کد خبر: ۸۵۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۸ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - 30 October 2016
با حضور مدیرانی از سازمان پدافند غیرعامل کشور، نخستین دیتاسنتر کانتینری ماژولار ساخت داخل معرفی شد. این دیتاسنتر روی تریلر جابه‌جا می‌شود و پس از مونتاژ در محل استقرار قابل توسعه است.
 در هفته پدافند غیرعامل با حضور مدیرانی از سازمان پدافند غیرعامل کشور، محصول بومی دیتاسنتر کانتینری با قابلیت جابه‌جایی معرفی شد.

این محصول با نام NARIN2020 یک دیتاسنتر کانتینری ماژولار است که روی تریلر جابه‌جا می‌شود و پس از مونتاژ در محل استقرار متناسب با نیاز و سرمایه قابل توسعه است.

فرهاد رحیمی سازنده این محصول در این باره، توضیح داد: استفاده از دیتاسنترهای کانتینری به عنوان نگهداری داده اصلی و پشتیبان از سال 2007 در دنیا آغاز شد و دیتاسنتر شرکت‌های مایکروسافت، فیس‌بوک، آمازون و اچ پی بر این مدل است.

وی گفت: پس از جهت‌گیری بازار جهانی به سمت استفاده از دیتاسنترهای کانیتری، برای نخستین بار ساخت دیتاسنتر کانیتری ماژولار در دستورکار متخصصان داخلی قرار گرفت که امکان طراحی مطمئن در پکیج پیش ساخته، قابل توسعه و بهینه به دلیل ماژولار بودن، مزیت این محصول نسبت به تمامی نمونه‌های خارجی است.

به گزارش فارس، رحیمی با اشاره به نقش دیتاسنترهای کانتینری در پدافند غیرعامل، گفت: در زمان ساخت این محصول وقتی برای خرید سیستم کولینگ (سرمایش) دیتاسنتر درخواست می‌دادیم پاسخ مثبت می‌گرفتیم اما زمانی که سیستم کولینگ دیتاسنتر کانتینری را درخواست می‌دادیم پاسخ منفی می‌شنیدیم و اعلام می‌کردند که به دلیل تحریم نمی‌توانند این سیستم را به ایران بفروشند.

وی ادامه داد: زیرا معتقد بودند دیتاسنترهای کانتینری به دلیل قابلیت جابه‌جایی و نصب سریع در مواقع نیاز کاربرد پدافندی دارند و توزیع مراکز داده و در صورت نیاز جابه‌جایی مراکز داده در حفظ امنیت اطلاعات اهمیت دارند.

به گفته‌ وی، هم اکنون محل اغلب دیتاسنترهای بزرگ سازمان‌های بزرگ که اطلاعات حساس و حتی حیاتی کشور را نگهداری می‌کنند مشخص است در حالی که طبق استانداردهای امنیتی مراکز حساس امنیتی از جمله دیتاسنترها نه تنها مخفی، بلکه باید حداقل 100 متر زیرزمین باشند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: