کد خبر: ۸۵۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۳ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - 31 October 2016
روزنامه روزان در شماره دوشنبه 10 آبان در گفت و گو با کارشناس اقتصادی درباره پروژه کامل حذف کارت سوخت، از قول وی نوشت: با توجه به اظهارات مطرح شده استفاده از کارت برای کسانی که سوخت ‌گیری می‌ کنند منتفی است،‌ اما با توجه به ابلاغیه ‌ای دولت برای اجرای قانون داشته درصدد هستند تا ضمن حفظ زیرساخت ‌ها،‌ نسبت به حذف کلی کارت اقدام کنند.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان انتظارات برجای مانده...، اختصاص داد و آورد: «روحانی رئیس ‌جمهور دو دوره ‌ای است؛ او رقیب جدی ندارد»؛ این خلاصه ‌ای است از باور بخشی از سیاسیون جامعه درباره سرنوشت چهار سال آینده رئیس دولت یازدهم. آنها با استناد به تاریخ می‌ گویند دولت‌ های روسای جمهور ایران همه هشت ساله می‌ شوند. تجربه این را ثابت کرده و جای اما و اگری هم برای آن باقی نمانده است.

 این تحلیل اگرچه با استناد به نتیجه انتخابات ادوار گذشته درست و بی‌ نقص به نظر می ‌رسد اما حقیقت این است که افکارعمومی و جامعه به عنوان عنصری که نتیجه انتخابات را رقم می زنند نباید نادیده گرفته شوند. لذا بازنگری عملکرد چهار ساله یک رئیس‌ جمهور موضوعی است که باید مورد توجه نخبگان جامعه قرار گیرد. برای دست دریافت به پاسخی مناسب به میان مردم رفتم و پای درد دل آنها نشستم. مردمی که نظراتشان را بی ‌پرده و به دور از هرگونه سیاسی بازی یا سهم خواهی از دکتر روحانی مطرح کردند و مهم‌ ترین دغدغه جامعه را وضعیت نامطلوب اقتصادی و معیشتی کشور دانستند.

روزنامه روزان با انتخاب عنوان خاورمیانه بی ثبات و بحرانی می ‌ماند، نوشت: بحران در خاورمیانه در چند دهه اخیر به اوج خود رسیده است. منطقه ‌ای که در قرن اخیر مورد توجه ویژه قدرت ‌های بین ‌المللی بوده است. قدرت‌ هایی که به دنبال متحدانی برای کسب امتیاز و بهره بیشتر از منابع موجود در خاورمیانه هستند. جنگ در سوریه و یمن و همین طور بحران در عراق و بحرین این قسمت از دنیا را دچار پیچیدگی خاصی کرده است. در این خصوص با میرحامد اکبری، کارشناس مسائل بین ‌الملل گفتگو کردیم. او معتقد است که «خاورمیانه در کوتاه مدت ملتهب خواهد ماند و دچار تغییر نخواهد شد.» وی گفت: در بین کشورهای بحران زده خاورمیانه عراق به سمت ثبات در حال حرکت است. وضعیت بغرنج در این کشور در حال گذار به آرامش نسبی است و داعش هم از موصل بزودی خارج می‌ شود. اما در سوریه بحران همچنان ادامه خواهد داشت. در یمن نیز جنگ با سعودی‌ ها ادامه دارد و یمن همچنان در یک وضعیت بحرانی می‌ ماند. 

این روزنامه با اشاره به عنوان تیر آخر اصولگرایان برای انتخابات، آورد: رایزنی‌ ها ادامه دارد. احزاب فانوس به دست مسیر رقابت را طی می ‌کنند و رفته رفته مهیای آن می‌ شوند تا پا در گود بزرگترین آزمون دموکراسی بگذارند. از همین حالا زمزمه ‌هایی دال بر ورود برخی چهره ‌ها به گود سیاست اعم از اصولگرا و اصلاح ‌طلب به گود انتخابات به گوش می ‌رسد که یحیی آل ‌اسحاق در اردوگاه اصولگرایی و احتمال کاندیداتوری او برای انتخابات و نیز یارگیری نزدیکان دولت احمدی ‌نژاد برای حضور در کارزار انتخاباتی 96 مصادیق همین مسئله هستند. رسول منتجب‌ نیا یکی از اعضای شورای عالی سیاست‌ گذاری اصلاح‌ طلبان و قائم مقام حزب اعتماد ملی در همین خصوص به «روزان» توضیح می‌ دهد که «از یک طرف تغییرات ساختاری در شورای عالی سیاست‌ گذاری و از طرف دیگر استقبال این شورا از تشکیل کمیته‌ های انتخاباتی در استان‌ های کشور این زمینه را فراهم کرده است تا اصلاح‌ طلبان رفته رفته خود را به صورت سراسری و یکپارچه برای انتخابات آماده کنند.» غلامرضا مصباحی‌ مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در همین رابطه اعلام کرده است که «در روزهای باقیمانده از محرم و صفر دعوت عمومی از اصولگرایان صورت می ‌گیرد و جامعه روحانیت مبارز از تمام ظرفیت اصولگرایی از جمله آیت‌الله مصباح یزدی برای انتخابات آینده ریاست جمهوری کمک و مشورت می‌ گیرد.»

روزنامه روزان با انتشار عنوان شاد کردن دل مردم بالاترین افتخار است، نوشت: تیم ملی کاراته ایران در رقابت های جهانی اتریش عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت. یکی از دلاوران تیم ملی کاراته که در این رقابتها موفق به کسب مدال طلا شد، امیر مهدیزاده است. مهدیزاده با عملکرد بسیار خوبش در این رقابت ها همه را به تحسین واداشته است. این مدال طلا برای ایران آنقدر حائز اهمیت بود که به هر زحمتی بود توانستیم با این ملی‌ پوش ارزنده تیم ملی کاراته تماسی داشته باشیم و نظر وی را در مورد کسب مدال طلا و مسابقات جهانی اتریش جویا شویم. وی گفت: من و همه کاراته‌ کارهای تیم ملی هماهنگی خوبی با یکدیگر داشتیم و قول داده بودیم که بتوانیم برای کشورمان افتخار آفرینی کنیم و نتایج خوب تیم ملی کاراته نشان می ‌دهد که ما توانستیم به قولمان عمل کنیم. خوشحالم که توانستیم با افتخارآفرینی باعث خوشحالی مردم شویم. امیدوارم نتایج خوب تیم ملی کاراته سال های سال ادامه داشته باشد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «غلامعلی جعفرزاده ایمن ‌آبادی: شانس بالای وزرای پیشنهادی در جلسه رای اعتماد»، «ناصر تقوایی فیلمساز ایرانی: باید باقی ماندنِ هنر را پرورش دهیم» و «وزارت آموزش و پرورش به «دکتر دانش» می رسد؟» را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: