کد خبر: ۸۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - 17 September 2016
حسن روحانی صبح دیروز سفر خود به قاره آمریکا را آغاز کرد؛ سفری که قرار است با حضور در ونزوئلا و شرکت در اجلاس سران کشورهای گروه غیرمتعهدها آغاز شده و پس از دیدار از کوبا، با حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در آمریکا به پایان برسد.
روزنامه ابتکار در شماره شنبه 27 شهریور به بررسی سفر رییس جمهوری برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در آمریکا پرداخت و نوشت: حسن روحانی صبح دیروز سفر خود به قاره آمریکا را آغاز کرد؛ سفری که قرار است با حضور در ونزوئلا و شرکت در اجلاس سران کشورهای گروه غیرمتعهدها آغاز شده و پس از دیدار از کوبا، با حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در آمریکا به پایان برسد.

این روزنامه در تیتر یک با انتخاب عنوان آب پاکی سردار روی دست شایعه سازان، می نویسد: ماجرا از انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد. در ماه های منتهی به اسفند 1394، برخی به شایعاتی دامن زدند که احتمال دارد سردار قاسم سلیمانی، در قامت یک کاندیدا وارد عرصه رقابت انتخاباتی شده و از سرلیست های جناح اصولگرا باشد. با این حال این شایعه دوام چندانی نداشت، چرا که از یک سو درگیری ها در عراق و سوریه علیه گروه تروریستی داعش در اوج خود قرار داشت و بعید به نظر می رسید فرمانده نیروهای مستشاری ایران، نیروهای خود را برای ورود به عرصه سیاست تنها بگذارد و از سوی دیگر نزدیکان سلیمانی خیلی زود این خبر را رد کردند. با این حال فرمانده نیروی سپاه قدس، روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای، آب پاکی را روی دست مطرح کنندگان این شایعات ریخت.حال فرمانده نیروی قدس سپاه با صدور بیانیه ای به تلاش تفرقه افکنانه اخیر دشمنان پیرامون وی، واکنش نشان داد. سپاه نیوز نوشت: «به دنبال فضاسازی های رسانه ای و عملیات روانی هفته های اخیر رسانه های بیگانه و نیز برخی مقامات آمریکایی پیرامون سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده محبوب، مردمی، انقلابی و ولایتمدار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وی در بیانیه ای تاکید کرد: «با استعانت از خدای سبحان در همین جایگاه سربازی خواهم بود.»

روزنامه ابتکار با انتشار عنوان درو کردن توفان در ونزوئلا، آورد: حسن روحانی روز گذشته به ونزوئلا سفر کرد تا در اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به ایراد سخنرانی بپردازد. کشوری که طی 8 سال دوران محمود احمدی نژاد با حواشی فراوانی همراه بود. شاید مهمترین اتفاق در 8 سال گذشته سرمایه گذاری های اقتصادی ایران در این کشور بود که باید دید،سرانجام سرمایه گذاری های میلیاردی دولت مهرورز در کشوری که اقتصادش تا مرز نابودی پیش رفت، چه خواهد شد؟ایران میلیاردها دلار در ونزوئلا طی 8 سال گذشته سرمایه گذاری کرده است که برخی از آن ها شامل یک بانک، کارخانه برای تولید کامیون، خودرو و دوچرخه و البته پروژه های ساختمان سازی است.تولید خودروهای ایرانی در ونزوئلا در سال 2008 به میزان 10هزار دستگاه و نیاز به افزایش ارزی این طرح و ساخت مرحله دوم کارخانه سیمان توسط کنسرسیوم ایرانی در این زمان مطرح شد. سرمایه گذاری هایی که نه تنها در آن مقطع سود چندانی را نصیب ایران نکرد بلکه منابع کشور را بدون هیچ بازگشتی به خارج از سرزمین ایران هدایت کرد.

این روزنامه با درج عنوان ضرب هفتمین نشان زرین ایران به نام زهرا، نوشت: زهرا نعمتی هفتمین مدال طلای کاروان پارالمپیک کشورمان در بازی های 2016 ریو را به نام خود ثبت کرد. .زهرا نعمتی قهرمان پارالمپیک 2012 لندن که بازی های المپیک را نیز تجربه کرده و پرچمدار کاروان ایران در المپیک نیز بوده است, در مرحله فینال رقابت های ریکرو تیراندازی باکمان پارالمپیک 2016 برابر چون یان وو از کشور چین قرار گرفت و با نتیجه 6 بر 4 پیروز شد و هفتمین طلایی کاروان منا لقب گرفت.
روزنامه ابتکار با بررسی عنوان سیامند نامش را در تاریخ جاودانه کرد، می نویسد: سیامند رحمان، نماینده کشورمان بامداد روز پنجشنبه در رقابت‎های وزنه‎برداری دسته 107+ کیلوگرم بازی‎های پارالمپیک 2016 قاطعانه ششمین مدال طلای کاروان ایران را کسب کرد. وزنه بردار دسته فوق سنگین کشورمان در نخستین حرکت خود وزنه 270 کیلوگرم را مهار کرد و رکورد پارالمپیک را در همان حرکت نخست به نام خود کرد. رحمان در حرکت دوم وزنه 300 کیلویی را مهار و رکورد 296 کیلویی خودش در جهان را شکست. سیامند در حرکت سوم رکورد 305 کیلوگرم را به جای گذاشت. او به این رکورد قانع نشد و در حرکت بعدی وزنه 310 کیلوگرم را مهار کرد. در این رقابت ها ورزشکار مصری با 235 کیلو و ورزشکار اردنی با 234 کیلوگرم دوم و سوم شدند.سایت جهانی کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) پس از درخشش وزنه بردار پارالمپیکی کشورمان در سایت رسمی خود نوشت: سیامند رحمان دست به کاری زد که هرگز پیش از این کسی موفق به انجامش نشده بود و نامش را در کتاب های تاریخ نوشت. او با بالای سر بردن وزنه 310 کیلوگرمی در دسته 107+ کیلوگرم رکورد جهانی جدیدی را به نام خود ثبت و دومین طلای متوالی اش را در بازی های پارالمپیکی از آن خود کرد.

این روزنامه سرمقاله را به عنوان «وقتی مداحان از مدار خارج شوند!؟» به قلم محمدعلی وکیلی اختصاص داد.

«رستاک حلاج: از طعم سیگار تا گرمی شال گردن»، «صبح یا شب، نشسته یا خوابیده»، «دردسرهای دو جانبه ری و تهران» و «افتتاح واحد تولید پلی پروپیلن شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی» از دیگر عنوان های روزنامه ابتکار است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: