کد خبر: ۸۲۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۷ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - 18 September 2016
روز گذشته آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه با ابلاغ بخشنامه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها، دستورهای مشخص و روشنی در این زمینه صادر کرد. در این دستورالعمل 33 ماده ای جزییات دقیقی برای پیشگیری از افزایش جمعیت زندان ها، کاهش جمعیت کیفری، تحقق مجازات های جایگزین و البته دفاع از حقوق زندانیان صادر شده است.
روزنامه همشهری در شماره یکشنبه 28 شهریور در تیتر یک، نوشت: روز گذشته آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه با ابلاغ بخشنامه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها، دستورهای مشخص و روشنی در این زمینه صادر کرد. در این دستورالعمل 33 ماده ای جزییات دقیقی برای پیشگیری از افزایش جمعیت زندان ها، کاهش جمعیت کیفری، تحقق مجازات های جایگزین و البته دفاع از حقوق زندانیان صادر شده است.

این روزنامه با انتشار عنوان بانک ها از تبانی بر سر سود پشیمان شدند، نوشت: کاهش نرخ سود سپرده های مردم نزد بانک ها به 15 درصد و دستور شورای پول و اعتبار برای کاهش دادن نرخ سود تسهیلات بانکی به 18 درصد از 18 تیر امسال زنگ خطر را برای بانک ها به صدا درآورده است. بانک ها خودشان توافق کرده بودند به دلیل کاهش نرخ تورم، نرخ سود سپرده های بانکی را پایین بیاورند اما اقدام شورای پول و اعتبار و دستور بانک مرکزی برای کاهش دادن نرخ سود تسهیلات حالا با واکنش بانک ها به خصوص بانک های خصوصی مواجه شده است. کورش پرویزیان، رئیس کانون بانک های خصوصی از رایزنی بانک ها برای توقف موقتی کاهش نرخ سود بانکی خبر داد و گفت: از دولت، بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار خواسته ایم اجازه دهند کاهش نرخ، روند منطقی خود را طی کند.

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان جنگل هیرکانی آقمشهد نجات یافت، آورد: 5 هزار و 600 هکتار جنگل هیرکانی واقع در منطقه آق مشهد(در جنوب ساری) که دیوان عالی کشور رای به وقف بودن آن داده بود با تلاش منابع طبیعی استان مازندران و مساعدت سازمان اوقاف و نیز همکاری قابل تحسین (متولی اراضی مورد نظر) به منابع طبیعی بازگردانده شد و بدین ترتیب بخشی از جنگل های بکر هیرکانی نجات یافت. مهندس مسعود منصور، معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور روز گذشته با اعلام این خبر گفت: طی جلساتی که با همکاری و مشارکت سازمان اوقاف و منابع طبیعی برگزار شد متولی(اراضی مورد نظر) پذیرفت کارگروه منابع طبیعی و اداره اوقاف با حضور نمایندگان متولی و نمایندگان سازمان جنگل ها و مراتع از عرصه 5 هزار و 600 هکتاری بازدید کنند و در اجرای تبصره 65، تنها بخش هایی از این عرصه به عنوان سهم موقوفه تعیین شود، به نحوی که اراضی جنگلی به طور کامل و بدون هیچ گونه دخل و تصرفی در حوزه منابع طبیعی باقی خواهند ماند.

این روزنامه با انتخاب عنوان هشدار ایران درباره درخواست فراتر از برجام غرب، نوشت: علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: نشانه های دال بر صرف نظر کردن یا بازنویسی توافق هسته ای وجود دارد و از طرف دیگر نشانه هایی از تحمیل یکجانبه نظارت و تبعیت افراطی تا درجه سرخوردگی و در نهایت تسلیم شدن ایران وجود دارد. اشارات صالحی به درخواست های فراتر از برجام را دیروز آسوشیتدپرس منتشر کرد. رسانه های غربی در 3 ماه گذشته 3 گزارش ادعایی درباره برجام منتشر کرده اند. در جدیدترین ادعاها خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس مدعی شده که اتحادیه اروپا خواستار اطلاع از اقدامات ایران درباره تولید قطعات سانتریفیوژ شده است؛ ادعایی که توسط مقامات مرتبط با برنامه هسته ای ایران رد و مطالبه ای فراتر از برجام عنوان شده است. 

پایان کابوس 14 ساله اعدام با کمک شهردار تهران؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: چند ماه پیش وقتی شهردار تهران برای سرکشی و دیدار با خانواده های بی بضاعت ساکن کوره پزخانه های اطراف تهران راهی منطقه شمس آباد شده بود، کسی تصورش را نمی کرد که این دیدار شروعی شیرین برای پایان دادن به یک پرونده تلخ باشد. زن میانسالی می گفت که از آقای شهردار چیزی نمی خواهد جز پسرش، پسری که 14 سال پیش، در حالی که نوجوانی بیش نبود در جریان یک نزاع دسته جمعی منجر به قتل، قاتل شناخته شد و در نهایت تلاش گروهی خیریه و حمایت شهردار تهران باعث گذشت خانواده مقتول شد. پرونده شهرام و ماجرایی که برای او رخ داد، به 14 سال پیش برمی گردد، زمانی که او نوجوانی 15 ساله بود و در همان زمان به اتهام قتل عمد به زندان افتاد. سینا صابریان از اعضای گروه خیریه ای است که با حمایت محمدباقر قالیباف تلاش زیادی برای نجات شرام از قصاص کردند. 

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «صورت زخمی قهرمان من بود»، «گفت و گو با ساره جوانمردی»، «فروشنده در اسکار فرهادی در اسپانیا» و «هشدار سیل در شمال باد شدید در پایتخت» را برجسته کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: