاون فرهنگی قرار گرفت،‌ شعار عدالت فرهنگی را به عنوان اصلی‌ترین برنامه خود در نظر داشت، در پاسخ به این سوال که پس از گذشت بیش از سه سال، در حوزه کتاب و نشر این عدالت فرهنگی چطور محقق شده است، گفت: گزارش دادن درباره عدالت فرهنگی بحث مفصلی است و ما در چند حوزه برای تحقق آن پیگیری کرده‌ایم. یکی عدالت جغرافیایی، به این معنا که استان‌های ایران در کنار تهران از امکانات محدودی که در اختیار ارشاد و معاونت فرهنگی است، بهره‌مند شوند. به گفته سید عباس صالحی، حوزه دیگر عدالت موضوعی است.ما در حوزه فرهنگ، موضوعات مختلفی داریم و باید فعالیت ما به گونه‌ای باشد که با تمرکز بر یک موضوع، موضوعات دیگر کم بها دیده نشود. در این حوزه هم تلاش کردیم در عین اینکه به حوزه ادبیات توجه می‌کنیم به حوزه دفاع مقدس هم توجه داشته باشیم و همین‌طور حوزه‌های مختلف را با هم ببینیم و احیانا، در یک نگاه کاریکاتوری، با انبوه‌سازی یک بخش، بخش‌های دیگری رقیق نشوند.

این روزنامه سرمقاله را به عنوان «قلدری در سیاست و سیاست قلدری» به قلم محمدعلی وکیلی اختصاص داد.

«انتقاد از اقتصاد سیاست بازی با دانشگاه»، «شیخ اصولی یا سیاستمدار ضد مشروطه؟»، ««پیشگیری»، پاشنه آشیل حوادث در ایران» و «زمان تجمیع احزاب را می توان سرآغاز بلوغ سیاسی جامعه نامید» از دیگر عنوان های روزنامه ابتکار است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: