کد خبر: ۸۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - 17 September 2016
«اجرای موفق برجام اطمینان می دهد که برنامه هسته ای ایران صرفاً صلح آمیز است و به ایران این امکان را می دهد که به طور کامل از حق خود برای استفاده از انرژی صلح آمیز بر اساس مفاد NPT و الزامات مورد قبول ایران ذیل این معاهده، بهره مند شود.»
تهران- ایرنا- روزنامه ایران در شماره شنبه 27 شهریور در تشریح تیتر نخست با اشاره به بیانیه مشترک امریکا، فرانسه، انگلیس، چین و روسیه مبنی بر پایبندی خود به تعهدات برجامی و استقبال از آن، نوشت: «اجرای موفق برجام اطمینان می دهد که برنامه هسته ای ایران صرفاً صلح آمیز است و به ایران این امکان را می دهد که به طور کامل از حق خود برای استفاده از انرژی صلح آمیز بر اساس مفاد NPT و الزامات مورد قبول ایران ذیل این معاهده، بهره مند شود.»

این روزنامه با بررسی عنوان مذاکره صالحی با اروپایی ها درباره مشکلات پولی و بانکی، آورد: رئیس سازمان انرژی اتمی هشت ماه بعد از اجرایی شدن برجام دور تازه ای از رایزنی ها را به منظور افزایش مبادلات تجاری و همکاری هسته ای با مسئولان اروپایی آغاز کرد. علی اکبر صالحی هفته گذشته در سفر به بروکسل و لندن دیدارهای سازنده ای را با مسئولان دیپلماتیک غربی از سرگذراند و درباره مشکلات موجود بر سر راه اجرای برجام و همکاری های علمی و فنی ایران در عرصه بین المللی گفت وگو کرد. صالحی روز پنجشنبه گذشته در یکی از مهم ترین دیدارهایش با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مشکلات پولی و بانکی که به دنبال تحریم های امریکا علیه کشورمان همچنان پس از اجرای برجام وجود دارد، به گفت وگو نشست. به گزارش ایرنا، موگرینی پس از این این دیدار گفت: «چندین کانال برای همکاری ایران و اتحادیه اروپا گشوده ایم و به آرامی و پیوسته کانال ها را می گشاییم و همکاری ها را تحقق می بخشیم.» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «طرف ایرانی و اروپایی توافقنامه برجام را به طور کامل اجرا کردند. ما برجام را اجرا کرده ایم. هنوز مشکلات جزئی وجود دارد که هر دو طرف می توانند بر آن غلبه کنند.»

روزنامه ایران با انتشار عنوان تا آخر عمر در جایگاه «سربازی» می مانم، نوشت: فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با صدور بیانیه ای در واکنش به تلاش تفرقه افکنانه اخیر دشمنان، تأکید کرد: با استعانت از خدای سبحان تا آخرعمردر همین جایگاه سربازی خواهم بود. به گزارش سپاه نیوز، سرلشکر قاسم سلیمانی در پاسخ به فضاسازی های رسانه ای و عملیات روانی هفته های اخیر رسانه های بیگانه و نیز برخی مقامات امریکایی پیرامون فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه ای صادر کرد. دراین بیانیه آمده است: با اهدای سلام و درود خالصانه به محضر رهبر معظم و حکیم انقلاب اسلامی و ملت شریف و عزیز ایران؛ در پاسخ به اظهارات تفرقه افکنانه اخیر دشمن و مطالبی که حول آن بیان و القا می شود، عرض می کنم جبهه دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی سخنان خود را همواره با هدف تفرقه و ایجاد تقابل بین صفوف متحد و یکپارچه مردم انقلابی و رشید بیان می کند. لذا هیچگاه نباید به آن توجه و اعتنایی کرد. حقیر سرباز صفر ولایت و نظام جمهوری اسلامی و ملت شجاع و عزیزتر از جانم بوده و ان شاء الله با استعانت از خدای سبحان تا آخر عمر در همین جایگاه «سربازی» خواهم بود.

روحانی با پیام صلح و امنیت راهی قاره امریکا شد، دیگر عنوان این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: سفر چند منظوره رئیس جمهوری به قاره امریکا، صبح جمعه با عزیمت وی از تهران به کاراکاس، پایتخت ونزوئلا آغاز شد. این سفر با حضور در اجلاس سران کشورهای گروه غیرمتعهدها در کاراکاس آغاز شده و با حضور در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خاتمه می یابد.

روحانی صبح دیروز با بدرقه اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری و علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل، تهران را به مقصد ونزوئلا ترک کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهوری پیش از عزیمت، جزئیات سفر خود را تشریح کرد. وی، سفر به ونزوئلا را با هدف شرکت در هفدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و انتقال ریاست جنبش از ایران به این کشور دانست و گفت: در این سفر همچنین دیدارهای دوجانبه ای با مقامات ونزوئلا و دیگر سران شرکت کننده در این اجلاس خواهیم داشت. روحانی در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر اینکه متأسفانه امروز منطقه و جهان در شرایط مناسبی به سر نمی برند، خاطرنشان کرد: همگان باید به دنبال برقراری صلح، ثبات و امنیت در منطقه و جهان باشند.

روزنامه ایران با درج عنوان استاد شجریان به ایران بازگشت، آورد: «استاد محمدرضا شجریان به وطن بازگشت»؛ چه چیزی می تواند در این روزها از این خبر خوش تر باشد که حال استاد بهبود یافته و پزشکان به او اجازه پرواز داده اند تا مدتی به خانه برگردد و وطن را از نفس های خود آغشته کند. این خبر زبانمان را از بازگویی غم دل بند آورد و با آمدنش غم این چندماهه از دل ها رفت. محمدرضا شجریان بامداد جمعه، 26 شهریورماه به ایران برگشت و علی مرادخانی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این خبر را تأیید کرده است. همایون شجریان نیز در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکسی از بازگشت پدرش خبر داد و نوشت: «دوستان گرامی سلام. بامداد امروز پدر به ایران بازگشتند. خدا رو شکر حال ایشان خیلی بهتر از ماه های گذشته است.

««شهرآورد» هیاهویی برای هیچ»، «مطهری: خطاها به صورت آشکار گفته شود تا تکرار نشود»، «آیت الله خاتمی: تصمیم درباره «اف ای تی اف» با شورای عالی امنیت است نه نماز جمعه»، «مدیر برنامه ریزی استراتژیک وزارت نفت: اجرای اقتصاد مقاومتی با افزایش تولید نفت»، «کمال تبریزی: اگر دهه 60 بود «امکان مینا» را تیزتر می ساختم» و «نگاهی متفاوت به پدیده «دیوار مهربانی»/ تسکینی برای حس تنهایی و رها شدگی» از دیگر عنوان های برجسته صفحه نخست این روزنامه است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: