کد خبر: ۸۵۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - 05 November 2016
مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس با اشاره به اینکه بلیت شناورهای مسافری از طریق سامانه اینترنتی قابل دریافت است، گفت: در حال حاضر ۴۶ فروند شناور مسافری با ظرفیت ۴۸۰۰ صندلی عملیات جابه‌جایی مسافران دریایی را در این بندر انجام می‌دهد.
مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس با اشاره به اینکه بلیت شناورهای مسافری از طریق سامانه اینترنتی قابل دریافت است، گفت: در حال حاضر ۴۶ فروند شناور مسافری با ظرفیت ۴۸۰۰ صندلی عملیات جابه‌جایی مسافران دریایی را در این بندر انجام می‌دهد.

محمد احمدزاده در گفت‌وگو با فارس،‌ درباره جابه‌جایی مسافران دریایی از پایانه مسافری بندر شهید حقانی بندرعباس بیان کرد: بیشترین تعداد سفرهای دریایی کشور از طریق این پایانه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در نیمه اول سال به طور متوسط روزانه نزدیک به 8 هزار نفر-سفر در قالب رفت و برگشت سفر دریایی داریم و در نیمه دوم سال به دلیل مناسب شدن شرایط جوی و آب و هوایی منطقه، این تعداد به 16 هزار نفر-سفر افزایش می‌یابد.

احمدزاده بیان کرد: حتی در ایام نوروز رکورد جابه‌جایی مسافر 40 هزار نفر در یک روز ثبت شده است.

مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس با اشاره به اینکه مسیر دریایی مسافری بندرعباس به درگهان در راستای آسایش مسافران به تازگی راه‌اندازی شده است، بیان کرد: از بندر شهید حقانی به مقاصد قشم، جزیره هرمز و شهر درگهان تردد وجود دارد.

وی با بیان اینکه پایانه مسافری شهید حقانی به عنوان بزرگترین بندر مسافری کشور شناخته شده است، گفت: در حال حاضر 46 فروند شناور مسافری با ظرفیت 4800 صندلی عملیات جابه‌جایی مسافران دریایی را انجام می‌دهد.

مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس درباره آماده‌سازی شناورهای مسافری و زیرساخت‌‌ها برای سفرهای نوروزی دریایی بیان کرد: هر سال از شهریورماه ستاد نوروزی سفرهایی دریایی فعالیت خود را آغاز می‌کند و در نیمه دوم سال، تمرکز بخشی از بندر شهید حقانی بندرعباس، در جابه‌جایی مسافر است، تا بتوان خدمات مطلوبی به گردشگران در این نیمه سال که زمان اوج سفر محسوب می‌شود، ارائه کرد.

وی با بیان اینکه در نیمه دوم سال با دو پیک سفر مواجه هستیم، ادامه داد: در واقع پیک سفر دیگری که غیر از ایام نوروز وجود دارد، تعطیلات بهمن‌ماه است که در این ایام تقاضای سفر دریایی بسیار افزایش می‌یابد، به همین دلیل آماده‌سازی ناوگان برای این ایام از قبل پیش‌بینی می‌شود، تا بتوانیم در هر دو پیک سفر بهمن‌ماه و نوروز، خدمات مناسب را ارائه کنیم.

مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس درباره سیستم فروش بلیت شناورها بیان کرد: در حال حاضر بلیت به شکل حضوری در پایانه با ارائه کارت ملی، صادر می‌شود ضمن آنکه «دریاکارت» به عنوان کارت‌بلیت چند سفره راه‌اندازی کرده‌ایم که مسافران کثیرالسفر از آن استفاده کنند.

احمدزاده بیان کرد:‌ همچنین طی برنامه‌ریزی انجام شده، بلیت اینترنتی شناورها نیز از طریق سامانه اینترنتی قابل دریافت است.

مدیر پایانه شهید حقانی هرمزگان اظهار داشت: برای پیش‌فروش بلیت‌ها محدودیتی نداریم اما ظرفیتی مشخص دارد تا هرگاه مسافر به بندر مراجعه کنند، بلیت فراهم باشد و در خدمات‌رسانی مشکلی نداشته باشیم.

وی افزود: فقط در ایام پیک سفر در بازه زمانی 2 تا 3 ساعته اوایل صبح، تراکم بسیار زیاد می‌شود و در ایام عادی سال مشکلی از نظر ظرفیت شناورها نداریم.

مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس درباره ارتقای ایمنی مسافران دریایی بیان کرد: شناورها باید الزامات کنوانسیونی را ‌رعایت کنند، هر روز چک فنی می‌شوند، ضمن آنکه هر 2 ماه یک بار چک بزرگتر دارند، شناورها از نظر تجهیز به جلیقه نجات کاملاً رصد می‌شوند، ضمن آنکه از نظر جان‌پناه بادی نیز چک می‌شوند تا در شرایط اضطرار قابل استفاده باشند.

احمدزاده بیان کرد: از سال 1390 تاکنون هیچ حادثه‌ای در بخش شناورها نداشته‌ایم و برهمین اساس شناورها باید براساس استاندارد تعیین شده تردد کنند و این گونه نیست که در هر شرایط جوی، قابلیت تردد داشته باشند.

مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس گفت: تردد شناورها الزامات خاصی را می‌طلبد، مثلاً اگر سرعت وزش باد از حد مشخص بگذرد، امکان تردد وجود ندارد، دریا شرایط خاص خود را دارد و امداد و نجات‌های خاص را می‌طلبد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: