کد خبر: ۸۲۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - 24 September 2016
روحانی در چارچوب گفتمان اعتدال به مهم ترین موضوعات مبتلا به جهان پرداخت و با اشاره به برجام، به طرف های غربی یادآور شد که ایران به تعهدات خود پایبند بوده و انتظار دارد که آنها هم به اجرای توافق هسته ای سرعت بخشند.او بخصوص از امریکایی ها انتقاد و گلایه کرد که برخی مشکلات موجود بر سر تبادلات بانکی و مالی ایران را باید رفع نمایند.

 روزنامه ایران در شماره شنبه سوم مهر در تشریح تیتر یک با اشاره به تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل به وسیله رییس جمهوری، نوشت: روحانی در چارچوب گفتمان اعتدال به مهم ترین موضوعات مبتلا به جهان پرداخت و با اشاره به برجام، به طرف های غربی یادآور شد که ایران به تعهدات خود پایبند بوده و انتظار دارد که آنها هم به اجرای توافق هسته ای سرعت بخشند.او بخصوص از امریکایی ها انتقاد و گلایه کرد که برخی مشکلات موجود بر سر تبادلات بانکی و مالی ایران را باید رفع نمایند.

این روزنامه با بررسی عنوان طنین «زنگ مهر» در «نقطه صفر» مرزی، آورد: پرچم سه رنگ ایران در آسمان روستای «میلک» از توابع شهرستان هیرمند درست آنجا که دیوارهای سیمانی، حصار میان کشور ایران وافغانستان را ساخته اند، در حالی می رقصید که چهارصد متر آن طرف تر در نقطه صفر مرزی زنگ آغاز ماه مهر به دست دانش آموزان دیار آفتاب نواخته شد. همزمان با نخستین روز از مهر ماه غنچه هایی که شادمان و خرامان بهار تحصیل شان را جشن می گرفتند سلامی به گرمی آفتاب سیستان را نثار آنهایی کردند که برای آبادانی دیارشان دست در دست هم داده اند تا همچون کیمیاگران، خاک سیستان را به طلا بدل سازند. حمید سارانی - مدیر آموزش و پرورش شهرستان هیرمند - با اشاره به اینکه امید است زنگ آغاز ماه مهر، زنگ آغاز موفقیت ها باشد، گفت: به لطف خداوند و با همت بالای انسان های فهیم منطقه سیستان و توابع آن به سوی پیشرفت در حرکت هستند، همان طور که در کنکور سال جاری محمد سرانی دارنده حائز رتبه 1300 در کنکور ریاضی و سعیده سنجرانی برگزیده رشته دانشگاهی دندانپزشکی شدند که این موضوع برای نخستین مرتبه در این نقطه از ایران رقم خورده است.

روزنامه ایران با انتخاب عنوان ناگفته های دری نجف آبادی از انتقال زندانیان به «کهریزک»، نوشت: آیت الله دری نجف آبادی گفت: سال 88 به عنوان دادستان کل کشور، مخالف انتقال زندانیان به کهریزک بودم و پافشاری کردم که این کار انجام نشود. امروز بعضی افراد دخیل در قضیه کهریزک بعد از 7 سال اعلام می کنند که ما توبه کردیم، اما توبه آنها دیگر اثری ندارد زیرا زیان های سنگینی برای کشور داشته است. به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در گردهمایی روحانیون شهرستان خمینی شهر اصفهان افزود: حتی آقای اژه ای و دیگران نیز مخالفت خود را در این موضوع اعلام کردند ولی آنها خودسرانه دست به این حرکت غلط زدند. وی افزود: در زمانی که دادستان کل کشور بودم، بر اثر غفلت بعضی از افراد یک خانم بر اثر حادثه ای فوت کرد و این موضوع موجب قطع رابطه دولت کانادا با ایران شد و دولت کانادا براثر همین غفلت علیه نظام ما کارشکنی زیادی کرد. بعضی مواقع به خاطر اشتباه و کار غلط یک فرد 80 میلیون جمعیت زیر سؤال می روند.

سخنرانی خلوت «نتانیاهو» در سازمان ملل، دیگر عنوان این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: پنجشنبه سازمان ملل، روز پر و خالی شدن صندلی ها بود. صندلی هایی که هنگام سخنرانی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی پر بود و دقایقی بعد و با ورود نخست وزیر رژیم صهیونیستی خالی تر از همیشه شد. هرچند این مخالفت علنی موجب نشد بنیامین نتانیاهو از ادعاهای همیشگی خود عقب نشینی کند. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی که برای نخستین بار در جایگاه ناظر غیرعضو سازمان ملل در هفتاد و یکمین مجمع عمومی حضور داشت، ضمن انتقاد از تجاوزهای بی شمار رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، از این رژیم خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد. با پایان سخنان محمود عباس، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی پشت تریبون رفت که تعداد قابل توجهی از صندلی ها در اعتراض به عملکرد این رژیم خالی شده بود و در پایان ادعاهای او نیز استقبال چندانی از سخنانش صورت نگرفت.

روزنامه ایران با درج عنوان اولین سرشماری با تلفن همراه و تبلت، آورد: هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسکن متفاوت تر از گذشته از نخستین ساعات امروز آغاز شد. در سرشماری امسال برای نخستین بار بخش عمده ای از سرشماری به صورت اینترنتی انجام می شود، رویه ای که یک تغییر بزرگ در سرشماری های کشور محسوب می شود. این سرشماری در دو مرحله انجام می شود، مرحله اول از سوم تا 24 مهرماه جاری است که در این مرحله برای نخستین بار سرشماری به صورت اینترنتی بوده و خانواده هایی که مایل باشند می توانند از طریق سامانه sarshomari95.ir در سرشماری شرکت کنند. مرحله دوم و اصلی سرشماری که به صورت عملیاتی میدانی صورت می گیرد از 25 مهرماه تا 25 آبان خواهد بود و در این مرحله اطلاعات خانوارها توسط فرد آمارگیر جمع آوری شده و به صورت اینترنتی و با تبلت در سامانه ثبت می شود، اما کسانی که پیش از این در سامانه اینترنتی اطلاعات خود را وارد کرده باشند فقط کد رهگیری را به فرد آمارگیر ارائه می دهند.

«شگفتی سازی فوتسال ایران با شکست برزیل»، «این هفته، مقامات «ایرباس» و «بوئینگ» در تهران» و «ارزیابی نتایج سفر روحانی به «نیویورک» در گفت و گوی «ایران» با کارشناسان: غلامعلی دهقان، صادق زیبا کلام، ناصر ایمانی، بهروز نعمتی، محسن کوهکن و ابوالفضل حسن بیگی» از دیگر عنوان های برجسته صفحه نخست به شمار می رود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: