کد خبر: ۸۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - 13 September 2016
در جنایات آل سعود و فاجعه منا حکام آل سعود نه متهم بلکه جنایتکار خط مقدم هستند. اجازه حضور به ماموران هلال احمر ایران را ندادند، ماموران خودشان نیز هیچ کمکی نکردند این یعنی جنایت. باید در دادگاه اسلامی این جنایتکاران محاکمه و مجازات شوند.
 روزنامه رسالت در شماره سه شنبه 23 شهریور در تشریح این خبر به نقل از خطیب نماز عید قربان نوشت: در جنایات آل سعود و فاجعه منا حکام آل سعود نه متهم بلکه جنایتکار خط مقدم هستند. اجازه حضور به ماموران هلال احمر ایران را ندادند، ماموران خودشان نیز هیچ کمکی نکردند این یعنی جنایت. باید در دادگاه اسلامی این جنایتکاران محاکمه و مجازات شوند.

این روزنامه در تیتر یک با درج عنوان مرد کار نیستید، چوب لای چرخ بقیه نگذارید، آورد: محمدباقر قالیباف در مراسم بهره برداری از 80 پروژه اجتماعی، خدماتی، فرهنگی، شهری، عمرانی و منطقه ای منطقه 14 تهران ونیز درباره پروژه هایی که در سطح شهر تهران احداث شده است، گفت: مجموعه بزرگراه امام علی (ع) یک خیال برای مردم بود و هیچ کس تصور نمی کرد که با حجم خانه و تملک این مسیر باز شود. قالیباف خطاب به دروغ پردازان گفت: اگر حوصله ندارید کار کنید، مرد کار نیستید چوب لای چرخ بقیه هم نگذارید البته آنها نمی خواهند که ما کار کنیم ولی امروز این را به آنهایی که جوسازی می کنند می گویم اگر به دنبال این هستند که ما را از خدمت بازدارند ما شبانه روز بی وقفه به مردم خدمت می کنیم و این خدمت برای مستضعفین است و یک دقیقه هم وقتمان را برای دروغ پردازی های آنها سپری نخواهیم کرد.وی گفت: با هر گونه تخلفی پیشتازانه برخورد خواهیم کرد و با روحیه دفاع مقدس کارمان را ادامه می دهیم.

روزنامه رسالت با انتشار عنوان «اف ای تی اف» سلطه آمریکا بر نظام بانکی ایران است، نوشت: آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز عید سعید قربان شناخت شیطان را یکی از اعمال حج در سرزمین منا عنوان کرد و گفت: یکی از اعمال روز عید قربان در سرزمین منا، رمی جمره عقبه است که در حقیقت این رمی جمره نماد شیطان شناسی و شیطان ستیزی است. نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی قرارداد «اف ای تی اف» را «کاپیتولاسیون بانکی» دانست و تصریح کرد: ازنظر مدیریت و برنامه ریزی اقتصادی در داخل کشور مسئله ای نداشتیم، اما اکنون با نزدیک شدن به دشمن، ما را آن چنان در دام او انداخته که با این جریان «اف ای تی اف» و جریانی تحت عنوان پولشویی که در حقیقت سلطه آمریکا بر بانک های ماست و یک «کاپیتولاسیون بانکی» محسوب می شود، ما را از تحریم ها رها نکرده که دچار خود تحریمی نیز کرده است.

جهان اسلام در انتظار فروپاشی آل سعود، دیگر عنوان این روزنامه به شمار می رود، در تشریح این مطلب می خوانیم: با فرا رسیدن سالگرد فاجعه منا، بار دیگر دل ملت های مسلمان و همه ملت های آگاه و آزاده دنیا از این فاجعه خونین به درد آمده است. فاجعه ای که مسبب آن رژیم سفاک، کودک کش و منفور سعودی است. فراتر از آنچه در خصوص فاجعه منا گذشت، رد پای آل سعود در تمامی بحرانهای جاری در جهان اسلام قابل مشاهده است. در کشور سوریه، حمایت آل سعود از داعش و النصره و دیگر گروه های متوحش تروریستی و تکفیری هر روزه مسلمانان بی گناه را به کام مرگ می فرستد. جهان اسلام در انتظار سقوط آل سعود و اضمحلال این رژیم منفور و خودکامه هستند. هم اکنون کمترین نشانه ای در خصوص تغییر رفتار و رویکرد آل سعود وجود ندارد. از آنجا که ماهیت این رژیم با جنگ و ترور و توحش گره خورده است، تنها با پاک شدن این لکه ننگ از جهان اسلام است که می توان نسبت به ایجاد آرامش و ثبات در منطقه اطمینان حاصل کرد.

روزنامه رسالت با بررسی عنوان نظام فعلی مشاوره باعث افزایش طلاق شده است، آورد: کبری خزعلی در گفتگو با مشرق در پاسخ به این سوال که چه کمبودها و خلاهایی در موضوع خانواده سبب شد تا مقام معظم رهبری دراین موضوع ورود کنند و سیاست های کلی خانواده را برای اجرا ابلاغ نمایند،گفت: مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در سیاست های کلی خانواده که اخیرا ابلاغ فرمودند ابتدا تعاریف را با دیدگاه اسلامی وارد کرده اند و بعد از آن بر گفتمان سازی و برنامه ریزی فرهنگی برای خانواده و برنامه ریزی دقیق اقتصادی برای رشد خانواده تاکید داشته اند. وی در جواب این پرسش که رهبری در ابلاغ این سیاست ها بر ساماندهی نظام مشاوره نیز تاکید ویژه ای داشته اند. وجود چه نقاط ضعفی در نظام مشاوره فعلی سبب شده تا ایشان دستور به ساماندهی آن دهند،گفت: متاسفانه گاهی اوقات در کشور ما نگاه غرب گرایانه به مقوله مشاوره و ترجمه های غربی از این علم باعث شده تا نگاهی فردگرایانه و لذت گرایانه در جامعه پدید آید؛ نگاهی که در نهایت باعث وارد آمدن صدمات غیر قابل جبران به نهاد خانواده شده است. متاسفانه با نظام فعلی مشاوره در کشور، در بسیاری از موارد شاهد افزایش طلاق ها و تسریع بخشیدن به آنها هستیم و افراد لذت های شخصی خود را بر آرامش و آسایش جمع خانواده ترجیح می دهند.

«محمدنبی حبیبی: دولت ابهامات «اف ای تی اف» را رفع نکرده است»، «ظریف: لجاجت و بلاهت از آل سعود حکومتی بی منطق ساخته است»، «ولایتی: بدعهدی های آمریکا در سفر رئیس جمهور به نیویوریک پیگیری شود» و «صالحی: اعتبار سیاسی آمریکا در گرو تعهد به برجام است» از دیگر عنوان های برجسته صفحه نخست این روزنامه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: