کد خبر: ۸۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - 20 October 2016
روزنامه ایران در شماره پنجشنبه 29 مهر در تشریح تیتر یک، تازه ترین گزارش صندوق بین المللی پول را برجسته کرد و نوشت: اقتصاد ایران پس از برجام در مسیر بهبود قابل ملاحظه ای است. این فصل مشترک ارزیابی معتبرترین نهادهای اقتصادی و مالی دنیا همچون صندوق بین المللی پول و بانک جهانی است.

این روزنامه با اشاره به عنوان سه معاون، سرپرست شدند، آورد: با حکم رئیس جمهوری سرپرستان سه وزارتخانه آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان منصوب شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین روحانی طی احکام جداگانه ای سید محمد بطحایی را به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش، سید عباس صالحی را به عنوان سرپرست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید نصرالله سجادی را به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان منصوب کرد. رئیس جمهوری همچنین در این احکام از تلاش ها و خدمات دکتر علی اصغر فانی، دکتر علی جنتی و دکتر محمود گودرزی در زمان تصدی مسئولیت وزارتخانه های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان قدردانی کرد.

اشتغالزایی سال 94 رکورد 30 ساله را شکست، از دیگر عنوان های روزنامه ایران است، در تشریح این خبر می خوانیم: علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در همایش رؤسای کل گمرکات کشورهای عضو اکو گفت: در سه ماه ابتدایی امسال رشد اقتصادی به پنج درصد رسید و احتمال می دهیم که تا آخر سال همین روند ادامه یابد. اگر با همین میزان افزایش رشد اقتصادی جلو برویم، مردم آرام آرام در زندگی خود بهبود وضعیت اقتصادی را خواهند دید. به گفته طیب نیا بخش قابل توجهی از این رشد اقتصادی به افزایش تولید نفت برمی گردد و 9.2درصد آن به بخش غیرنفتی مربوط است. وی اضافه کرد: این رشد درآمد شخصی افراد را بالا نخواهد برد اما بهبود اقتصادی را در پی خواهد داشت. طیب نیا در ادامه به نرخ بیکاری اشاره کرد و ادامه داد: پارسال برای حدود 670 هزار نفر اشتغال ایجاد شد که در تاریخ 30 ساله ایران بی نظیر بوده است و این در حالی است که در فاصله سال های 84 تا 92 سالانه زمینه اشتغال 14 هزار نفر مهیا می شد.

این روزنامه با انتخاب عنوان مشارکت ایرانیان رتبه اول جهان در سرشماری اینترنتی، می نویسد: ایران از نظر میزان مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی درمیان کشورهایی که برای نخستین بار اقدام به این روش سرشماری کرده اند، رتبه نخست را کسب کرد و بدین ترتیب رکورد جدیدی در جهان به ثبت رساند. هرچند برخی از کشورها در مراحل بعدی سرشماری اینترنتی به درصدهای بالاتر مشارکت مردم دست یافته اند، ولی درنخستین مرحله ای که سرشماری به روش اینترنتی انجام شده است، تا چند روزگذشته ژاپن با مشارکت 35 درصدی بالاترین درصد مشارکت در دنیا را دراختیار داشت که هم اکنون ایران با عبور از ژاپن جای این کشور را درنظام آماری دنیا گرفت. درکشورهای اروپایی نیز حداکثر میزان مشارکت درنخستین برگزاری سرشماری اینترنتی 20 درصد بوده است که بتدریج و طی دوره های بعد افزایش یافته است.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «نامه استعفای جنتی به روحانی: برخی جریان های سیاسی سعی در وارونه نمایی دارند»، «رهبر معظم انقلاب: نخبگان، موتور محرک رسیدن به اهداف بزرگ هستند»، «ابتکار در مجلس اعلام کرد: خسارت 30میلیارد دلاری آلودگی هوا در کشور»، «بررسی روابط تهران - ریاض در پارلمان انگلیس»، « 3میلیون دلار سهم هنر ایران از فروش «کریستیز»»، « یادمان دومین سالگرد رحلت آیت الله مهدوی کنی: جای خالی یار دیرین انقلاب» و « بی گناهی که از پای چوبه دار برگشت» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: