کد خبر: ۸۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - 09 November 2016
تا چندی پیش تصور من بر این بود که شاید تلاش امریکا در افغانستان برای نابودی طالبان است ولی الان تصور می‌کنم که در شرایط کنونی طالبان به عنوان یک ابزار به سود امریکایی‌هاست.
روزنامه جوان در شماره چهارشنبه 19 آبان، در گفت و گو با استاد دانشگاه و کارشناس مسائل شبه قاره نوشت: تا چندی پیش تصور من بر این بود که شاید تلاش امریکا در افغانستان برای نابودی طالبان است ولی الان تصور می‌کنم که در شرایط کنونی طالبان به عنوان یک ابزار به سود امریکایی‌هاست.

این روزنامه در تیتر نخست با انتشار عنوان 90درصد وام‌های بانک سرمایه با سند صوری بود! آورد: جالب این است که هر روز ابعاد تازه‌ای از این فساد 8 هزار میلیارد تومانی بر ملا می‌شود و بعد از خبر نبود شفافیت اقتصادی شرکت‌های زیر مجموعه این صندوق مانند پتروشیمی، ماشین‌سازی اراک و بانک سرمایه، تعویض شش مدیر عامل بانک سرمایه طی مدت دو سال، 7هزار میلیارد تومان معوقات غیرقابل وصول بانک مذکور، اعطای اعتبارات سنگین برای خرید 800 دستگاه خودروی لوکس به مدیران ارشد صندوق ذخیره فرهنگیان، تأسیس شرکت‌های موازی، تخصیص وام‌های بالای 100 میلیون تومانی قرض‌الحسنه با کارمزد صفر درصد به برخی مدیران، افزایش سه برابری حقوق‌ها در سه سال، پاداش‌های مالی 700 میلیون تومانی پایان سال و مشخص شدن عضویت اجباری فرهنگیان کشور در صندوق ذخیره فرهنگیان در سال 93 هر روز برجستگی‌های فساد مالی در بانک سرمایه بیش از سایر موارد خود‌نمایی می‌کند، چنانکه به گفته نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی 90درصد وام‌های کلان اعطا شده از سوی بانک سرمایه به افراد خاص صوری بوده و در اصل افراد شرکت و بنگاه اقتصادی نداشتند، بلکه به ‌صورت باندی از این وام‌های کلان بهره می‌بردند. 

روزنامه جوان با بررسی عنوان کارنامه سیاه در کاخ سفید ‏دست به‌دست شد، نوشت: بالاخره بعد از ماه‌ها لفاظی و فحاشی و افشاگری، مبارزات انتخابات ریاست جمهوری امریکا به ایستگاه آخر رسید. در نهایت، کاخ‌سفید دست به دست شد. البته تنها شاهد جابه‌جایی کاخ‏نشینان در کاخ سفید هستیم وگرنه کارنامه سیاه آن به جای خود باقی است. ‏
به گزارش«جوان» پس از 575 روز کارزار انتخاباتی که حدود 2 میلیارد و 100 میلیون دلار هزینه مالی و البته بیش از اینها ‏هزینه حیثیتی برای نظام سیاسی امریکا داشت، مردم ‏امریکا به پای صندوق‌های رأی رفتند‎. 

ردپای جریان خاص سیاسی در پرونده املاک شهرداری، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: تحقیقات دادستانی نشان می‌دهد که اقدام متهم (یاشار سلطانی) بیانگر نوعی هماهنگی و همراهی با جریان خاص سیاسی است. به گزارش خبرگزاری میزان؛ عباس جعفری ‌دولت‌آبادی در هفدهمین شورای معاونان دادستانی تهران در مورد پرونده واگذاری املاک شهرداری تهران اظهار داشت: این پرونده مشتمل بر دو بخش است؛ بخش نخست راجع به واگذاری املاک است که گزارش دادستان کل کشور با دستور ریاست قوه قضائیه، به دادستانی تهران ارسال شد و در دادسرای کارکنان دولت تحت رسیدگی است. دادستان تهران بخش دوم پرونده واگذاری املاک را مرتبط با یکی از اتهامات یاشار سلطانی دانست و در توضیح گفت: تحقیقات دادستانی نشان می‌دهد که اقدام متهم بیانگر نوعی هماهنگی و همراهی با جریان خاص سیاسی است، زیرا انتشار نامه نزدیک به زمان برگزاری انتخابات رئیس شورای اسلامی شهر تهران، یعنی دوازدهم شهریورماه بوده، به نحوی که نامه در تاریخ 31 مرداد از شهرداری تهران خارج شده و در اول شهریورماه تحویل حکیمی‌پور، عضو شورای شهر تهران می‌شود. 

روزنامه جوان با انتخاب عنوان صندوق‌های بازنشستگی در ورطه ورشکستگی، آورد: شاید منظور از بحران در صندوق‌های بازنشستگی همان ورشکستگی باشد زیرا رئیس دفتر رئیس‌جمهور از وابستگی 58 درصدی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت در سال 95 خبر داد، این بدان معنی است که حق بیمه‌های پرداختی شاغلان و سود شرکت‌های صندوق‌های بازنشستگی حتی کفاف پرداخت نیمی از هزینه‌های صندوق‌ها را هم نمی‌دهد. محمد نهاوندیان در همایش صندوق‌های بازنشستگی با انتقاد از وابستگی ناسالم صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت گفت: میزان وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت از 36 درصد سال 87 به 58 درصد در سال 95 رسیده است.

این روزنامه همچنین عنوان «رژه دیپلماسی ایران در لبنان» و «امیر رضا واعظ آشتیانی: مدیران باشگاه ها با حیف و میل بیت المال دنبال قدرت نمایی اند» را در نیم صفحه نخست این روزنامه منتشر کرد و در ستون سرمقاله عنوان «دخمه شخصیت پردازی باز نکنید» را به قلم عبدالله گنجی مدیر مسئول انتشار داد.
برچسب ها: طالبان ، امریکا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: