کد خبر: ۸۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - 18 October 2016
روزنامه همشهری در شماره سه شنبه 27 مهر با اشاره به آلودگی هوای شهرها در تیتر یک، نوشت: از ابتدای شکل گیری مجلس دهم امیدها به کاهش مدت معافیت معاینه فنی افزایش یافت. نمایندگان کمیسیون کشاورزی دهم طی اصلاح قانون کاهش آلودگی هوا که با عنوان «لایحه هوای پاک» شناخته می شود، بندی را برای کاهش مدت معاینه فنی گنجاندند اما این بند هنوز به قانون تبدیل نشده است.

این روزنامه با انتشار عنوان مجلس برای آزادسازی سهام عدالت دست به کار شد، نوشت: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ارائه و بررسی طرح تعیین زمانبندی، نحوه و ساختار قانون آزادسازی سهام عدالت در صحن پارلمان خبر داد. 3سال از وعده های دولت برای آزاد سازی سهام عدالت می گذرد اما هنوز هیچ خبری از ارائه لایحه به مجلس نیست و در این شرایط تکلیف 100هزار میلیارد تومان از دارایی 45میلیون نفر نامشخص است. محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید: این بلاتکلیفی فسادی گسترده را در زیرمجموعه سهام عدالت به وجود آورده و منجر به تشکیل یک مافیای 200نفره در سهام عدالت شده که به هیچ کس پاسخگو نیستند.

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان موصل چشم به راه رهایی، آورد: «ساعت پیروزی بزرگ فرارسیده و ملت عراق در کنار یکدیگر جشن پیروزی را برگزار می کنند»؛ حیدر العبادی، نخست وزیر عراق بامداد روز گذشته پس از چند ماه آمادگی و تدارکات با این جملات آغاز عملیاتی تاریخی برای آزادسازی موصل که آخرین پایگاه داعش در عراق حساب می شود را اعلام کرد. ارتش عراق روز گذشته و چند ساعت پس از آغاز این عملیات اعلام کرد که نیروهای این کشور موفق شده اند ضربات سختی را به نیروها و مواضع داعش وارد کنند. نیروهای این گروه تروریستی برای حفظ پایتخت خودخوانده خود در عراق تلاش گسترده ای دارند. عملیات موصل به رهبری ارتش عراق و با مشارکت نیروهای داوطلب شیعه، سنی و کرد و حمایت هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا انجام می شود. نخست وزیر عراق حدود ساعت 2بامداد به وقت محلی در حالی که فرماندهان ارتش عراق در کنارش بودند در نطقی تلویزیونی گفت: امروز من آغاز یک عملیات حماسی برای آزاد کردن شما از چنگ داعش را اعلام می کنم.

این روزنامه با انتخاب عنوان مجلس ماجرای سند خودرو را رها نمی کند، نوشت: تعـیین تکلیف و رسیدگی به پرونده اختلاف نظر بر سر تعیین مرجع سند خودرو در مجلس برای دومین بار به تعویق افتاد. نایب رئیس اول کمیسیون اصل90 درباره رسیدگی به شکایت کانون سردفتران از فرمانده ناجا به علت اظهاراتش مبنی بر اینکه نقل و انتقال خودرو با برگه سبز قانونی است و نیازی به مراجعه به دفترخانه ها نیست، به همشهری گفت: این جلسه که قرار بود امروز در کمیسیون اصل 90برگزار شود به علت در ماموریت بودن رئیس کانون سردفتران برگزار نمی شود. فرهاد تجری با بیان اینکه کانون سردفتران و نیروی انتظامی هر کدام ماده 29قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی را تفسیر به رأی می کنند و مدتی این ماجرا بالا گرفته بود، گفت: «در این باره گاهی مطالبی در رسانه ها مطرح می شود. نیروی انتظامی طوری به ماجرا ورود کرد که صدای دفاتر اسناد رسمی بلند شد. دفاتر اسناد رسمی می گویند در جریان نقل و انتقال سند ملزم هستند یکسری حقوق و عوارض دولتی و عمومی از متعاملین دریافت کنند. اگر نقل و انتقال خودرو صرف انتقال پلاک ماشین باشد نمی توان این حقوق را دریافت کرد و لذا حقوق دولت تأمین نمی شود. کانون سردفتران با این رویکرد که الزام به ثبت هم در دفاتر اسناد رسمی باشد و هم حقوق دولت تأمین شود، شکایتی را تنظیم کرد و به کمیته سیاسی کمیسیون اصل 90مجلس ارجاع داد.»

دو روی کارت اعتباری؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: ورود کارت های اعتباری به شبکه بانکی و اقتصاد ایران پدیده بسیار تازه ای است که هنوز مراحل نخستین خود را سپری می کند؛ با این حال در اقتصادهای توسعه یافته نیز اگرچه چندین دهه از ورود چنین کارت هایی می گذرد اما از آنها به عنوان پدیده ای مدرن یاد می شود که با وجود استفاده گسترده هنوز اثرات بلندمدت کارت های اعتباری بر رفتار مصرف کننده و کل اقتصاد چندان شناخته شده نیست. کارت های اعتباری که ربع قرن پیش استفاده از آنها چندان رواج نداشت اکنون به بخش تفکیک ناپذیر اقتصادهای توسعه یافته به خصوص اقتصادهایی مانند ایالات متحده آمریکا تبدیل شده اند به طوری که هر آمریکایی به طور متوسط دو و نیم کارت اعتباری دارد و اگر تنها افرادی که از کارت اعتباری استفاده می کنند درنظر گرفته شوند، میانگین کارت های اعتباری هر آمریکایی به سه و هفت دهم کارت می رسد. حدود 30درصد آمریکایی ها نیز از کارت اعتباری استفاده نمی کنند. شاید به همین خاطر باشد که از کارت های اعتباری به عنوان یکی از مهم ترین نوآوری های اقتصادی 40 سال اخیر یاد می شود.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «مدیران نجومی برای خودشان حقوق ضرب می کردند»، «رئیس موسسه تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران: شهرداری تهران در سال های اخیر در تولید دانش موفق بوده است»، «معرفی رکوردداران نوسان قیمت»، «دلشوره های شیرین»، «بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه: توان دفاعی را پشتوانه دیپلماسی می دانیم» و «سرگیجه روسی در اروپا» را برجسته کرد و در ستون یادداشت عنوان «تدبیر و پایداری در سوریه» به قلم سیدمحمد مرندی دانشیار دانشگاه تهران را به چاپ رساند.
برچسب ها: آلودگی هوای ، مجلس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: