کد خبر: ۸۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - 22 October 2016
روزنامه همشهری در شماره شنبه یکم آبان نوشت: سررشته مجموع اتفاقاتی که از یکشنبه گذشته در مجلس با تصویب طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان شروع شده بود، به قوه قضاییه رسید. شهاب الدین غندالی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان بازداشت شد و غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی دستگاه قضا این بازداشت را تایید کرد. او گفته در روزهای گذشته 4 نفر دیگر هم از اعضای این صندوق دستگیر شده بودند.

این روزنامه با انتشار عنوان جریمه 50 هزار تومانی برای خودروهای آلاینده از امروز، نوشت: پس از توقف حدود 3 هفته ای از امروز طرح کاهش دوباره به خیابان های پایتخت بازمی گردد تا خودروهای فاقد معاینه فنی را در هر روز 50هزار تومان جریمه کند. طرح کاهش که در فاز نخست قرار است گامی برای کنترل معاینه فنی خودروهای سواری باشد، در واقع بازگشتی به قانون اخذ معاینه فنی برای خودروهای سواری است که از 11سال پیش به صورت جدی در تهران اجرایی شده و راهی برای کاهش تصادفات خطرساز و آلودگی هواست. 80درصد آلودگی هوا را خودروهای تهرانی پدید می آورند و از میان آنها، خودروهای فاقد معاینه فنی سهم بالایی در خاکستری کردن هوا دارند.

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان قالیباف: در کنار مبارزه با تکفیری ها باید برای رفع بیکاری هم تلاش کنیم، نوشت: محمدباقر قالیباف در یادواره «شهدای مدافع حرم فاتحین» با بیان اینکه امروز جبهه های متعددی برای انقلاب اسلامی باز شده است، تصریح کرد: همانطور که در آن صحنه با تکفیری ها و کسانی که سرباز و ایادی مستقیم استکبار هستند و جور استکبار را می کشند مبارزه می کنیم، در داخل کشور هم باید برای خدمت به این مردم، پیشرفت کشور، حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور مبارزه کنیم. اگر آنجا در عرصه مبارزه بدرخشیم، اما جوانان ما به خاطر مشکلات اقتصادی، بیکاری، فقر و آسیب های اجتماعی از دست ما بروند، این هم ظلم بزرگی است. هر کسی که تلاش کند چنین اتفاقی در کشور نیفتد و بتواند بخشی از این مشکلات را حل کند، مجاهدت بزرگی انجام داده است.

این روزنامه با انتخاب عنوان لحظه شماری بخش خصوصی برای ارز تک نرخی، نوشت: دولت اگر نمی تواند هزینه صادرات را کاهش دهد، بهتر است زودتر به وعده خود برای تک نرخی کردن ارز عمل کند. این شاه بیت خواسته صادرکنندگان از رئیس جمهور و دولت در روز ملی صادرات بود. یک روز پس از برگزاری مراسم سالانه روز ملی صادرات، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: زمان اجرای یکسان سازی نرخ ارز را به زودی اعلام می کنیم. مطالبه بخش خصوصی برای اجرای سیاست یکسان سازی نرخ ارز در حالی روز پنجشنبه در روز ملی صادرات مطرح شد که حسن روحانی، رئیس جمهور در این مراسم با اشاره به کاهش حجم قاچاق کالا از 25 میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار خطاب به فعالان اقتصادی اظهار کرد: مبارزه اصلی با قاچاق کالا، تولید با کیفیت و با قیمت مناسبت در داخل است وگرنه در را می بندیم از پنجره وارد می شود. پنجره را می بندیم سقف را سوراخ می کند. سقف را می بندیم از زیر زمین تونل می زند. 

طرح تحول سلامت همچنان در بوته نقد؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: پس از آنکه نامه بسیج دانشجویی 32دانشگاه علوم پزشکی درباره عواقب اجرای بدون نظارت طرح تحول سلامت منتشر شد، نگاه ها به وضعیت این طرح بزرگ و ملی بیشتر جلب شد. این در حالی بود که در هفته های گذشته برخی از نمایندگان مجلس نیز به نحوه اجرای طرح تحول سلامت انتقاداتی مطرح کرده و سخن از تحقیق و تفحص در این زمینه به میان آمده است. در تازه ترین گام، انتقاد از نحوه اجرای طرح تحول به دیدار نخبگان و استعدادهای برتر با رهبر معظم انقلاب که در روز چهارشنبه انجام شد، کشیده شد. انسیه سادات منصوری، دانشجوی نخبه پزشکی که به عنوان یکی از سخنرانان در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر با رهبر معظم انقلاب حضور داشت، از شیوه پزشک سالار اجرای طرح تحول سلامت و پرداخت های نجومی به پزشکان متخصص که موجب ورشکستگی بیمه ها شده و همراهی بی قید و شرط سازمان صدا و سیما با این طرح انتقاد کرد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «شهادت 4 تکنیسین ایرانی در حمله داعش به نیروگاه کرکوک»، «پرونده سرگردانی هزاران دانشجوی دانشگاه آزاد روی میز رئیس جمهور»، «مادرانی که پدری را کنار نمی گذارند»، «گفت و گو با بازیگر فیلم «فروشنده»»، «شکارچی روس در آسمان ایران» را برجسته کرد و در ستون یادداشت عنوان «ناگزیر به همکاری با خودروسازان فرانسوی» به قلم سعید مدنی مدیرعامل سابق سایپا را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: