کد خبر: ۸۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - 10 November 2016
در جلسه هیات دولت هم گفتم که امیدوارم همکاران در هیات دولت هم به تاسی از رییس‌جمهور در حوزه‌های کاری خود این اعتماد را به زنان دارای صلاحیت و شایستگی که نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند، داشته باشند.
 روزنامه اعتماد در شماره پنجشنبه 20 آبان به نقل از شهیندخت مولاوردی نوشت: در جلسه هیات دولت هم گفتم که امیدوارم همکاران در هیات دولت هم به تاسی از رییس‌جمهور در حوزه‌های کاری خود این اعتماد را به زنان دارای صلاحیت و شایستگی که نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند، داشته باشند.

این روزنامه در تیتر یک با انتخاب عنوان جهان، نگران آمریکای ترامپ می نویسد: هشت نوامبر ٢٠١٦ عصری رویایی برای هیلاری کلینتون رقم زد و شبی تاریخی برای دونالد ترامپ. نوامبر (یازدهمین ماه میلادی) ٢٠١٦ که زلزله ظهور ترامپ نه فقط امریکا که جهان را لرزاند.شاید روزها، هفته‌ها بلکه سال‌ها زمان نیاز باشد تا مردم امریکا و رهبران آنها بفهمند در روز انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٢٠١٦ چه رخ داد؟ شیب باور عمومی نتیجه انتخابات امریکا بسیار تند بود. شاخص‌های اقتصادی با بالا گرفتن زمزمه پیروزی ترامپ جابه‌جایی را تجربه کردند و حتی رهبرانی که از سرتاسر جهان به اوباما تبریک گفتند هم دودل بودند که در حال تبریک گفتن به مردی هستند که گفته اعتقادی به ائتلاف‌های سنتی ندارد و به یکپارچگی فراتلانتیکی هم فکر نمی‌کند. توییت‌هایی که منتشر می‌شد طعم تلخ شکست و ناامیدی را القا می‌کرد: عده‌ای نتیجه را تراژدی خواندند؛ تراژدی که منجر به این شد که در همان ساعات اولیه اعلام تدریجی آرا، سایت‌های مربوط به پذیرش مهاجران از امریکا با اختلال در کار روبه‌رو شوند.

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان اتاق مخفی نداریم، در گفت و گو با محمدعلی نجفی درباره بروز تخلف در واگذاری املاک شهرداری می نویسد: اصل موضوع به واگذاری املاک باز می‌گردد. با توجه به اطلاعاتی که بنده دارم، در شرایط کنونی مایل نیستم قضاوتم را در این مورد مطرح کنم. آنچه که روشن است این است که هم نهادهای نظارتی و هم برخی از اعضای شورای شهر و هم برخی از موسسات و گروه‌های غیر دولتی مستقل که به مساله واگذاری املاک ورود کرده و موضوع را بررسی کردند اعلام کرده‌اند که تخلفاتی انجام شده است. ما جلساتی با حضور چند تن از اعضای اصلاح‌طلب فعلی شورای شهر تهران و دیگر دوستان داشتیم و در آن جلسات در مورد انتخابات شورای شهر دوره بعدی مشورت و همفکری می‌کردیم. 

چون این جلسات مرتبط با کار دولتی نیست، آنها را در ساختمانی غیردولتی برگزار می‌کردیم که خدایی نکرده شایبه‌ای در خصوص دخالت دولت در انتخابات به وجود نیاید. در یکی از این جلسات آقای حکیمی‌پور به عنوان خبر اعلام کرد که سازمان بازرسی کل کشور گزارشی تهیه و ابلاغ کرده است که نشان می‌دهد حجم وسیعی از تخلفات در ارتباط با واگذاری املاک در شهرداری تهران اتفاق افتاده است. بنابراین اینکه در برخی رسانه‌ها مطرح شد که اتاق فکر ایجاد شده یا بحث‌هایی در مورد هیات رییسه شورای شهر وجود داشته این موارد را تکذیب می‌کنم. همان‌طور که گفتم جلسه در مورد انتخابات شورای شهر در دوره بعدی بوده است و ارتباطی با مدیریت شهرداری در حال حاضر یا مدیریت شورای شهر نبوده و اتاق عملیاتی هم اصلا وجود نداشته است.

این روزنامه با درج عنوان خوشبین هستم، آورد: در حالی که جهان در بهت نتیجه انتخاباتی ایالات متحده به سر می‌برد، بسیاری از شاخص‌های اقتصادی با این تغییر دچار نوسان شده‌اند. بازار نفت نیز از این تغییر و تحولات مستثنی نیست. حزب جمهوریخواه به توسعه منابع سنتی انرژی تمایل بیشتری دارد. از همین رو ممکن است شیل‌های نفتی امریکا دوباره رونق بگیرند و کاهش وابستگی این کشور به نفت خاورمیانه را در پی داشته باشد. 

با این حال بیژن زنگنه، وزیر نفت به آینده مذاکرات اوپک خوشبین است. او در واکنش به برخی مباحث مبنی بر پیش بینی به توافق نرسیدن اعضا در نشست آتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) یا شکست برنامه کاهش تولید در این سازمان، گفته است: اگرچه اوپک فراز و فرود بسیاری دارد و سیاست در آن بسیار تاثیرگذار است، اما اراده عمومی و بلوغ عقلانی برای تامین منافع جمعی در این سازمان وجود دارد.وزیر نفت می‌گوید: «فکر می‌کنم تحمل سختی‌های ناشی از کاهش قیمت نفت برای برخی کشورها کفایت می‌کند تا اوپک به سمت کاهش تولید واقعی یا جلوگیری از افزایش تولید گام بردارد. این در حالی است که به مذاکرات نشست آتی اوپک خوشبینم، مگر آنکه اراده خیلی منفی سیاسی به میدان بیاید.»

روزنامه اعتماد در ستون نگاه روز عنوان «پیروزی ترامپ، پیروزی جمهوریخواهان نیست» را به قلم جاوید قربان‌اوغلی مدیرکل اسبق وزارت امور خارجه منتشر کرد.

این روزنامه همچنین عنوان های «روحانی: نتیجه انتخابات امریکا اثری در سیاست های ما ندارد»، «چرا ترامپ و نه هیلاری»، «حرکت معکوس اقتصاد»، «رییس کل دادگستری استان تهران: حکم مرتضوی غیرقطعی است»، «مددکار اجتماعی: تنهایی پرهیاهو» و «لاله و لادن گل های به هم چسبیده» را در صفحه نخست به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: