کد خبر: ۸۲۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - 18 September 2016
در چنین شرایطی چه چیزی جز توان دفاعی و تهاجمی ایران مانع شلیک این موشک هاست؟!» این مطلب بخشی از خبر نخست روزنامه کیهان در شماره یکشنبه 28 شهریور را به خود اختصاص داد.
«به تازگی ایمیلی از کالین پاول منتشر شده است که در آن وی به وجود 200 کلاهک هسته ای رژیم صهیونیستی اذعان می کند که به سمت ایران نشانه گرفته شده است؛ در چنین شرایطی چه چیزی جز توان دفاعی و تهاجمی ایران مانع شلیک این موشک هاست؟!» این مطلب بخشی از خبر نخست روزنامه کیهان در شماره یکشنبه 28 شهریور را به خود اختصاص داد.

این روزنامه با انتشار عنوان روحانی: از گسترش همکاری اقتصادی با کاراکاس استقبال می کنیم، نوشت: روحانی در جریان سفرش به کاراکاس با رئیس جمهوری ونزوئلا دیدار و گفت وگو کرد. وی در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه ایران و ونزوئلا، آغاز ریاست کاراکاس بر جنبش عدم تعهد را تبریک گفت و تصریح کرد که تهران آماده است تجربیات چهار ساله ریاست خود بر این جنبش را در اختیار ونزوئلا قرار دهد. رئیس جمهور کشورمان با اشاره به موضوع کاهش طولانی مدت بهای نفت و اثرات آن بر اقتصاد بین المللی اظهار داشت: ثبات بازار، قیمت عادلانه و نیز سهم منصفانه تولید کنندگان نفت تضمین کننده منافع پایدار تولیدکنندگان و مصرف کنندگان انرژی است. وی همچنین با ابراز علاقه مندی ایران برای همکاری در حوزه های مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری با ونزوئلا، فعال شدن کمیسیون مشترک دو کشور را برای پیشبرد طرح ها و برنامه های پیش رو مثبت ارزیابی کرد.

روزنامه کیهان با درج عنوان راهپیمایی بزرگ مردم نیجریه در حمایت از شیخ زکزاکی، آورد: مردم نیجریه با برپایی تظاهرات دیگری در حمایت از شیخ زکزاکی رهبر شیعیان این کشور که در زندان به سر می برد، خواستار آزادی فوری وی شدند. ارتش نیجریه 22 آذر سال گذشته در میان سکوت مرگبار و همیشگی دولت ها و سازمان های مدعی حقوق بشر غربی با یورش وحشیانه به اماکن شیعیان نیجریه صدها نفر را به خاک و خون کشید که بر اساس برخی گزارش های محلی تعداد شهدا به 2000 نفر نیز رسید. در این جنایت هولناک شماری از شیعیان نیجریه از جمله شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی این کشور دستگیر شدند. طی یک سال گذشته شهرهای مختلف نیجریه شاهد تظاهرات گسترده مردمی بوده که خواستار آزادی شیخ زکزاکی شده اند. ولی دولت نیجریه تا کنون به هیچ یک از این درخواست ها اعتنایی نکرده است. روز جمعه نیز مردم در شهرهای مختلف این کشور با برپایی تظاهرات خواستار آزادی رهبر شیعیان شدند.

مسعود درخشان: انتقال فناوری با قراردادهای جدید نفتی امکان پذیر نیست، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: یک اقتصاددان گفت: اساساً انتقال فناوری در چارچوب قراردادهای نفتی امکان پذیر نیست و عملکرد گذشته از زمان دارسی تاکنون این را اثبات می کند. مسعود درخشان دیروز در نشست خبری که خبرگزاری فارس برگزار کرد درباره قراردادهای نفتی اظهار کرد: اساساً انتقال فناوری در چارچوب قراردادهای نفتی امکان پذیر نیست و ما این را قبلاً اثبات کردیم و عملکرد گذشته این را اثبات می کند. وی با بیان اینکه هنوز نمی دانیم شرکت های نفتی انگلیسی و آمریکایی چه بلایی بر سر دولت مصدق آوردند تصریح کرد: در دوره پهلوی تمام صنعت نفت در اختیار شرکت های خارجی و روابط شاه با آنها گرم بود اما در تمام دوره 70 ساله چه دستاوردی برای ایران داشت؟ آیا اقتصاد ایران در دوره پهلوی جهانی شد که می گوییم ورود شرکت های خارجی نفتی به ایران می تواند اقتصاد ما را جهانی کند؟!

روزنامه کیهان با انتخاب عنوان تظاهرات در حلب علیه امدادرسانی سازمان ملل به تروریست ها، نوشت: شماری از مردم سوریه در منطقه «کاستیلو»ی شهر «حلب» در اعتراض به کمک رسانی انحصاری سازمان ملل به مناطق اشغالی تروریست ها در این شهر، دست به تجمع اعتراض آمیز زدند. همانطور که انتظار می رفت، آمریکا و سایر متحدان منطقه ای اش از آتش بس یک هفته ای در سوریه، سوء استفاده می کنند و در این مرحله از آتش بس دقیقاً همان نیرنگی را در دستور کار قرار داده اند که قبلاً در اسفند ماه گذشته نیز آن را تجربه کرده بودند. خبرها حاکی است، توجه امدادرسانی که تحت پوشش سازمان ملل صورت می گیرد، به مناطق تحت کنترل تروریست هاست و به دیگر مناطق، از جمله شهرک های شیعه نشین «فوعه» و «کفریا» که تحت محاصره عناصر تکفیری قرار دارند، توجهی نمی شود. این اقدام آمریکا و سازمان ملل، که تا دیروز سنگ مردم و غیرنظامیان سوریه را به سینه می زده اند، موجب اعتراض سوری ها شده است.

این روزنامه در ستون یادداشت روز به عنوان «خطر آفرینی مشترک برجام و FATF» پرداخت و در بخش خبر ویژه عنوان «سیانیوز: ناکامی برجام تقصیر اصولگرایان است!» را منتشر کرد.

«کمال خرازی: شرط های جدید شورای عالی امنیت ملی برای پیوستن به FATF» و «سعید جلیلی: آل سعود، کاخ سفید و کاخ باکینگهام از یک شجره اند» از دیگر عنوان های نیم صفحه نخست روزنامه کیهان است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: