کد خبر: ۸۵۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - 06 November 2016
یک عضو فراکسیون امید مجلس ضمن تحلیل رای اعتماد مجلس به وزرای جدید کابینه حسن روحانی گفت که احتمالا رئیس‌جمهور در آینده نزدیک به فکر ترمیم بخش های اقتصادی کابینه باشد و مجلس از این تغییر استقبال می‌کند.

یک عضو فراکسیون امید مجلس ضمن تحلیل رای اعتماد مجلس به وزرای جدید کابینه حسن روحانی گفت که احتمالا رئیس‌جمهور در آینده نزدیک به فکر ترمیم بخش های اقتصادی کابینه باشد و مجلس از این تغییر استقبال می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مازنی با حضور در غرفه ایسنا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: ترمیم کابینه قدری دیرهنگام اتفاق افتاد. ما آمادگی این را داشتیم که از ابتدای مجلس دهم به دولت در جهت ترمیم کابینه کمک کنیم. اکنون هم این تغییرات اتفاق افتاده به این معنی نیست که وزرایی که کنار رفته اند افراد ناموفقی بوده اند بلکه هر سه وزیر مستعفی در حوزه کاری خود جزو بهترین‌ها بودند.

وی افزود:‌ اینکه رئیس‌جمهور در مورد تغییر کابینه به نتیجه رسید و مجلس هم ازآن استقبال کرد، از چند جهت اهمیت داشت. یکی اینکه رئیس‌جمهور می‌خواست نیروهای پروژه ای را جایگزین نیروهای پروسه‌ای کند و مدیرانی بیاورد که خدماتی در حوزه های تخصصی خود ارائه کنند. انتظارمی رود طی چند ماه آینده به پایان عمر دولت کارهای چشم گیر و قابل دفاعی از نظر مردم انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: تغییرات کابینه همچنین شاید آزمایشی از سوی رئیس‌جمهور برای مجلس بود که تفاوت بین مجالس نهم و دهم مشخص شود. در جریان انتخابات رئیس مجلس شاید مردم انتظار داشتند تغییری در ریاست مجلس انجام شود و وقتی این تغییر انجام نشد، این تصور به وجود آمد که رای مردم در انتخابات مجلس تاثیری نداشته است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد:‌ رای اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی آقای روحانی نشان داد انتخابات اسفند ۹۴ و اردیبهشت ۹۵ مجلس تاثیرگذار بوده است. اینکه سه وزیری که در مجلس نهم رای نیاوردند از مجلس دهم رای اعتماد گرفتند پیام خوبی داشت که باید به صندوق رای به عنوان طبیعی ترین محل برای تغییر نگاه کرد و راهی جز صندوق رای برای تغییر وجود ندارد و هر کس با صندوق رای قهر کند دودش به چشم خودش می رود.

مازنی با اشاره به هماهنگی جناح های مختلف سیاسی در مجلس در جریان رای اعتماد وزرای پیشنهادی دولت تصریح کرد: درست است که برخی نمایندگان با وزرای پیشنهادی مخالفت کردند و گاهی هم لحنشان  تند شد اما به این معنا نبود که مجلس آهنگ تخریب داشته باشد. ضمن اینکه بیشترین مخالفین در مقام مخالفت در صدد نقد برنامه‌ها بر اساس ضوابط بودند و نهایتا برایند مجلس هماهنگی بین فراکسیون های مختلف بود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه آرای نمایندگان برای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی آرای یک فراکسیون نبوده است تاکید کرد:‌ البته فراکسیون امید نقش بسزایی در این موضوع داشت، اما مستقلین اصولگرایان و آقایان لاریجانی  و عارف هم نقش مهمی در این موضوع داشتند و این نشان داد اگر مجلس بخواهد برای مردم کار کند می‌تواند فراتر از مسائل جناحی گره از کار ملت باز کند و اینها نشانه های خوبی است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد:‌ انتظار از وزرای جدید کابینه اینست که کار ویژه مشخصی را برای خود و در حوزه مسئولیتشان تعریف کنند و به اهالی فرهنگ احترام بگذارند و به کمک صاحب نظران اقدامات موثری در حوزه های کاری خود انجام دهند.

مازنی در پایان یادآور شد: من احتمال می دهم رئیس‌جمهور در آینده نزدیک به فکر ترمیم کابینه در بخش های اقتصادی باشد. قطعا مجلس هم از برنامه دولت برای این تغییر و تحول استقبال خواهد کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: