کد خبر: ۸۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - 20 October 2016
در حالی که به گفته نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیشترین سهم اشغال سواحل استان مازندران مربوط به دولتی هاست، مدیر کل بنادر این استان نقش مالکان خصوصی را پررنگ‌تر می‌داند.

به گزارش خبرنگار مهر چندی پیش قاسم احمدی لاشکی، نماینده مردم نوشهر و چالوس درمجلس شورای اسلامی اعلام کرد که ۸۰ درصد سواحل استان مازندران (۳۳۸ کیلومتر) در اختیار نهادهای دولتی است اما مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران نظر دیگری دارد؛ به گفته سیاوش رضوانی بخش خصوصی حضور بیشتری درسواحل این استان دارد.

رضوانی در گفت‌وگو با مهر، می‌گوید: طی دو سه سال گذشته حدود ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر از سواحل استان مازندران که اغلب دراختیار بخش خصوصی بوده، آزاد شده است.

وی ادامه می دهد: براساس آمار درمناطق آزاد شده دولتی‌ها نقش چندانی نداشته و خصوصی‌ها بیشترین سهم را در این مناطق به خود اختصاص داده بودند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران درباره سهم شهرهای این استان در حجم آزادسازی، اضافه می‌کند: درمیان بخش های آزاد شده از سواحل استان، به ترتیب شهرهای نوشهر، چالوس و نور قرار دارند.

دراین میان عبدالوحید فیاضی، نماینده نور ومحمود آباد در مجلس شورای اسلامی معتقد است که حدود ۸۰ درصد سطح اشغال بنادر استان مازندران در اختیار دولتی‌ها و خصوصی‌هاست که سهم بیشتر به دولتی‌ها اختصاص دارد.

این نماینده مجلس می افزاید: اقداماتی درنیمه دوم دهه ۸۰ برای آزادسازی سواحل استان مازندران به ویژه در شهر ساری انجام شد که این فعالیت ها ادامه نیافت.

وی اظهار داشت: تجربه نشان داده است که سطح اشغال دولتی ها را به سختی می‌توان آزاد کرد اما آزادسازی بخش های خصوصی راحتتر است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: