کد خبر: ۸۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - 20 September 2016
30 هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران به حساب آنان واریز شد و فقط 50 هزار میلیارد ریال از بدهی دولت در ازای خرید تضمینی این محصول باقی مانده است.
 30 هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران به حساب آنان واریز شد و فقط 50 هزار میلیارد ریال از بدهی دولت در ازای خرید تضمینی این محصول باقی مانده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در 48 ساعت گذشته 30 هزار میلیارد ریال دیگر از مطالبات گندمکاران کشور که محصول تولیدی خود را در قالب خرید تضمینی به دولت تحویل داده اند، از محل فروش اوراق مشارکت و بانک کشاورزی به حساب آنان واریز شد.

وزارت جهاد کشاورزی و مجموعه نهاد های ذی ربط اقتصادی دولت به طور ویژه در حال پیگیری و تلاش هستند تا باقی مطالبات گندمکاران در کوتاه ترین زمان تامین و پرداخت شود.

به گزارش ایرنا، از آغاز فصل برداشت تاکنون 11 میلیون و 500 هزارتن گندم به ارزش 145 هزار میلیارد ریال از کشاورزان خریداری و تاکنون 105 هزار میلیارد ریال بابت آن پرداخت شده است.
بیست و نهم شهریورماه، وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد تاکنون مبلغ 60 هزار میلیارد ریال از پول کشاورزان پرداخت شده است و از مجموع 80 میلیارد ریال باقیمانده از مطالبات گندمکاران، 30 هزار میلیارد ریال آن در این هفته از محل فروش اوراق مشارکت تامین و پرداخت می شود.

چهارشنبه هفته گذشته-بیست و چهارم شهریورماه- و شنبه این هفته- بیست و هفتم شهریورماه- بزرگ ترین تامین مالی بخش کشاورزی ایران در بازار سرمایه از طریق بورس کالا با موفقیت کامل انجام شد تا شرکت بازرگانی دولتی بتواند 26 هزار و 500 میلیارد ریال برای گندمکاران تامین مالی کند.

اوراق سلف موازی گندم با نام و معاف از مالیات و با سررسید 6 ماهه و با نرخ بازده 10 درصدی معادل سود 20 درصد سالیانه منتشر شد و نرخ بازخرید بازارگردان نیز روز شمار معادل 19 درصد در سررسید سالیانه تعیین شده بود که با استقبال سرمایه گذاران به فروش رسید.

براساس مصوبه دولت، امسال قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی(نان) 12 هزار و 705 ریال و گندم دوروم 13 هزار و 68 ریال با چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیرمفید از گندمکاران خریداری شد.

پارسال نزدیک به 11 میلیون و 500 هزار تن گندم در کشور تولید شد که هشت میلیون و 80 هزار تن آن با قیمت گندم معمولی(گندم نان) 11 هزار و 550 ریال و هر کیلوگرم گندم دوروم با قیمت 11 هزار و 880 ریال با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید 2 درصد توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران خریداری شده بود.
برچسب ها: حساب گندمکاران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: