کد خبر: ۸۲۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - 19 September 2016
پارالمپیک ٢٠١٦ پایانی تلخ برای ایران داشت. شنبه شب خبری باورنکردنی ورزش ایران و جهان را شوکه کرد. «بهمن گلبارنژاد»، ورزشکار ایرانی، در رقابت های دوچرخه سواری پارالمپیک ریو دچار سانحه شد و جانش را از دست داد. ساعاتی قبل خبر نرسیدن بهمن به خط پایان منتشر شده بود، اما هیچ کس تصور نمی کرد حادثه ای که برای دوچرخه سوار ٤٨ساله پارالمپیک ایران رخ داد، آن قدر وحشتناک باشد.
روزنامه شرق در شماره دوشنبه 29 شهریور نوشت: پارالمپیک ٢٠١٦ پایانی تلخ برای ایران داشت. شنبه شب خبری باورنکردنی ورزش ایران و جهان را شوکه کرد. «بهمن گلبارنژاد»، ورزشکار ایرانی، در رقابت های دوچرخه سواری پارالمپیک ریو دچار سانحه شد و جانش را از دست داد. ساعاتی قبل خبر نرسیدن بهمن به خط پایان منتشر شده بود، اما هیچ کس تصور نمی کرد حادثه ای که برای دوچرخه سوار ٤٨ساله پارالمپیک ایران رخ داد، آن قدر وحشتناک باشد.

این روزنامه با اختصاص عنوان نهی نامزدی احمدی نژاد برای تیتر یک، آورد: با آمدنش مخالفت شد. خبرگزاری فارس در یادداشتی که به قلم مهدی فضائلی منتشر کرده است، از دیداری خبر داده است که نتیجه اش ختم گمانه زنی ها برای ریاست دوباره احمدی نژاد بر دولت است؛ موضوعی که یادداشت نویس فارس به آن اشاره کرده است و چندی پیش از سوی عباس امیری فر از یاران احمدی نژاد هم نقل شده بود. در این یادداشت آمده است: «چند روزی است محافل رسانه ای و سیاسی گوناگون از جمله کانال های نزدیک به دکتر احمدی نژاد، از ملاقات وی با رهبر انقلاب اسلامی خبر می دهند؛ دیداری مهم که به درخواست و پیگیری خود او انجام شده... 

... اما ظاهرا نتیجه اش خلاف انتظار وی بوده است! هرچند هنوز جزئیات این دیدار که چند هفته قبل انجام شده است، منتشر نشده؛ ولی این مقدار قطعی است که وی با نهی صریح رهبر معظم انقلاب، برای ورود به میدان رقابت انتخابات ریاست جمهوری سال آینده مواجه شده است! نهی ای برخاسته از تدبیر، یعنی لایه های زیرین و صفحات پسینی ماجراها را دیدن. نهی ای حاکی از شجاعت در بیان آن چیزی که رهبری برای انقلاب و نظام و چه بسا مصالح خود وی لازم دانسته اند و نهی ای که مؤید قدرت مدیریت برای راهبری انقلاب است. حضرت آقا این بار نه به شیوه معمول و غالب خود- و البته نه همیشگی- بلکه مبتنی بر مصالح کشور و مشابه موارد خاص و استثنا، در برابر آمدن دکتر احمدی نژاد به میدان رقابت های ریاست جمهوری سکوت نکرده و صراحتا نظر مخالف خود را ابراز کرده اند». 

روزنامه شرق با اشاره به عنوان مذاکره با آمریکا نه تنها فایده ندارد بلکه ضرر هم دارد، آورد: آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری صبح دیروز (یکشنبه) در دیدار شرکت کنندگان در همایش سراسری فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به برخی زمزمه ها برای مذاکره با آمریکا درخصوص مسائل منطقه نیز تأکید کردند: «مذاکره با آمریکا نه تنها فایده ندارد، بلکه ضرر هم دارد و این موضوع، با استدلال به مسئولان سطوح بالای کشور گفته شده و آنان نیز پاسخی در رد آن نداشتند».

این روزنامه با انتخاب عنوان اگر تخلف شهرداری محرز شود بدون اغماض برخورد می کنیم، می نویسد: حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه در یکصدودومین نشست خبری با اهالی رسانه گفت: «درباره شهرداری قبلا دادستان کل کشور دو موضوع را مطرح کرد؛ یک اینکه آیا در شهرداری خلافی صورت گرفته یا خیر که دادستان کل کشور هم مسئول بررسی این موضوع شده است. اگر خلافی هم در شهرداری صورت گرفته باشد برای بررسی آن اغماض نمی شود. موضوع دوم اینکه دادستان کل کشور هیأتی را تعیین کردند تا این موضوع را بررسی کنند. 

روزنامه شرق با درج عنوان آمریکا تحت فشار مطالبه جهانی، نوشت: «تمام دنیا منتظر برداشته شدن موانع صنعت هوانوردی ایران هستند». این را عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی ایران در اجلاس بین المللی سرمایه گذاری هوانوردی کاپا می گوید که برای دومین بار پس از برجام باحضور ١٥٠ کشوردر ایران برگزار شده است. به گفته او: «برداشتن موانع از پیش روی صنعت هوانوردی فقط تقاضای ایران نیست و این یک تقاضای جهانی است و فشارهایی بر آمریکا برای برداشته شدن این موانع ایجاد شده است».

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «سرگردانی حماس میان ایران و قطر»، «صادق محصولی: ٤ بار اموال و دارایی خود را اعلام کرده ام»، «سعید لیلاز: دولت، قرار انقلاب اقتصادی نداشت»، «رأی گیری پشت درهای بسته» و «شکایت اصغر فرهادی ترانه علیدوستی و مانی حقیقی از «یالثارات»» پرداخت.

روزنامه شرق در ستون یادداشت های اختصاصی عنوان «مسیر امیر» را به قلم علی اکبر گلقندشتی پژوهشگر و در ستون سرمقاله عنوان «سرمشقی برای همه زمان ها» نوشته سیدرضا صالحی امیری استاد دانشگاه را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: