کد خبر: ۸۵۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - 06 November 2016
برخی باید این پیام را دریافته باشند که دوره کاسبی با فتنه تمام شده است و حربه فتنه از دست این کاسبان در مجلس خارج شده‌ است. این مجلس، مجلس ملت است و پیام ملت که تغییر روش‌های منسوخ و دوری از تفرقه را درک کرده است.
 روزنامه آرمان در شماره یکشنبه 16 آبان سخنان نماینده مردم تهران در مجلس را درباره رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی رییس جمهوری برجسته کرد و نوشت: برخی باید این پیام را دریافته باشند که دوره کاسبی با فتنه تمام شده است و حربه فتنه از دست این کاسبان در مجلس خارج شده‌ است. این مجلس، مجلس ملت است و پیام ملت که تغییر روش‌های منسوخ و دوری از تفرقه را درک کرده است.

این روزنامه با اشاره به عنوان رانت اطلاعاتی بلای بزرگ درکشورماست، در تشریح تیتر یک آورد: نمایشگاه مطبوعات صبح دیروز به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد؛ سخنران اصلی مراسم افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات رئیس‌جمهور بود که به بسیاری از دغدغه‌های قشر مطبوعاتی اشاره و خواستار پایان برخی رفتارها مانند استفاده از رانت اطلاعاتی شد. حسن روحانی با بیان اینکه رسانه یکی از ارکان اصلی توسعه است، گفت: اگر می‌خواهیم جامعه امنی داشته باشیم نباید گوش شنوایی برای افراط و ندای تروریسم داشته باشیم. وی اظهار کرد: بی‌تردید رسانه، مطبوعات و اصحاب آن به فرهنگ و ارتباط افکار مردم با حاکمیت و انتقال نظر حاکمیت و فراهم آوردن زمینه برای توسعه جامعه، کمک می‌کنند.

آرمان موفق عمل کرده است، از دیگر عنوان های روزنامه آرمان است، در تشریح این خبر می خوانیم: رئیس‌جمهور کشورمان در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات از غرفه روزنامه«آرمان امروز» بازدید کردند. در این بازدید دکتر صالحی امیری وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی وزیر سابق، حسین انتظامی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، محمد نهاوندیان وحسام الدین آشنا و... همراه رئیس جمهور بودند. رئیس‌جمهوری در این دیدار از وضعیت انتشار روزنامه آرمان امروز و مخاطبان آن سوال کرد و گفت: اطلاع دارم که روزنامه آرمان در جذب مخاطب خوب عمل کرده است و ان شاءا... در آینده هم بتواند مخاطبان بیشتری را جذب نماید. در پایان دکتر حسن روحانی از زحمات روزنامه آرمان در انعکاس صحیح عملکرد دولت تشکر کرد.

این روزنامه با انتخاب عنوان محکومیت یک خواننده زیرزمینی به 10سال حبس، به نقل از جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران می نویسد: درباره مبارزه با جرایم مرتبط با فساد اخلاقی اقدامات موثر و مناسبی انجام شده، اما ضرورت دارد همه‌ دستگاه‌ها در این زمینه مشارکت و همکاری کنند تا علاوه بر اقدامات پیشگیرانه، اقدامات مقابله‌ای علیه متهمان باندهای سازمان یافته فساد و فحشا مورد توجه بیشتر قرار گیرد. جعفری دولت‌آبادی اعلام کرد: به موجب حکم صادره از محاکم تهران، یکی از خوانندگان زیرزمینی به ده سال حبس و 74 ضربه شلاق محکوم شده است که با توجه به اعلام گذشت یکی از شکات، یک دوم مجازات حبس تعلیق شده است.

روزنامه آرمان با درج عنوان کاهش شایعه با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، به نقل از محمد امین قانعی راد رییس انجمن جامعه شناسی ایران نوشت: نکته قابل توجه هم این است که این شبکه‌ها به چه میزان اعتماد پذیر هستند. آیا می‌توان به این شبکه‌های خرد اعتماد کرد یا خیر؟ بنده بر این باور هستم که با فعالیت شبکه‌های اجتماعی به نسبت میزان شایعه پراکنی کاهش یافته است. در گذشته شایعه در بین مردم بیشتر رواج داشت. هر یک از ما در شرایط کنونی عضو شبکه‌های اجتماعی هستیم. عمده شبکه‌های اجتماعی تشکیل‌دهنده از سوی عامه مردم یک نظام اجتماعی عاری از شایعه را شکل می‌دهند. در این شبکه‌ها با نوعی کنسرو شدن، پالایش و اعتباریابی، اخبار و اطلاعات رو به رو هستیم و به نسبت میزان شایعه پراکنی در این شبکه‌ها کاهش می‌یابد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان «شهر به شهر دنبال فشار به مطهری!» پرداخت و در ستون سرمقاله عنوان «شفاف‌سازی رسالت مطبوعات؛ چگونه؟» نوشته صادق زیباکلام را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: