کد خبر: ۸۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - 25 October 2016
روزنامه جام جم در شماره سه شنبه چهارم آبان در تشریح تیتر یک، به انتشار گزارشی از موج تدریس کتاب های کمک درسی در مدارس پرداخت و نوشت: تجارت میلیاردی کنکور، نردبان ثروت و نفوذ خیلی ها را بلند کرد ؛ نردبانی که از آن بالا این امکان را به ناشران می داد تا ببینند قبل ازماراتن کنکور نیز جمعیتی ایستاده اند که می توان خوراکی آموزشی برایشان تهیه کرد و در چرخه تجارت آموزشی نگه شان داشت.

این روزنامه با درج عنوان دانشگاه، خط مقدم ترویج انقلابی گری، آورد: میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این که مقام معظم رهبری، بحث انقلابی گری را کاملا تبیین فرموده و از دانشگاهیان و نخبگان خواسته اند که این تفکر را ترویج کنند، تاکید کرد: باید به این رهنمودها لبیک گفت و در عمل عامل این منویات بود. علیرضا سلیمی، دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات هم با بیان این که انقلابی گری، یک انتخاب نیست بلکه الزام است، اظهارکرد: هویت انقلاب ما به حفظ این روحیه مربوط است و اگر این روحیه از جوان گرفته شود، چیزی از انقلاب نخواهد ماند. نماینده محلات با اشاره به این که گفتمان انقلابی گری باید روز به روز در کشور بخصوص در میان جوانان تقویت شود، خاطرنشان کرد: تصور این که با کنار گذاشتن انقلابی گری، احترام برخی از دولت های متخاصم فراهم می شود، قطعا به بیراهه رفتن و ساده اندیشی است.

روزنامه جام جم با انتشار عنوان «تاریکی شب، روشنایی روز» داستانی عاشقانه در بستر سیاسی، نوشت: حجت قاسم زاده اصل از چندی پیش تصویربرداری سریال تلویزیونی «تاریکی شب روشنایی روز» را به تهیه کنندگی مجید رضابالا و به سفارش مرکز گسترش فیلمنامه نویسی رسانه ملی آغاز کرده است. این سریال روایتگر زندگی بهنام طریقت است که مجبور بوده جواب چرایی مشکلات امروزش را در گذشته پیدا کند. حجت قاسم زاده اصل نویسنده و کارگردان این مجموعه به جام جم گفت: مجموعه تاریکی شب روشنایی روز به دور از ساخته های قبلی ام نیست و تنها تفاوتش در این است که اندکی پس زمینه سیاسی دارد اما داستان، داستان زندگی آدم هایی است که فرصت زندگی کردن از آنها دریغ شده.

پشت پرده شرکت های هرمی در «شوک»، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: مجموعه مستند شوک، با نمایش مصائب و مشکلات مالباختگان و خانواده های آنها، ترفندهای جدید شرکت های «هرمی» را تشریح و تحلیل می کند. فعالیت دوباره شرکت های هرمی و ترفند های بیرحمانه آنها برای کلاهبرداری از جوانان موضوع این قسمت از برنامه شوک است که امشب ساعت 22 و 30 دقیقه از شبکه سه به نمایش در می آید. فرشاد شکیبی، تهیه کننده برنامه شوک در این باره توضیح داد: سابقه فعالیت شرکت های هرمی به اوایل دهه 80 باز می گردد؛ آن زمان به دلیل ناآگاهی مردم بیش از دو میلیون نفر دارایی شان را در این شرکت ها باختند، اما با همت پلیس و نیروهای امنیتی فعالیت این شرکت ها متوقف شد اما بار دیگر شرکت های هرمی فعالیتشان را به شیوه دیگری آغاز کرده اند.

روزنامه جام جم با انتخاب عنوان صعود جوانان فوتبال ایران به جام جهانی، آورد: جوانان شایسته و مظلوم فوتبال ایران با برتری 2 بر صفر مقابل ازبکستان به جام جهانی جوانان صعود کردند. تیم جوانان ایران که به معنای واقعی کلمه با کمترین امکانات راهی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در بحرین شده بود، با شکست ازبکستان که از مدعیان جدی این مسابقات بود، راهی جام جهانی جوانان شد. 

این روزنامه یادداشت های «پیشرفت سریع تر علمی با تفکر انقلابی» و «حل المسائل یا کتاب های کمک درسی» را به ترتیب به قلم مصطفی ملکوتیان استاد دانشگاه تهران و محسن پرویز عضو هیات علمی دانشگاه منتشر کرد.

روزنامه جام جم در ضمیمه جام سیاست عنوان «زخم غربی، عبری، عربی» را برجسته کرد.
«قهر سینـماگران با کتاب»، «غافلگیری مردم پشت باجه بانک ها»، «سرنخ های سرطان در دهان»، «ایمن سازی خودرو در برابر سرقت» و «چیستا یثربی: لجبازی با خانواده باعث شکست می شود» دیگر عنوان های این روزنامه را به خود اختصاص داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: