کد خبر: ۸۴۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - 16 October 2016
روزنامه کیهان در شماره یکشنبه 25 مهر نوشت: ستاد اطلاع رسانی جنگی یمن دیروز اعلام کرد، ارتش وکمیته های مردمی یمن روز جمعه عملیات ویژه ای علیه گروهی از مزدوران سعودی در گذرگاه مرزی «البقع» انجام دادند و موفق شدند بیش از 40 تن از آنها را از پای درآورند و شمار زیادی را نیز زخمی کنند.

این روزنامه در تیتر یک با انتشار عنوان نظارت بر حفظ شرایط نمایندگی تا پایان دوره مجلس، آورد: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب اسلامی، متن سیاست های کلی انتخابات که به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده، به این شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحیم سیاست های کلی انتخابات تعیین حوزه های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی بر مبنای جمعیت و مقتضیات اجتناب ناپذیر به گونه ای که حداکثر عدالت انتخاباتی و همچنین شناخت مردم از نامزدها فراهم گردد. ظارت شورای نگهبان بر فرایندها، ابعاد و مراحل انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از جمله تأیید نهایی صلاحیت داوطلبان، رسیدگی به شکایات و تأیید یا ابطال انتخابات به منظور تأمین سلامت انتخابات، جلب مشارکت حداکثری و تأمین حقوق داوطلبان و رأی دهندگان با: تعیین سازوکارهای شفاف، زمان بندی شده و اطمینان بخش و فراهم کردن حضور داوطلبان یا نمایندگان آنها در تمام مراحل. پاسداری از آزادی و سلامت انتخابات و حق انتخاب آزادانه افراد و صیانت از آراء مردم به عنوان حق الناس در قانون گذاری، نظارت و اجرا و نیز رعایت کامل بی طرفی از سوی مجریان و ناظران و برخورد مؤثر با خاطیان.

روزنامه کیهان با بررسی عنوان «نمایش استعفا» به جای اقتصاد، تازه ترین سناریوی انتخاباتی، می نویسد: در حالی که با نزدیک شدن به ماه های پایانی فعالیت دولت یازدهم مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم که قرار بود بنا به وعده های انتخاباتی رئیس جمهور در عرض تنها صد روز حل شوند همچنان به قوت خود باقی بوده و در بسیاری از موارد نیز تشدید شده اند برنامه ریزان تبلیغات انتخاباتی در یک خیمه شب بازی جدید به جای ارائه کارنامه اقتصادی استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را مطرح کرده اند تا مشکلات مردم به حاشیه رفته و موضوعات بی اهمیت به تیتر یک روزنامه ها و رسانه ها تبدیل شود.

این روزنامه با درج عنوان تحریم سنگین و 30ساله پاسخ اتحادیه اروپا به دیپلماسی التماسی، نوشت: دادگاهی در اتحادیه اروپایی حکم تحریم سنگینی علیه شرکت ملی نفتکش کشورمان وضع کرده که تا 30 سال غیر قابل لغو است و حتی شامل سهامداران این شرکت از جمله شستا و صندوق بازنشستگی نفت نیز می شود. شرکت ملی نفتکش از طرف دادگاهی در اتحادیه اروپا وارد تحریم بسیار سنگینی شده است. بر اساس این حکم که در یک لایحه 27 صفحه ای به شرکت ملی نفتکش ابلاغ شده است، هیچ دادگاهی در اتحادیه اروپا حق فسخ این حکم را تا 30 سال آینده ندارد و از این پس ، بیمه های اروپایی نیز حق بیمه کردن نفتکش های ایرانی را ندارند.
روزنامه کیهان در خبر ویژه با انتخاب عنوان اصرار شک برانگیز برای واگذاری قراردادهای نفتی به شرکت های خارجی، آورد: وزیر نفت هر از چند گاه یک بار به بهانه ای تازه و بی مبنا متوسل می شود تا قراردادهای نفتی را به جای واگذاری به شرکت های داخلی به شرکت خارجی نظیر توتال بسپارد. روزنامه جوان در این باره می نویسد: توالی توجیهات وزیر نفت برای واگذاری میادین مهم و کم ریسک به شرکت های خارجی با تأکید بر حضور شرکت توتال در میدان آزادگان تمامی ندارد. آنچه مشخص است، بهانه تراشی های وزیر برای زیرسؤال بردن شرکت های ایرانی با همه ابزار موجود و ناموجود است تا در لوای آن، ذوق زدگی برای واگذاری میادین کم ریسک به شرکت های خارجی را در وادی عمل به رسانه ها بکشاند.

«رئیس کل بانک مرکزی: شرایط موجود نسبت به قبل از برجام به هیچ وجه رضایت بخش نیست»، « ناکامی آمریکا در جنگ سوریه عملیات فریب در لوزان» و «راز دست و پا زدن های اردوغان برای شرکت در عملیات موصل» از دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه است.
روزنامه کیهان در ستون یادداشت میهمان عنوان «نقش FATF در اجرای سیاست خارجی آمریکا چیست؟» را منتشر کرد. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: