کد خبر: ۸۵۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۵ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - 26 October 2016
روزنامه جام جم در شماره چهارشنبه پنجم آبان در تشریح تیتر یک، روند روبه رشد مهاجرت پزشکان و پرستاران را برجسته کرد و نوشت: چندی قبل علی محمد آدابی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور از افزایش 300 درصدی مهاجرت پرستاران خبر داد. آن طور که این مقام مسئول گفته، مهاجرت پرستاران ایرانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای غربی در اردیبهشت و فروردین امسال 300 درصد افزایش پیدا کرده است.

این روزنامه با اشاره به عنوان ائتلاف نظامی غرب علیه تروریزم، واقعی نیست، آورد: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز در دیدار آقای باقر عزت بگوویچ، رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین با تاکید بر لزوم مقابله با سیاست های آتش افروزانه و تروریزم پرور برخی دولت های غربی، ائتلاف نظامی دولت های غربی علیه تروریزم را واقعی ندانستند و گفتند: اگرچه ممکن است این ائتلاف ها در مواردی با تروریست ها وارد جنگ نیز بشوند اما نه در عراق و نه در سوریه به دنبال ریشه کن کردن واقعی تروریزم نیستند و سیاست های بد و شرارت آمیز آنها، روز به روز مشکلات بشریت را افزایش می دهد.

لایحه برنامه ششم با اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد، از دیگر عنوان های روزنامه جام جم است، در تشریح این خبر می خوانیم: لایحه برنامه ششم توسعه بعدازاین که توسط دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد با انتقادات زیادی از سوی کارشناسان و نمایندگان مجلس همراه شد. دکتر محمدجواد ایروانی، استاد دانشگاه و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره برنامه ششم توسعه و لایحه ای که توسط دولت به مجلس تقدیم شد به جام جم گفت: لایحه ارائه شده با سیاست های کلی مانند جمعیت و اقتصاد مقاومتی منطبق نبوده و باید اصلاحاتی در این بخش صورت گیرد.

این روزنامه با انتخاب عنوان پخش مناظره تصویر بدون روتوش از آمریکا، می نویسد: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بخصوص در این دوره که دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون برای ورود به کاخ سفید رقابت می کنند، توجه و حساسیت افکار عمومی را بیش از انتخابات پیشین برانگیخته و اظهارات تند این دو نامزد ریاست جمهوری بخصوص درباره مسائل غرب آسیا و ایران، کنجکاوی عموم مردم را برانگیخته و حالا بیشتر از همیشه، مردم کشورمان علاقه مندند که درباره دیدگاه های این دو نامزد، سرنوشت انتخابات و شرایط امروز جامعه آمریکا اطلاعاتی به دست آورند. رسانه ملی و به طور مشخص شبکه خبر، همگام با رسانه های معتبر جهان، مناظره های این دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا را به صورت مستقیم پوشش داده و به کنجکاوی افکار عمومی درباره چالش های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه آمریکا پاسخ داده است. به نظر می رسد پخش این مناظره ها ضمن اطلاع رسانی به مخاطبان و جذب آنها به رسانه ملی برای دریافت اطلاعات و اخبار مربوط به این مناظره ها، در وسعت نگاه و عمق بخشی به دانش سیاسی آنها نیز بی تاثیر نباشد.

روزنامه جام جم با درج عنوان تغییر 60 فرماندار در دستور کار، نوشت: وزیر کشور با اشاره به این که تغییر 60 فرماندار به دلیل بازنشستگی در دستور کار است، گفت: در ارزیابی هایمان به این نتیجه رسیدیم که برخی دیگر از فرمانداران هم تغییر کنند. عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: ما یک موجی داشتیم آن هم مربوط به بازنشسته ها بوده که مجلس تصویب کرد و این بازنشسته ها طبق این قانون باید از مسئولیت خود کنار گذاشته می شدند که حدود 60 نفر بازنشسته بودند و قانون اجازه ادامه فعالیت نمی دهد که اینها را در دستور تعویض قرار دادیم و در حال انجام است.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «نخبه گرایی آفت رمان های وطنی»، «مسابقه تروریست ها در پاکستان»، «پیشگیری از بیماری با کاردرمانی» و «راه های افزایش رضایت شغلی» پرداخت.

روزنامه جام جم در ستون یادداشت عنوان های «حادثه کویته آغاز بی ثباتی طولانی» و «زنگ خطری به نام مهاجرت پزشکان» را به ترتیب به قلم نوذر شفیعی کارشناس مسایل شبه قاره و کتایون مصری روزنامه نگار به چاپ رساند و در ستون ویژه عنوان های «مفسر» و «جام جهان ما» را به چاپ رساند و در ضمیمه تپش عنوان «قتل به دستور اشباح» را برجسته کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: