کد خبر: ۸۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - 28 September 2016
علی طیب نیا وزیر اقتصاد دیروز با یک سنت شکنی به بهارستان آمده بود تا پاسخگوی یک ماه جنجال آفرینی دلواپسان درباره FATF باشد. سنت شکنی از این منظر که او نه به خواست و دعوت نمایندگان که به درخواست خودش به صحن علنی آمد تا کاملا مستند و جزء به جزء ابهامات نمایندگان درباره FATF را بر طرف کند.
روزنامه اعتماد در شماره چهارشنبه هفتم مهر در تیتر یک نوشت: علی طیب نیا وزیر اقتصاد دیروز با یک سنت شکنی به بهارستان آمده بود تا پاسخگوی یک ماه جنجال آفرینی دلواپسان درباره FATF باشد. سنت شکنی از این منظر که او نه به خواست و دعوت نمایندگان که به درخواست خودش به صحن علنی آمد تا کاملا مستند و جزء به جزء ابهامات نمایندگان درباره FATF را بر طرف کند.

این روزنامه با انتخاب عنوان حقوقدان برنده شد، می نویسد: در جنگ از قبل مهیا بودن و فی البداهه جواب دادن این نخستین گزینه بود که برنده شد. در چندهفته گذشته، دموکرات ها نگران این بودند که شاید دونالد ترامپ مهیا، آرام و بسیار متفاوت در نخستین مناظره حاضر شود اما دونالد ترامپ در مناظره نخست بسیار بدتر از پیش بینی اولیه آنها ظاهر شد. هیلاری از همان نخستین دقایق بهتر ظاهر شد و این در حالی بود که ترامپ خیلی زود حالت تدافعی به خود گرفت. ترامپ در خصوص تمام مسائل اصلی بسیار متناقض و ناتوان ظاهر شد. وی همان زخم های کهنه در خصوص جنسیت و نژاد را باز کرد. به گزارش ان بی سی، علاوه بر این بسیاری از حامیان ترامپ هم به راحتی به دست بالاتر هیلاری اعتراف کردند. برخی هیلاری را بسیار برنامه ریزی شده خواندند. عده ای گفتند هیلاری مانند یک ربات مهیا و آماده بود. برخی هم گفتند امشب از هر دری با هیلاری حرف زده می شد او مهیا بود.

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان برنامه ای برای انتخابات ندارم، آورد: احمدی نژاد با انتشار نامه ای کوتاه اعلام کرد که برنامه ای برای انتخابات سال آینده ندارد. به گزارش دولت بهار، سایت نزدیک به احمدی نژاد، متن کامل این نامه به شرح زیر است:حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی همان گونه که مستحضر هستید در دیدار مورخ نهم شهریورماه سال جاری، اینجانب برنامه های تبیین انقلاب در سراسر کشور را تشریح نمودم، پس از آن حضرت عالی توصیه فرمودید که در این دوره مصلحت نیست بنده در انتخابات شرکت نمایم و اینجانب نیز تبعیت خود را اعلام نمودم. ضمن تشکر از بیانات مهم حضرت عالی در جلسه درس خارج فقه مورخ پنجم مهرماه جاری، به استحضار می رسانم که در عمل به منویات رهبر بزرگوار انقلاب، برنامه ای برای حضور در عرصه رقابت های انتخاباتی سال آینده ندارم.

این روزنامه با انتشار عنوان سبد رای احمدی نژاد بلاتکلیف است، در گفت و گو با صادق زیباکلام افزود: آقای احمدی نژاد بین ١٠ تا ١٥ میلیون رای دارد و بخش عمده ای از آن به جیب اصولگرایان می رود؛ بخشی احتمالا به جیب آقای ضرغامی و افرادی از این دست و بخشی هم به جیب نامزدی که رسما از طرف جبهه پایداری معرفی شود. در عین حال نکته ای جامعه شناختی هم باید در مورد آن ١٠ تا ١٥ میلیون رای احمدی نژاد بدهم. این آرا مخصوص به خود احمدی نژاد و شخصیت و کاریزمای مخصوص خودش است. آن ١٠ تا ١٥ میلیون علاقه به شخص احمدی نژاد دارند. ای بسا اگر آقای احمدی نژاد بگوید که هر کسی که می خواست به من رای دهد به مثلا آقای ضرغامی رای دهد، این تعداد به ضرغامی رای ندهند. برای اینکه اصلا کاریزمای ضرغامی با کاریزمای احمدی نژاد قابل مقایسه نیست. لذا خیلی دشوار است بخواهیم برآوردی جدی کنیم که سبد رای آقای احمدی نژاد به کدام سمت و سو خواهد رفت. آنچه مسلم است این است که بخشی از آن به سمت و سویی می رود که آقای احمدی نژاد می گوید اما اینکه دقیقا چه درصدی است واقعا نمی توانم هیچ حدسی بزنم.

روزنامه اعتماد با درج عنوان ماموریت دفاعی خود را فراتر از مرزها دنبال می کنیم، نوشت: رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: افتخار داریم در کنار نیروهای مسلحی قرار گرفته ایم که ماموریت های دفاع و امنیت کشور اسلامی مان را چه در داخل و چه در مرزها و چه در فراتر از مرزها با تمام توان دنبال کرده اند. به گزارش فارس، سردار سرلشکر محمد باقری اظهار داشت: امنیت کشور در سایه نیروهای مسلح امروز یکی از نعمت های بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تحولات منطقه گفت: با نگاهی به تحولات منطقه که اتفاق افتاده به راحتی می توانیم به نقش نیروهای مسلح در امنیت کشور پی ببریم.

این روزنامه در ستون نگاه بین الملل و روز عنوان های «چرا کلینتون پیروز مناظره نخست بود؟» و «انتقام گیری یا پیگیری مدنی؟» را به ترتیب به قلم امیرعلی ابوالفتح تحلیلگر مسایل آمریکا و عباس عبدی روزنامه نگار اختصاص داد.

روزنامه اعتماد همچنین عنوان های «محکومیت قطعی ١٢هزار میلیارد تومانی احمدی نژاد»، «بیژن نامدار زنگنه: نفت را به عنوان اسلحه استفاده نکنید»، «کشته شدن سه معلم در تصادف اتوبوس در شازند» و «مسعود سلطانی فر: موظفیم بامتجاوزان به حریم بناهای تاریخی برخورد قانونی کنیم» را در صفحه نخست به چاپ رساند.
*گروه اطلاع رسانی 
برچسب ها: وزیر اقتصاد ، FATF
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: