کد خبر: ۸۴۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - 20 October 2016
وزنامه ابتکار در شماره پنجشنبه 29 مهر در تیتر یک نوشت: مدتی قبل خبر درخواست بهارستان نشینان برای لزوم ایجاد تغییراتی اساسی در کابینه دولت منتشر شد که در راس آن محمدعلی وکیلی عضو هیات رییسه مجلس قرار داشت. برخی از قانونگذاران با اشاره به اینکه دولت باید یک سال قبل این تغییرات را اعمال می کرد معتقدند در برهه ای از زمان عمق چالش های ایجاد شده به اندازه ای می رسد که شاید اگر 5 روز هم به پایان فعالیت آن دولت باقی مانده باشد، بهتر است که برای بهبود اوضاع کشور جابجایی هایی در کابینه صورت بگیرد.

این روزنامه با درج عنوان ماجرای نامه های پر «فروغ» یک شاعر، می نویسد: «قربان بند کفش هایت بروم. چه دوستت دارم، چه دوستت دارم، چه دوستت دارم.» اینها بخشی است از نامه فروغ خطاب به ابراهیم گلستان. نامه ای سراسر عشق و محبت. با این حال، واژه های این نامه با بی مهری بسیاری روبه رو شده است. این واکنش هاطیف گسترده ای از نویسندگان و اهالی فرهنگ و هنر گرفته تا مردم عادی را در بر می گرفت. ماجرا از آنجا شروع شد که چند روز پیش، وبلاگ خوابگرد، متعلق به رضا شکراللهی، پژوهشگر زبان فارسی نامه ای از فروغ منتشر کرد. در متن این پست وبلاگی آمده است: «از فروغ فرخزاد، که نامه بسیار می نوشت، تا امروز بیش از هشتاد نامه منتشر شده است، اما بسیار نامه های دیگر هم از او به جا مانده که هنوز چاپ نشده اند. ابراهیم گلستان در پاسخ به این که واکنش های متفاوتی به انتشار یکی از این نامه ها در فضای مجازی شکل گرفته است، بیان می کند: من به واکنش های متفاوت هیچ کس اهمیت نمی دهم. اصلا مهم نیست. واقعیت هایی که بخواهد اتفاق بیفتد، اتفاق می افتد، هر چه بخواهد بشود، می شود. واکنش های اشخاص خیلی فرعی است و عادت کردم به واکنش های پرت و پلایی که در ایران درباره مسائل مختلف، اتفاقات، اشخاص مرده و زنده و کارهای بی ارزش و باارزش می شود، اهمیت ندهم.

روزنامه ابتکار با انتخاب عنوان لحظه ای در دفاع از جامعه علمی و نخبگان کشور کوتاه نمی آیم، آورد: به گزارش «ابتکار» از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار بیش از هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی، جوانان نخبه را هدایای نفیس الهی و امانتی در دست مسئولان خواندند و با تاکید بر اینکه حتی لحظه ای در دفاع از جامعه علمی و نخبگان کشور کوتاه نمی آیند، افزودند: با تکیه بر نخبگان و فرزانگان و در پرتو ایجاد نسلی جوان و پر تلاش، ایران بزرگ به کشوری پیشرفته، قدرتمند، شریف، عزیز و برافرازنده پرچم تمدن نوین اسلامی تبدیل خواهد شد. رهبر انقلاب اسلامی، نخبگان بخصوص جوانان نخبه را هدایایی کم نظیر و نفیس و امانت های الهی به ملت و مسئولان خواندند و گفتند: وظیفه مسئولان در قبال این هدایای گرانقدر الهی، مراقبت از آنها و تلاش برای شناسایی و پرورش نخبگان بیشتر است. ایشان تاکید کردند: نخبگان نیز در قبال این نعمت مسئول هستند و باید از طریق احساس مسئولیت و استفاده از این استعداد و توانایی در مسیر صحیح خود، شکر آن را به جا آورند.

این روزنامه با انتشار عنوان جزئیات تازه از پرونده دکل نفتی و خروج 137 میلیون دلار از کشور، نوشت: سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به حیف ومیل 137 میلیون دلار از بیت المال در جریان خرید دو دکل نفتی، خواستار اقدام عاجل و قاطع قوه قضاییه و صدور احکام برای متخلفان شد.بهرام پارسایی در گفت وگو با ایلنا، با انتقاد از عدم صدور احکام تخلف های صورت گرفته در پرونده دکل های نفتی اعلام کرد: یک شرکت واسطه ای بدون هماهنگی با مالک اصلی دکل نفتی به نام «فورچونا» با شرکت تاسیسات دریایی ایران وارد مذاکره شده و اقدام به عقد قرارداد فروش می کند و این درحالی است که اساساً دکلی در کار نبوده است. نماینده مردم شیراز در مجلس دهم گفت: آن چه با قطعیت می توان گفت این است که سوءمدیریت این جریان سیاسی منجر به بروز این مفاسد کلان مالی بوده است. پارسایی در پایان تصریح کرد: در پرونده دکل های نفتی در دولت احمدی نژاد حدود 137 میلیون دلار از بیت المال از کشور خارج شده و هیچ کالایی در ازای آن وارد نشده و صرفاً یک برگه کاغذ قرارداد وجود دارد و در این شرایط تخلف محرز است و عدم رسیدگی به چنین پرونده ای، این شائبه را ایجاد می کند که متخلفان با اعمال فشار مانع از صدور حکم شده اند.

روزنامه ابتکار سرمقاله را به عنوان «حاشیه ای بر تغییر در کابینه» به قلم رضا دهکی اختصاص داد.
«بازی سیاسی با بدهی های دولت»، «ریشه به جا مانده و برگ های پراکنده»، «سه راهی فلسفه، حکمت و عرفان» و «یک جمعه و پارکینگ پروانه» دیگر عنوان این روزنامه است.
برچسب ها: مجلس ، کابینه دولت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: