کد خبر: ۸۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - 10 October 2016
رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: در حال حاضر 2000 دانش آموز تلفیقی در مدارس عادی و 4000 دانش آموز توانبخشی در مدارس استثنایی استان خوزستان تحصیل می کنند.
علی ممبینی در نشست تخصصی آموزش تلفیقی- فراگیر که روزگذشته در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان از سال 86 از استان‌هایی بوده که به عنوان مجری طرح آموزش تلفیقی، این طرح را اجرا کرد. تجربیات خوبی از این طرح کسب شده و با وضعیت که در آن زمان وجود داشت، جلسات و کارگاه ها و دوره های خوبی برگزار می‌کردیم و از استان‌هایی بودیم که طرح تلفیقی را با موفقیت انجام داده است .

وی افزود: نسبت به مجموعه آموزش و پرورش استثنایی توجه لازم در سطح استان وجود دارد و تعامل خوبی نیز در مجموعه آموزش و پرورش استثنایی و مناطق استان برقرار است.

ممبینی ادامه داد: با توجه به کیفی‌سازی آموزش و پرورش و با فعالیت‌هایی که انجام می شود، به آموزش و پرورش عادی نیز کمک می شود؛ از جمله این موارد اجرای طرح سنجش سلامت بوده که بنا بر آخرین آمار امسال حدود 9814 نوآموز ارزیابی شده که این رقم رشد خوبی نسبت به سال گذشته داشته است.

وی افزود: توسعه مراکز اختلال یادگیری در برنامه بوده است؛ 23 مرکز تا سال گذشته در استان خوزستان فعال بوده که خوشبختانه امسال برای ایجاد این مراکز در مناطق باغملک، صیدون و سردشت نیز مجوز گرفته شده است که راه‌اندازی خواهند شد. در این زمینه در مجموع 26 مرکز دولتی و 11 مرکز غیردولتی به دانش آموزان عادی عادی خدمات ارائه می‌دهند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان درباره ارایه آموزش تلفیقی فراگیر به دانش آموزان عشایری گفت: در این طرح باید به 2020 نفر خدمات داده شود و تلاش می‌کنیم اولین استانی باشیم که آموزش تلفیقی فراگیر را در مناطق عشایری انجام داده است.

وی افزود: روز گذشته آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در جشنواره تدریس کشور، 2 رتبه در رده دوم و 2 رتبه اولی کسب کرد و موفق شد مقام دومی کشور را از آن خود کند.

ممبینی گفت: با کمک مجموعه آموزش و پرورش سال گذشته بیش 714 میلیون تومان برای ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی پرداخت شده است؛ در حال حاضر خیرین جهت ایاب ذهاب این دانش آموزان و تعمیرات مدارس کمک می‌کنند اما همچنان چشم انتظار این کمک‌ها هستیم.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان بیان کرد: در کنار محرومیت‌ها و مشکلاتی که در حال حاضر در مناطق مختلف استان وجود دارد، پراکندگی این مناطق نیز یکی دیگر از مشکلات خوزستان در بحث آموزش و پرورش استثنایی است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: علاوه بر بحث فقر مالی خانواده‌ها، کمبود شدید نیروی انسانی که ارتباط بسیار نزدیکی با طرح کیفی‌سازی دارد، موجب می‌شود که تراکم دانش‌آموزان استثنایی در کلاس‌ها بالا باشد و با توجه به این شرایط لازم است خدمات به دانش‌آموزان نیازمند به صورت ویژه ارایه شود زیرا تراکم در کلاس و کمبود نیروی انسانی موجب می‌شود از لحاظ کیفی با مشکلاتی مواجه شویم.

ممبینی افزود: با این وجود، تلاش مجموعه‌ای که در استان خوزستان در بخش آموزش و پرورش استثنایی در حال فعالیت هستند، در سال‌های گذشته موجب شده رشد خوبی در همه مجموعه‌ها به دست آید.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: در حال حاضر 2000 دانش آموز تلفیقی در مدارس عادی و 4000 دانش آموز توانبخشی در مدارس استثنایی در استان خوزستان تحصیل می‌کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: