کد خبر: ۸۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - 27 September 2016
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: ۱۴۱ هکتار از اراضی ملی شامل ۱۱۲ فقره تصرف به ارزش ۲۸۵ میلیارد تومان از دست متصرفین خارج و به دولت بازگردانده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: ۱۴۱ هکتار از اراضی ملی شامل ۱۱۲ فقره تصرف به ارزش ۲۸۵ میلیارد تومان از دست متصرفین خارج و به دولت بازگردانده شده است.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، علی کیان با بیان اینکه اجرای مستمر این پروژه‌ها از ضرورت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: با توجه به اهمیتی که اجرای پروژه‌های منابع طبیعی دارد نمی‌توان اجرای آنها را متوقف کرد لذا تخصیص به‌موقع اعتبارات خصوصاً در نیمه اول سال در این زمینه حیاتی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با تأکید بر اینکه حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی به عنوان یکی از سیاست‌های راهبردی در دستور کار ما قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به اهمیتی که عرصه‌های منابع طبیعی از لحاظ زیست محیطی و اقتصادی دارند ما معتقدیم که حفاظت از این منابع تعطیل شدنی نیست و به همین جهت با وجود تمامی کمبودها، حفاظت و حراست از اراضی ملی در سطح استان تهران با جدیت ادامه دارد.

کیان خاطر نشان کرد: علی رغم مشکلات اعتباری که با آن روبرو بوده‌ایم از ابتدای سال جاری تاکنون با اجرای احکام قضایی که ۳۲ فقره بوده،  اقدام به بازپس گیری ۵۸ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: علاوه بر این در راستای اجرای تبصره ۱ ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگلها و مراتع،  ۸۳ هکتار از اراضی ملی شامل ۸۰ فقره تصرف به ارزش ۱۶۵ میلیارد تومان به هنگام گشت زنی شناسایی و از دست متصرفین خارج و به دولت بازگردانده شده است.

وی از مسئولان مربوطه خواستار پیگیری مستمر پرونده‌های کیفری و حقوقی مطروحه در مراجع قضایی شد و اضافه کرد: لازم است برای احقاق حقوق دولت و حفظ انفال، پرونده‌های قضایی تا حصول نتیجه مورد پیگیری قرار گیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: