کد خبر: ۸۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - 24 September 2016
بررسی ها نشان می دهد که در فاز اجرا نیمه نامرئی وجود دارد که می تواند زمینه ساز انحراف این مسیر باشد. بررسی های میدانی حاکی از چهار واکنش بانک ها است که عمده این واکنش ها به دلیل خلأهای حاکم در سمت عرضه و طراحی ها و نرخ های در نظر گرفته شده از سوی سیاست گذار بود.
روزنامه دنیای اقتصاد در شماره شنبه سوم مهر در تیتر یک، نوشت: سیاست کارت اعتباری براساس یک اصل قابل دفاع با هدف حمایت از تقاضای خرد به جریان افتاد؛ اما بررسی ها نشان می دهد که در فاز اجرا نیمه نامرئی وجود دارد که می تواند زمینه ساز انحراف این مسیر باشد. بررسی های میدانی حاکی از چهار واکنش بانک ها است که عمده این واکنش ها به دلیل خلأهای حاکم در سمت عرضه و طراحی ها و نرخ های در نظر گرفته شده از سوی سیاست گذار بود.

این روزنامه با انتشار عنوان دعوت سرمایه گذاران از تریبون سازمان ملل، آورد: حسن روحانی، رئیس جمهوری، روز پنج شنبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، از بدعهدی و تعلل آمریکا دراجرای کامل برجام انتقاد کرد و اهمال نسبت به اجرای کامل برجام را از سوی آمریکا، تخلفی بین المللی توصیف کرد. رئیس جمهوری افزود: به اعتقاد من این خیلی مهم است که در اولین جلسه مشترکی که تشکیل می شود، 6 کشور موضع جمهوری اسلامی ایران را دارند. به گزارش «ایرنا» او با اشاره به استقبال مقامات عالی کشورهای مختلف از برجام، اظهار کرد: همه کشورهایی که با ما ملاقات می کنند نسبت به برجام خوشحالند. مطابق برجام باید پس از آغاز این سند فروش هواپیماهای مسافربری به ایران بدون هیچ مانعی آزاد باشد و با توجه به اینکه از زمان حصول برجام تا آغاز اجرای آن فرصت کافی برای تدوین آیین نامه ها و دستورالعمل های اجرایی آن وجود داشت، قابل قبول نیست که امروز ما شاهد تاخیر در اجرای این توافق باشیم. تاخیرها عمدتا از ناحیه آمریکا است و بقیه کشورها برای اجرای برجام تلاش کردند.

روزنامه دنیای اقتصاد با انتخاب عنوان اعتراف سعودی به شکست نفتی، می نویسد: روز گذشته، عربستان از آمادگی خود برای کاهش سطح تولیدات مشروط به شرکت ایران در طرح فریز نفتی خبر داد. اتخاذ سیاست حمایت از قیمت نفت به جای حفظ سهم بازار، بار دیگر بر نافرجام ماندن سیاست های نفتی آل سعود تاکید دارد. فشار بر اقتصاد ایران با نیت سیاسی و همچنین از دور خارج کردن نفت شیل آمریکا با هدف اقتصادی، مهم ترین اهداف سیاست قبلی سعودی ها محسوب می شدند. حال این عقب نشینی سعودی ها تاکید می کند فشار اقتصادی نفت ارزان در حال عبور از آستانه تحمل این کشور است. سعودی ها پیشنهاد کاهش تولید خود را در برابر توقف رشد تولید ایران داده اند که این را می توان به منزله شکست اهداف سعودی ها در بازار نفت قلمداد کرد. در واقع عربستان که به دنبال وارد کردن فشار بر ایران با کاهش قیمت نفت بود، خود بیش از ایران تحت فشار قرار گرفته است.

این روزنامه با اشاره به عنوان هواپیماسازان در راه تهران، نوشت: دور جدید مذاکره با مدیران بوئینگ و ایرباس این هفته در تهران آغاز خواهد شد. به دنبال مجوز وزارت خزانه داری آمریکا برای فروش هواپیما به ایران، نمایندگان دو شرکت معتبر هواپیماساز جهان با سفر به تهران در رابطه با بندهای مختلف قرارداد پای میز مذاکره خواهند نشست. جدیدترین خبرها حاکی از این است که مذاکره با ایرباس فرانسه در رابطه با بندهای حقوقی خرید و فروش هواپیما است. بوئینگ آمریکا نیز با تایید رسمی مجوز فروش هواپیما به ایران، متن قراردادی خود را تنظیم و ارسال کرده است. تصمیم اخیر وزارت خزانه داری آمریکا در اعطای مجوز به شرکت های ایرباس و بوئینگ برای فروش هواپیما به ایران، بازتاب های مختلفی در جامعه بین المللی و داخلی داشت. انتشار این خبر در وهله اول ارزش سهام شرکت بوئینگ در بازار وال استریت را بالا برد؛ به گونه ای که ارزش سهام این شرکت با 2.2 درصد رشد به 130.56 دلار رسید.

دفع خطر از گودهای پایتخت؟ عنوان دیگر روزنامه دنیای اقتصاد محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: گودبرداری ها در پایتخت با تدوین قاعده جدید ساختمانی، به صورت رسمی جزو عملیات ساخت وساز قرار گرفت و مشمول نظارت توام مهندس ناظر و مدیریت شهری شد. در پی بخشنامه شهرداری به مراجع صدور پروانه انجام هر نوع عملیات از سطح زمین پایین تر، بدون اعلام مکتوب مهندس ناظر به شهرداری، ممنوع است. هرچند قاعده تعیین شده برای گودبرداری، حفاری های عمیق برج سازها را نظارت پذیر و عوامل ساختمانی را متعهد به رعایت اصول در مراحل مختلف گودبرداری می کند، اما دفع کامل خطر از گود ها نیازمند اقدامات مکمل است. گودبرداری های ساختمانی در تهران با بخشنامه جدید شهرداری مشمول قاعده «ضد ریزش» شد.

 به گزارش «دنیای اقتصاد» در پی ابلاغیه اخیر معاونت شهرسازی شهرداری به دفاتر خدمات الکترونیک شهر –مراجع صدور پروانه ساختمانی- سازنده ها مکلف شده اند قبل از هر نوع عملیات ساختمانی به خصوص اقدامات پرخطر همچون گودبرداری های عمیق، ابتدا مراتب را به مهندس ناظر مربوطه اطلاع دهند، طوری که در چارچوب مقررات جدید، شروع عملیات ساخت بدون اعلام رسمی و مکتوب مهندس ناظر به دفتر خدمات، غیرقانونی است و تخلف محسوب خواهد شد. 

این روزنامه همچنین در ستون سرمقاله و یادداشت به ترتیب عنوان های «بازار بی تعارف در مقابل نهادهای خجالتی» به قلم پویا ناظران و «میوه تعطیلات برای گردشگری چین» را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: