به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، ۷۵ درصد استفاده از اینترنت در سال ۲۰۱۷، مربوط به تلفن همراه خواهد شد، از آنجایی که شمار فزایندهای از مصرفکنندگان در سراسر جهان به وب در گوشیهای هوشمند و تبلتها دسترسی دارند.
آژانس رسانهای زنیت (Zenith) همچنین قبلا تخمین زده بود که ۷۱ درصد از مصرف اینترنت در سال ۲۰۱۶ به تلفن همراه مربوط میشود. همچنین ۶۰ درصد از دلار تبلیغات اینترنت جهانی از تبلیغات تلفن همراه در سال ۲۰۱۸ میآید. تمامی مخارج تبلیغات تلفن همراه در سال ۲۰۱۸، ۱۳۴ میلیارد دلار خواهد بود. زنیت همچنین هزینه تبلیغات موبایلی جهانی اینترنتی سال ۲۰۱۶ را ۷۱ میلیارد دلار تخمین زده بود.
اسکات سینگر -مدیر اجرایی رسانههای دیجیتال و مدیرعامل شرکت مشاوره نوآوری DDG – میگوید: در چهار سال آینده شاهد خواهید بود که مجموع استفاده از اینترنت برای موبایل از ۴۰ درصد به ۷۰ درصد میرسد.
افزایش مصرف داده تلفن همراه، از جمله ویدئو، شرکتهای مخابراتی را به سمت اتصال به محتوا و توزیع دیجیتال سوق میدهد. آنها شرط بندی میکنند که میتوانند بینندگان را به ویدیوهای آنلاین و مطالب دیگر که بر روی شبکههای اینترنتی و بیسیم بازپخش میشوند، تطمیع کنند، در حالی که همچنین تبلیغکنندگان را به رشد درآمد حاصل از تبلیغات جذب میکنند.