کد خبر: ۸۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - 25 October 2016
روزنامه کیهان در شماره سه شنبه چهارم آبان با اشاره به بازداشت بیش از 1000 مورد بازداشت کودکان فلسطینی زیر 17 سال در سال جاری، نوشت: یک مؤسسه حقوقی فلسطین در گزارشی اعلام کرده شمار کودکان فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی در سال کنونی نسبت به سال گذشته به میزان 80 درصد افزایش یافته است.

این روزنامه با اختصاص تیتر یک به عنوان سهم پدرخوانده های اصلاحات از فساد 8000 میلیارد تومانی، آورد: «صندوق ذخیره فرهنگیان» نامی که این روزها بیش از گذشته بر سر زبان ها افتاده و هرکس در فضای حقیقی و مجازی درباره آن چیزی می گوید. تا چند ماه قبل هیچکس جز معلمان و فرهنگیان زحمتکش، از کارکرد چنین صندوقی خبری نداشت و احتمالا نمی دانست چنین مجموعه ای هم وجود دارد! اما حالا حرف اول مردم ، صندوق ذخیره فرهنگیان است. چرا!؟ آیا مدیران دولت تدبیر، با سرمایه هنگفت و قابل توجه صندوق، موفق شده اند گام بلندی در اقتصاد ایران بردارند!؟ آیا پروژه ملی عظیمی با ذخایر فرهنگیان تاسیس یا تکمیل شده و حالا از سود آن پروژه سفره فرهنگیان، اندکی رنگ به خود گرفته است!؟

روزنامه کیهان با بررسی عنوان کارخانه های ما یکی پس از دیگری از رکود خارج می شود!، نوشت: حسن روحانی رییس جمهوری در دومین روز از سفر به استان مرکزی در اجتماع مردم خمین با اشاره به اینکه در دورانی که نفت با قیمت 120 و 140 دلار فروخته می شد متأسفانه بین سال های 86 تا ‏‏91 میزان اشتغال خالص در کشور سالانه 12 هزار نفر بود، افزود: اما در یکسال گذشته میزان اشتغال 714 هزار نفر ‏بوده که این آمار رسمی مرکز آمار ایران است و البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و باید سالانه یک ‏میلیون شغل در کشور ایجاد کنیم، تا بتوانیم بر معضل بیکاری فائق آییم.‏ ما باید سالانه یک میلیون و بیش از یک میلیون شغل ایجاد کنیم تا معضل بیکاری را حل کنیم و همه باید دست به دست هم بدهیم. امروز در سایه رهبری فرزانه، کشور دارای وحدت و همدلی است و امنیت در کشور براساس تلاش قوای مسلح وجود دارد و تجارت ما با دنیا رو به رونق است و کارخانه های ما یکی پس از دیگری از رکود خارج می شود.

پاسخ به 23 پرسش درباره محصولات تراریخته، دیگر عنوان برجسته صفحه نخست این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: وقتی یک قطعه از «دی ان ای» یک جاندار یا یک ژن کامل از یک جاندار را جدا سازی نموده و به درون مجموعه ژن ها(ژنوم) یک موجود دیگر وارد کنیم، موجود جدید، موجود تراریخته (دستکاری ژنتیکی شده) نام می گیرد. به طور خلاصه به تراریخته ها GMO هم گفته می شود. تاکنون درباره عملکرد و وظایف بیش از 90 درصد ژنوم بسیاری از گیاهان و موجودات دیگر نیز با میلیونها نوکلئوتید ابهام وجود دارد و هیچ کس عملکرد آنها را هنوز نمی داند. حال آیا درست است در چیزی که شناخت کافی از آن نداریم و با مرگ و حیات و سلامتی موجودات در ارتباط است، آن هم در مقیاس وسیع دستکاری کنیم و یک ژن را در میان چندین جزء ناشناخته (به لحاظ عملکردی) وارد نماییم که نمی دانیم واکنش آنها نسبت به هم چه خواهد بود.

روزنامه کیهان با انتخاب عنوان آمریکا در موصل با داعش هماهنگ تر است تا بغداد، آورد: در حالی که نیروهای مسلح عراق در عملیات آزادسازی موصل جلوتر از برنامه هستند و در برخی محورها تا نزدیکی این شهر پیشروی کرده اند، آمریکا با هدف فرسایشی کردن عملیات، تحرکات مشکوکی را آغاز کرده است. نبرد موصل وارد نهمین روز خود شده و طی این مدت علاوه بر آزاد شدن ده ها شهرک و روستا در اطراف این شهر، رقم تلفات تکفیری های داعش نیز در حال نزدیک شدن به رقم 1500 است. اما، این پیروزی سریع با توجه به پیامدهایی که دارد، در برنامه آمریکا پیش بینی نشده بود و همزمان با جابه جایی قدرت در آمریکا، ممکن است سر رشته تحولات را از دست سران واشنگتن خارج کند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «مدیرعامل کارخانه در حال تعطیلی نورد و لوله اهواز: دولت حتی یک هزار تومان هم به ما نداده است» و «نمایندگان: دولت با تغییر کابینه به دنبال فرار از پاسخگویی به ناکامی ها است» پرداخت.

روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه عنوان «یک احترام آمریکایی دیگر به پاسپورت ایرانی» و در ستون یادداشت روز عنوان «حق تقدم با عابر است!» را انتشار داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: