کد خبر: ۸۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - 12 September 2016
انفجار شدیدی حدود ساعت 11 روز دوشنبه در شهر وان ترکیه در حد فاصل ساختمان های استانداری و حزب حاکم «آک» رخ داد که به گفته استانداری وان 48 نفر از جمله دو نیروی پلیس و تعدادی از اتباع خارجی زخمی شده اند که حال برخی از آنان وخیم است.
 انفجار شدیدی حدود ساعت 11 روز دوشنبه در شهر وان ترکیه در حد فاصل ساختمان های استانداری و حزب حاکم «آک» رخ داد که به گفته استانداری وان 48 نفر از جمله دو نیروی پلیس و تعدادی از اتباع خارجی زخمی شده اند که حال برخی از آنان وخیم است.


به گزارش ایرنا، هنوز گزارش دقیقی از آمار مجروحان و عاملان این انفجار منتشر نشده است ولی با توجه به بالا بودن التهاب در منطقه و ادامه درگیری ها در مناطق شرق و جنوب شرق ترکیه، رسانه ها اعلام کردند که این انفجار ناشی از حمله تروریستی بوده و توسط یک دستگاه خودروی حامل مواد منفجره صورت گرفته است. 

شهر وان ترکیه در 110 کیلومتری مرز جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.
مصدومین توسط آمبولانس ها به بیمارستان منتقل شده اند. 

شدت انفجار به حدی بود که خرابی بزرگی در ساختمان های میدان موسوم به بش یول در حد فاصل ساختمان استانداری و ساختمان شعبه حزب حاکم از جمله ساختمان یک هتل ایجاد کرده و شیشه های ساختمانها در شعاعی به طول 400 متر شکسته شده است. 

بشیر آتالای وزیر کشور پیشین ترکیه و از مقامات حزب حاکم به خبرنگاران گفت: محوطه استانداری و ساختمان حزب حاکم با بلوک های بتونی بزرگ سعد معبر شده بود و از این رو خودروی حامل بمب نتوانسته به این ساختمان ها نزدیک شود. 

او با اشاره به اینکه انفجار در مرکز شهر رخ داده، گفت: شماری از مردم به شدت زخمی شده اند. 
برهان کایاترک نماینده مردم وان درپارلمان از حزب حاکم نیز مدعی شد هدف این حمله حزب حاکم و پلیس های محافظ ساختمان این حزب بوده است. 

انفجار در محلی رخ داده که اجتماعات بزرگ در آن محوطه برگزار می شود اما با توجه به اینکه در ساعات اولیه عید قربان مردم ترکیه عموما مشغول قربانی کردن گاو و گوسفند در محل های تعیین شده بودند، رفت و آمد در محل انفجار کم بود.

به رغم این٬ شاهدان عینی در گفت و گو با شبکه خبری ان.تی.وی از زخمی شدن شماری از شهروندان و تخریب جدی در محوطه انفجار خبر دادند. شمار زیادی آمبولانس نیز به محل حادثه اعزام شده است.

پلیس منطقه موسوم به «بش یول» را محاصره کرده و تدابیر امنیتی اتخاذ کرده است. 

این حادثه در شرایطی اتفاق می افتد که به خاطر برکناری 28 شهردار منتخب مناطق کردنشین به اتهام همکاری و همدستی با پ.ک.ک و گروه گولن و تعیین سرپرست از سوی وزارت کشور برای این شهرداری ها و تاکید دولت بر ادامه پاکسازی نهادها و افراد مرتبط با گروههای تروریستی، تنش در مناطق کردنشین بالا گرفته است. 

از سوی دیگر دولت آنکارا با منتفی دانستن راه حل سیاسی، بر ادامه عملیات نیروهای امنیتی و ارتش در مناطق شرق و جنوب شرق این کشور برای پاکسازی عناصر پ.ک.ک تاکید کرده است. این مناطق در هفته های اخیر شاهد شدیدترین درگیری ها بوده است و دهها تن کشته و زخمی شده اند.
برچسب ها: شهر وان ترکیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: