کد خبر: ۸۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - 27 October 2016
مدیر کل استاندارد خوزستان گفت:‌ با وجود تمام اثرات مثبت و غیر قابل انکار استاندارد، ‌امروز از تمام مزیت‌های مثبت استاندارد کاملا برخوردار نیستیم و اگر در سخن‌گفتن به رعایت استاندارد اصرار داریم اما نتیجه اقدامات عملی با سخنان گفته شده در این زمینه فاصله بسیاری دارد.
 رضا دهدشتی زاده در همایش روز جهانی استاندارد و تجلیل از برترین‌های استاندارد خوزستان که امروز، 5 آبان ماه ‌در اهواز برگزار شد، با گرامیداشت روز جهانی استاندارد اظهار کرد: در همایش‌های استاندارد در سال‌های گذشته بیشتر در خصوص مزیت‌های استاندارد سازی صحبت شد و در این‌گونه همایش‌ها تماما به این موضوع پرداختیم که استقرار استانداردها در بخش‌های کنترل کیفیت واردات و صادرات، بهینه‌سازی‌ها، خط تولید و استفاده مناسب از منابع ملی به ما یاری می‌رساند.

وی با بیان این‌که‌ شعار امسال روز جهانی استاندارد "‌استانداردها، اعتماد ساز هستند" است، افزود: اثربخشی مثبت ناشی از کاربرد استانداردها بر کسی پوشیده نیست. حدود نیم قرن گذشته مردم جهان به این نتیجه دست یافتند که توسعه پایدار تنها از مسیر استانداردسازی فرآیندها در تولید می‌گذرد و به همین علت در سال 1970 میلادی 23 مهرماه، به عنوان روز جهانی استاندارد نامگذاری شد تا توجه ملل مختلف به استفاده از استاندارد و مزیت‌های استاندارد، بیشتر جلب شود.

دهدشتی زاده خاطرنشان کرد: ‌التزام عملی به کیفیت و ارتقای آن در جامعه ایران نهادینه نشده است و در موارد متعددی به علت رعایت نشدن استانداردها متضرر می‌شویم. برای مثال خدمات شهری، آسفالت خیابان‌ها و بنزین در کشور با استانداردها فاصله بسیاری دارد.

مدیر کل استاندارد خوزستان بیان کرد: ‌پیشنهاد می‌شود در قالب یک طرح ملی، علت اعتقاد و التزام عملی نداشتن به استاندارد در جامعه، شناسایی و این موضوع آسیب‌شناسی شود. شاید در سازمان ملی استاندارد به اندازه کافی فرهنگ‌سازی نشده و شاید کار ترویجی این سازمان منطبق با فرهنگ جامعه نبوده یا از تمام پتانسیل‌های مختلف در این زمینه استفاده نشده است، ‌بنابراین زمان آن رسیده است که کار مطالعاتی دقیقی در خصوص آسیب‌شناسی عدم التزام عملی به استاندارد انجام شود. شاید این موضوع به یک فرصت تبدیل شود و التزام عملی به استاندارد را به منصه ظهور برساند.

به گزارش ایسنا، در این همایش نشان حلال برای نخستین بار در استان به کشتارگاه صنعتی طیور مرغداران شمال استان داده شد و این کشتارگاه اولین دریافت کننده نشان حلال در استان است. همچنین در این همایش از مدیران نمونه کنترل کیفیت و بهترین مشارکت‌کننده در تدوین استاندارد ملی، دانش‌آموز برگزیده مسابقه انشای استاندارد، دانش آموزان سفیر استاندارد و 18 واحد برگزیده استاندارد استان تجلیل شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: