کد خبر: ۸۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - 22 October 2016
دونده ۱۱۰ متر با مانع ایران گفت: وضعیت دوومیدانی، ورزش مادر در ایران اصلا خوب نیست و این ورزش جلوی چشم مسئولان در حال سوختن است.
میلاد سیار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط دوومیدانی ایران، اظهار کرد: به مانند سال های قبل این رقابت ها برای من با موفقیت همراه بود. سه مرحله لیگ را با قهرمانی پشت سرگذاشتم و شرایط خوبی هم داشتم و به نظرم نسبت به سال های قبل وضعیت بهتری داشتم. البته باید به این موضوع اشاره کنم که رقیبانم رکوردهای خوبی را برجای نگذاشتند، ولی باز هم من تلاش کردم انگیزه ام برای بهتر شدن را حفظ کنم.

سیار در ادامه افزود: فکر می کنم همه از شرایط ورزشگاه "آفتاب انقلاب" آگاه باشند. واقعا شرایط به شکلی است که نمی توان رکورد خوبی را بر جای گذاشت. همین موضوع باعث می شود که شاهد رکوردهای خوبی در این ورزشگاه نباشیم.

دونده ۱۱۰ متر با مانع ایران درباره کیفیت لیگ دوومیدانی، گفت‌: در بعضی ماده ها از نظر کیفی شرایط خوب بود، اما در برخی ماده ها اصلا شرایط خوب نبود. نسبت به دو سال گذشته به نظرم شرایط خوب نبود. باید برای لیگ دوومیدانی ایران فکری شود. شرایط قراردادی دوومیدانی کاران و تعداد ورزشکارانی که در این رقابت ها حضور پیدا می کنند اصلا خوب نیست و باید چاره ای اندیشیده شود.

او با بیان این که هنوز طلب سال گذشته خود را از باشگاه شهرداری سنندج نگرفته است، گفت‌: من پول سال گذشته‌ام را از تیم شهرداری سنندج دریافت نکرده‌ام. امسال هم به خاطر سجاد مرادی در ذوب آهن اصفهان حضور داشتم ولی هنوز از مبلغ قرارداد ۱۰ میلیونی خودم پولی را دریافت نکردم. بازگشت ذوب آهن اصفهان به لیگ هم با اصرار مرادی بود و از اعتبار خودش مایه گذاشت. واقعا پولی که دوومیدانی کاران می گیرند قابل مقایسه با دیگر ورزشکاران نیست. وزارت ورزش بارها می گوید باشگاه ها را مجاب می کند که در دوومیدانی تیم داری کنند اما این اتفاق نمی‌افتد و حرف هایی است که همیشه زده می شود. نباید به شعور وزرشکار توهین شود.

سیار در ادامه افزود: ما در سال باید ۴۰ میلیون هزینه کنیم تا قهرمانی خودمان را در لیگ حفظ کنیم اما بابت قهرمانی تنها ۱۰ میلیون دریافت می کنیم. آیا یک ورزشکار ملی با ۱۰ میلیون می تواند خودش را حفظ کند؟ فقط وضعیت من به این شکل نیست همه دوومیدانی کاران حتی المپیکی های ما هم چنین وضعیتی دارند. اگر من هم به المپیک می رفتم به مانند محمود صمیمی ۱۰ میلیون قرارداد می بستم. واقعا تفاوتی میان یک المپیکی با دیگران وجود ندارد. هیچ کجای دنیا ارزش یک ورزشکار المپیکی ۱۰ میلیون تومان نیست. ورزش مادر ایران، دور از چشم مسئولان در حال سوختن است.

او در پایان گفت‌: همه می دانند که ایران در بحث رشته های مادر مشکل دارد. دوومیدانی که در اروپا و آمریکا تا این حد طرفدار دارد در ایران وضعیت خوبی ندارد. خدا کمک کند که دوومیدانی ایران از این شرایط خارج شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: