کد خبر: ۸۳۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - 05 October 2016
استاندار استان مرکزی با بیان اینکه گام‌های جدی برای تسریع در پروسه سرمایه‌گذاری برداشته شده گفت: پنجره واحد کسب و کار اصطکاک در مسیر توسعه استان را کاهش می‌دهد.


محمود زمانی‌قمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شکل‌گیری پنجره واحد در استان مرکزی اظهار کرد: پنجره واحد مدت‌هاست در استان شکل گرفته است و  مراد و مقصود شکل‌گیری پنجره واحد نجات دادن مراجعه‌کننده از سردرگمی است.

وی بیان کرد: به عنوان مثال اگر پروسه‌ای مدت سه تا چهارماه طول بکشد از طریق پنجره واحد، این پروسه به چند هفته تقلیل پیدا خواهد کرد تا سرمایه‌گذار بهتر بتواند کار کند.

استاندار استان مرکزی در ادامه گفت: فضایی که هم‌اکنون در کشور و استان در سایه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوجود آمده است گام‌های جدی برای کاهش مدت زمان پروسه سرمایه‌گذاری است. از این رو پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای برطرف شدن موانع سرمایه‌گذاری تشکیل شده است.

وی  به تاثیر تشکیل این پنجره واحد بر چابکی و سرعت عمل سرمایه‌گذاری در استان تاکید کرد و افزود: فرمانداران شهرستان‌های استان بویژه شهرستان‌های صنعتی استان نظیر ساوه، دلیجان و زرندیه نسبت به این مسئله کوشا هستند و دقت نظر کافی دارند و در حقیقت همین اقدامی که در استان در قالب پنجره واحد شکل گرفته در شهرستان‌ها هم با همین رویه تشکیل شده است.

زمانی قمی ادامه داد: بدین شکل که وقتی سرمایه‌گذاران به فرمانداری‌های شهرستان‌های استان مراجعه می‌کنند، فرمانداران مکلف به اجرای درخواست آنان در کمترین زمان ممکن هستند.

وی گفت: به عنوان مثال از مجموع پنج نیروگاه تولید برق که قرار است در کشور احداث شود، بزرگترین نیروگاه با ظرفیت 1200 مگاوات در شهرستان ساوه تاسیس می‌شود و تنها نیروگاهی که در بین پنچ نیروگاه کشور زمین آن به صورت رسمی تحویل شده است و در کمیسیون ماده 32 تصویب و ابلاغ شده است، نیروگاه احداثی شهرستان ساوه است.

استاندار استان مرکزی در ادامه به قابلیت‌های صنعتی و تولیدی استان اشاره کرد و گفت: در تسهیل امر سرمایه‌گذاری به دنبال عملیاتی کردن روندی هستیم که سرمایه‌گذار احساس خستگی و ملال نکند و این امر به فضل الهی در حال شکل‌گیری است.

وی در عین حال تصریح کرد: با تمام توان به دنبال تحقق اهداف تعریف شده در خصوص احداث پنجره واحد سرمایه‌گذاری در تمامی نقاط استان هستیم و معتقدیم که اگر این طرح نتواند تسهیل در امر سرمایه گذاری ایجاد کند برای استان کارساز نخواهد بود و مراجعه‌کنندگان همچنان با مشکلات قبلی مواجه می‌شوند.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد:  پنجره واحد یک تشکیلات اجرایی است که زیر نظر شورای نظارتی فعالیت می‌کند تا اگر سرمایه‌گذاری وارد استان شد به جای مراجعه به دستگاه‌های مختلف در یک محل واحد پیگیری‌های مربوط به سرمایه‌گذاری را انجام دهد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: