کد خبر: ۸۳۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - 05 October 2016
مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات در گلستان گفت: مانده تسهیلات بانک توسعه صادرات در نیمه نخست سال جاری 46 درصد رشد یافت.
مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات در گلستان گفت: مانده تسهیلات بانک توسعه صادرات در نیمه نخست سال جاری 46 درصد رشد یافت.

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات به نقل از اگزیم نیوز آقای حبیب احمدی در همایش تخصصی یک روزه ای با صادرکنندگان استان گلستان گفت: حمایت و تامین مالی مناسب بنگاه های تولیدی و صادراتی، چشم انداز رونق اقتصادی است

این نشست با حضور مقامات استانی، معاونین استانداری ریاست اتاق بازرگانی استان، مدیر سازمان بازرگانی استان، اعضای کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان گلستان و نیز جمع کثیری از صادرکنندگان، کارآفرینان و تجار نمونه استان برگزار شد.

مدیر امور شعب بانک توسعه صادرات در این نشست ضمن اشاره به ظرفیت های بالاقوه و بالفعل استان گلستان، قرار داشتن به عنوان یکی از قطب های گردشگری و در اختیار داشتن مزیت های کشاورزی، دامی، صنایع تبدیلی و صنایع دستی با قابلیت صادرات و نیز همجواری با ترکمنستان و برخورداری از مرزهای مشترک با آسیای میانه را از مهم ترین مزیت های تجارت خارجی استان عنوان نمود.

احمدی افزود: با اشاره به رشد صادرات استان گلستان طی 5 سال بانک توسعه صادرات آمادگی خود را برای ارائه خدمات به صادرکنندگان این استان اعلام میکند.

این مقام مسئول تشریح کرد: همانگونه که امروزه حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط در دستور کار دولت قرار دارد، بانک توسعه صادرات نیز در راستای ماموریت سازمانی و بعنوان اگزیم بانک ایران موضوع حمایت از بنگاه های تولیدی و صادراتی را در برنامه های خود قرار داده و به جد در حال پیگیری آن است.

احمدی افزود: به همین منظور سعی داریم با برگزاری نشست های تخصصی استانی ضمن آگاهی از مشکلات فعالان اقتصادی و صادرکنندگان و تعامل سازنده با آنها در این زمینه پیش قدم شویم و گام موثری در راستای تحقق اهداف دولت برداریم.

وی با ارائه شرح عملکردی از بانک توسعه صادرات در این نشست اعلام کرد: مانده تسهیلات بانک تا پایان شهریورماه 95، 117 هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 46 درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش اگزیم نیوز، مدیر امور شعب بانک توسعه صادرات افزود: با توجه به قرار داشتن در فضای پسابرجام و ارتقای روابط کارگزاری بانکی در این دوران، آمار اعتبارات اسنادی و برواتی بانک از افزایش 6.3 برابری حکایت دارد.

احمدی ادامه داد: حواله جات ارزی بانک توسعه صادرات نیز در این دوره 3.5 برابر شده است.
وی همچنین ضمانت نامه های ریالی بانک توسعه صادرات را با 140 درصد رشد و نیز گشایش اعتبارات اسنادی داخلی را با ثبت 125 درصد رشد در شهریورماه نسبت به مدت مشابه سال قبل اعلام کرد.

این مقام مسئول افزود: 96 درصد از صادرکننندگان نمونه کشوری مشتری بانک توسعه صادرات هستند. احمدی در پایان از برنامه های بانک توسعه صادرات برای جذب حداکثری صادرکنندگان در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش اگزیم نیوز، در این نشست تخصصی مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات، مهندس قوانلو، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، بهرامی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، اعضای کارگروه صادرات غیر نفتی استان، اعضای صندوق ضمانت صادرات ایران، صادرکنندگان و فعالین بخش های اقتصادی استان حضور داشتند.

سلطانی مقدم، رییس بانک توسعه صادرات گرگان، ضمن خیر مقدم به صادر کنندگان، فعالین اقتصادی و اعضای کارگروه صادرات غیر نفتی استان، ابراز امیدواری کرد که این نشست باعث رشد و توسعه صادرات در استان گلستان و کشور شود.

در بخش دیگری از نشست ، برخی از صادر کنندگان استان به بیان مشکلات خود در این حوزه پرداختند.

مهندس قوانلو، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: در شش ماهه اول امسال صادرات استان ما کاهش یافته است. همچنین وی از ارائه تسهیلات حمایتی دولت برای واحد های صنعتی نیز خبر داد.

در ادامه بهرامی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، به مواردی در خصوص صادرات استان گلستان به سایر کشورها از جمله ترکمنستان و عراق اشاره کرد و افزود: مزیت استان ما همسایه بودن با کشور ترکمنستان است. وی چشم انداز 1 میلیارد دلاری را برای صادرات استان متصور شد و گفت: استان ما ظرفیت این را دارد که از صادرات 300 میلیون دلار کنونی به 1 میلیارد دلار در سال برسد.
برچسب ها: مانده تسهیلات
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: