کد خبر: ۸۲۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - 18 September 2016
یکی از سربازان کانون اصلاح و تربیت با اسلحه خود 5 تن از سربازان دیگر کانون را به رگبار بست که 3 نفر از آنها کشته شدند و در آخر با شلیک گلوله به زندگی خود نیز پایان داد.
روزنامه آرمان در شماره یکشنبه 28 شهریور در تیتر یک به بررسی حادثه کشتار در کانون اصلاح و تربیت یاسوج پرداخت و نوشت: یکی از سربازان کانون اصلاح و تربیت با اسلحه خود 5 تن از سربازان دیگر کانون را به رگبار بست که 3 نفر از آنها کشته شدند و در آخر با شلیک گلوله به زندگی خود نیز پایان داد.

این روزنامه با اشاره به عنوان دعوت پارلمان انگلیس از زیباکلام، آورد: دعوتنامه ای به آدرس ایران برای دکترصادق زیباکلام. مبدا ارسال پارلمان انگلیس بود. این دعوتنامه ها را شاید می توان نشانه ای از آغاز ارتباطات جدید غرب با اساتید ایرانی دانست. همان غربی که صادق زیباکلام در کتاب «غرب چگونه غرب شد؟» به سیر صعودی این بخش از کره خاکی پرداخت و حالا هم غرب از «صادق زیباکلام» دعوت کرده است. او صراحت را ویژگی بارز خود می داند و سایرین هم آن را تایید می کنند. پس بر همین مبناست که بی توجه به مواضع فرصت طلبانه و حتی صلح طلبانه به بیان دیدگاهش درباره غرب و کشورهای آن می پردازد. شاید از همین رو بود که برای نخستین بار پارلمان بریتانیا از یک استاد ایرانی برای سخنرانی دعوت می کند؛ دعوتی که در درون خود پیام های بسیار دارد و دولت ها هم نقشی در آن ندارند.

ورود زنان به قهوه خانه ها ممنوع!، از دیگر عنوان های روزنامه آرمان است، در تشریح این خبر می خوانیم: روز گذشته رئیس اتحادیه قهوه خانه داران و سفره خانه های سنتی تاکید کرد که ورود بانوان به قهوه خانه های معمولی غیرقانونی است و در مورد قهوه خانه ها و سفره خانه های سنتی نیز ارائه سرویس قلیان به بانوان غیرمجاز است. این در حالی است که با وجود هشدارهای کارشناسان به مضرات فراوان قلیان همچنان عده ای از دختران و زنان به بهانه نبود سرگرمی دور هم جمع می شوند و قلیان می کشند. شاید انجام این تفریح و سرگرمی به قصد تقلید، بزرگنمایی و متمایز ساختن آنها از دیگران باشد، اما ممکن است که رفته رفته فضا را برای به دام اعتیاد افتادن زنان فراهم کند. بنابراین مدتی است که خبر جمع آوری قلیان ها از سفره خانه ها و همچنین ممنوعیت ورود زنان به قهوه خانه ها بر سر زبان ها افتاده است تا بلکه با این اقدامات از پیامدهای ناشی از مصرف قلیان در زنان کاسته شود، چون اکثر مصرف کنندگان بر این باورند که سیگار و قلیان اعتیادآور نیستند و معتقدند که با چند بار مصرف به راحتی می توانند دست از مصرف سیگار و قلیان بکشند.

این روزنامه با انتخاب عنوان هجمه تابستانی به هاشمی ها!، می نویسد: «پرونده فرزندان»؛ این پرونده قدیمی است و زمان قرار گرفتن آن بر روی میز هم مشخص است، یعنی هر گاه دلواپسان سوژه ای برای هجمه به بزرگان ندارند بدون لحظه ای تفکر و اندیشیدن درباره تبعات اقداماتشان نام فرزندان بزرگان را در ذهن مرور می کنند تا با هجمه وارد کردن به آنها بتوانند مانع از برنامه ریزی بزرگان برای پیشرفت و آرامش در کشور شوند. از جمله بزرگانی که فرزندانش هر از چندگاهی مورد هجمه دلواپسان قرار می گیرند آیت ا... هاشمی رفسنجانی است. بیراه نیست اگر اذعان شود فرزندان هاشمی هم دیگر به این هجمه ها عادت کردند و اگر مدتی خبری از تحرکات دلواپسان علیه آنها نباشد برایشان عجیب و غریب است! به طور کلی مشخص است که منشا ساخت و ترویج این شایعات دروغ، هراس دلواپسان و بزرگان آنهاست. البته در زمان های خاص مانند انتخاباتی شدن فضای کشور برگه های پرونده هجمه به فرزندان آیت ا... هاشمی بیش از همیشه می شود. اکنون هم که بحث درباره انتخابات ریاست جمهوری اردیبهشت ماه سال 96 آغاز شده است، دلواپسان هراسان از شکاف های هر روزه دراردوگاهشان چاره ای جز هجمه به محسن، مهدی، یاسر، فاطمه و فائزه هاشمی ندارند.

روزنامه آرمان با انتشار عنوان رد اعتراض مرتضوی، نوشت: در حالی که مجلس دهم در تعطیلات به سر می برد، سخنگوی فراکسیون امید از احتمال برگزاری نشست این فراکسیون و بررسی موضوع نامه عذرخواهی سعید مرتضوی در جلسه فراکسیون امید خبر داد. بهرام پارسایی با اشاره به انتشار نامه عذرخواهی سعید مرتضوی درباره حوادث کهریزک که منجربه شهادت سه نفر از بازداشت شدگان حوادث سال 88 شد، اعلام کرد: علاوه بر اعضای فراکسیون، همه نمایندگان مسئول هستند که در قبال مسائل مهم کشور و از جمله این موضوع اظهارنظر کرده و نباید نسبت به امور کشور بی تفاوت باشند و باید از مصالح ملت دفاع کنند.هفته گذشته بود که آخرین جلسه دادگاه سعید مرتضوی درباره سازمان تامین اجتماعی برگزار شد. در همین حال، وکیل مدافع جمعی از شکات خصوصی در پرونده سازمان تامین اجتماعی، روز شنبه از صدور حکم او در آینده نزدیک خبر داد. از سوی دیگر، به گفته مصطفی ترک همدانی، اعتراض سعید مرتضوی، متهم پرونده تامین اجتماعی به برخی بندهای گزارش کارشناسی این پرونده با تایید گزارش کارشناس، رد شد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های ««فروشنده» نماینده ایران در اسکار شد»، «سیدناصر قوامی: نامه مرتضوی بهانه ای برای سلب مسئولیت است»، «آیت الله موسوی تبریزی: با هاشمی، روحانی و رئیس دولت اصلاحات دیدار می کنیم» و «عباسی: دستگاه اجرایی خانه خاله نیست رئیس جمهور خانه نشینی کند؟» پرداخت.

روزنامه آرمان در ستون یادداشت های اختصاصی عنوان «ضرورت بازنگری در زیست «طبقه زمامداران»» را به قلم سیدعلی میرباقری و در ستون سرمقاله عنوان «ابعاد حقوقی نامه سعید مرتضوی» نوشته بهمن کشاورز را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: