کد خبر: ۸۵۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - 29 October 2016
روزنامه ایران در شماره شنبه هشتم آبان در تشریح تیتر نخست به بازخوانی گزارشی از پرونده تخلفات مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت و نوشت: تخلفات مطرح در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان از چه زمانی آغاز شده است؟ رقبای سیاسی دولت روی دو عدد تأکید جدی دارند؛ اختلاسی با مبلغ 8 هزار میلیارد تومان و وقوع این اختلاس از سال 92 به بعد.قبل از آن در سال 88 طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در آن زمان به دلیل ابهامات و حواشی مالی کلید خورده بود که هیچ گاه به نتیجه‌ای ختم نشد.

این روزنامه با بررسی عنوان اولویت تکریم و افزایش حقوق فرهنگیان، آورد: محکم حرف می‌زند و در سخنانش چنان اعتماد و اطمینانی است که آمادگی او را در مقابل 290 نماینده مجلس بیان می‌کند. فخرالدین دانش آشتیانی حالا می‌خواهد سکاندار وزارتخانه‌ای شود که با انبوهی از مشکلات و مطالبات دست و پنجه نرم می‌کند. او به خوبی می‌داند حال و روز این روزهای دانش ‌آموزان با این حجم از کتاب‌های درسی روبه راه نیست. برای همین می‌خواهد تغییر و تحولی در آموزش و پرورش به وجود آورد تا بلکه از بار آموزش کم کرده و بیشتر به پرورش توجه کند. او می‌گوید: «نظام آموزش و پرورش ما نیاز به تغییر بنیادی دارد و باید پرورش دانش‌آموزان را اولویت کارمان قرار دهیم.» این همان نکته‌ای است که شاید در این سال‌ها کمتر به آن توجه شده است و حالا این تغییر نگاه در برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بیشتر به چشم می‌خورد. 

دانش آشتیانی در این گفت ‌و‌ گو البته نیم نگاهی هم به مشکلات معیشتی معلمان می‌کند و از تکریم و منزلت آنها می‌گوید. معلمانی که از فراموشی منزلت اجتماعی‌شان به عنوان یکی از خلأهای حرفه‌شان یاد می‌کنند. از بحث آموزش و پرورش که بگذریم به موضوع معلمان می‌رسیم. یک میلیون فرهنگی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت هستند. خیلی‌ از آنها می‌گویند که منزلت اجتماعی‌مان از بین رفته، خیلی‌ها می‌گویند چند شغله‌ایم و دیگر پایگاه اجتماعی نداریم. شما برای بازگشت عزت نفس معلمان و البته معیشت آنها چه برنامه‌ای دارید؟ باید بتوانیم فرایندهای اداری معلمان را به حداقل برسانیم اجازه دهیم‌ شأن و آبرویش حفظ شود. این چنین می‌توانیم منزلت اجتماعی‌اش را برگردانیم.البته این بدان معنا نیست که ما مسأله معیشتی معلم را در نظر نگیریم و بگوییم چون دولت پول ندارد ما باید روی تکریم معلمان تکیه کنیم، اصلاً حرف من این موضوعات نیست. منظورم این است که معلم را نباید خوار کرد. نباید از چشم انداخت.

روزنامه ایران در صفحه نخست با انتخاب عنوان تأکید بر همگرایی در ادامه مبارزه با تروریسم، نوشت: وزیران خارجه تهران، مسکو و دمشق روز گذشته برای حل و فصل بحران سوریه بر سر میز مذاکره نشستند. محمدجواد ظریف در حالی در سفری یک‌روزه راهی روسیه شد که بحران سوریه و پیگیری حل سیاسی بحران این کشور در دستور کار جبهه متحد منطقه‌ای ضدتروریسم قرار گرفت. نشستی که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نقطه تمرکز آن را بر یافتن راهکارهای مؤثرتر در مبارزه با گروه‌های تروریستی فعال در جبهه سوریه عنوان کرد و وزیر امور خارجه ایران هم ایجاد هماهنگی بیشتر میان کشورهای خواهان مبارزه با مخاصمه در سوریه را از جمله اهداف آن برشمرد. به گزارش «ایران»، ظریف، سرگئی لاوروف و ولید معلم که در این نشست حضور یافته بودند، در پایان این رایزنی‌ها بر همگرایی سه کشور در ادامه مبارزه با تروریسم و تعیین راهکارهای آن تأکید کردند. آنچه ضرورت انجام این نشست سه‌جانبه و همگرایی بیشتر کشورهای مخالف تروریسم را نمایان ساخته است، برگزاری نشست‌های متعدد با حضور بازیگران غربی و منطقه‌ای است که هر یک اهداف متفاوتی را در روند مذاکرات صلح سوریه جست‌و‌جو می‌کنند. چه آنکه آخرین مذاکرات مربوط به سوریه اواخر مهرماه گذشته و با حضور 8 کشور غربی و منطقه‌ای از جمله ایران در حالی برگزار شد که نتیجه مشخصی نداشت.

اختلاف‌ها، مانع گسترش همکاری ایران و اروپا نیست، دیگر عنوان این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: حضور صمیمانه سخنگوی وزارت امور خارجه در تحریریه روزنامه ایران با گفت‌و‌گو درباره روند رو به رشد رابطه ایران و اروپا همراه شد. با دقت خاصی سؤالات را شنید و هیچ کدام را بی‌پاسخ نگذاشت. ایران و اروپا تحت تأثیر رویکردی که دولت یازدهم در کاستن از مشکلات خارجی و حل و فصل موضوع هسته‌ای در پیش گرفته، وارد مرحله‌ جدیدی از تنش زدایی شده‌اند. دوره‌ای که با رفت و آمد پی در پی و سطح بالای مقامات ایران و کشورهای غربی همراه شده و حتی به صدور قطعنامه عادی سازی روابط ایران و اروپا انجامیده است. این در حالی است که به نظر می‌رسد فراز و فرودهای این رابطه بعد از پایان موفقیت‌آمیز مذاکرات هسته‌ای تا حد زیادی به روند اجرای برجام گره خورده است. ارزیابی شما از سطح کنونی رابطه ایران و اروپا چیست؟ رابطه ایران و اروپا از دیرباز بر پایه یک رابطه سنتی، قدیمی و مثبت برقرار بوده است. مؤلفه‌های زیادی از جمله زمینه همکاری سیاسی، اقتصادی، مراودات تجاری، انتقال تکنولوژی و مسائل فرهنگی در حفظ این رابطه بر مدار مثبت نقش داشته است.

روزنامه ایران با درج عنوان دادستان کل کشور: پرونده واگذاری املاک شهرداری به دادسرا رفت، آورد: به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در برنامه تلویزیونی گفت ‌و گوی ویژه خبری گفت: ما گزارشی را به صورت جامع محضر رئیس قوه‌ قضائیه مطرح کردیم و ایشان دستور داد که گزارش به دادسرای تهران برود. البته ناگفته نماند در مجموع ما به این موضوع نرسیدیم که فساد سازمان‌یافته‌ای در شهرداری رخ داده است چرا که به نظرمان باید حتماً موضوع در دادسرا بررسی شود و بعد ببینیم که در این داد و ستدها جرمی رخ داده یا خیر. در مذاکراتی هم که ما با شهرداری داشتیم، آنها بر این عقیده بودند که اگر جرمی واقع شده، ما آماده‌ایم با هر کسی که برخلاف قانون عمل کرده است، برخورد کنیم البته ما از دادستان تهران هم خواسته‌ایم که به طور جد به موضوع رسیدگی کند.

«تاج: هیچ عقل سلیمی به «کی‌روش» ‌اولتیماتوم نمی‌دهد»، «اولین حمله موشکی «انصارالله» به عمق خاک عربستان»، «ضرورت حفظ و تقویت وحدت و انسجام ملی»، «آسیب‌شناسی «عشق» در عالم مدرن/ پایان یک نقش» و «بازگشت به کوهستان 40 روز پس از جراحی/ کوهنوردی بدون دو پا» از دیگر عنوان های برجسته صفحه نخست این روزنامه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: