کد خبر: ۸۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۹ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - 11 September 2016
گزارش مالی سه ماه نخست همراه اول که به بورس ارائه شده نشان می دهد درآمد های این صنعت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشدی ۱۰ درصدی را تجربه کرده است.
گزارش مالی سه ماه نخست همراه اول که به بورس ارائه شده نشان می دهد درآمد های این صنعت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشدی ۱۰ درصدی را تجربه کرده است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری نور دنا با اشاره به نکته فوق و اینکه در حال حاضر منابع درآمدی همراه اول از دو بخش اصلی Voice و Data تشکیل شده گفت: در ساختار گذشته و زمانی که همراه اول از فن آوری پهنای باند نسل دوم یا همان "2G" استفاده می کرد، مکالمه یا "Voice" شاخه اصلی درآمد بود؛ اما با اضافه شدن فن آوری جدید 3G و 4G، منابع اصلی درآمد همراه اول دو بخش شد.

علی فیاض بخش افزود: مقایسه صورت های مالی با مدت مشابه سال گذشته، نشان می دهد منبع درآمدی Voice رشد 10 درصدی و منبع درآمدی Data در سه ماهه اول رشد 33 درصدی را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه سود ناخالص شرکت همراه اول نسبت به دوره مشابه سال گذشته با 4 درصد افزایش و همچنین سود عملیاتی نیز با 14 درصد افزایش همراه بود بیان کرد: دلیل این رشد، افزایش 6 برابری درآمدها از محل خدمات کارمزدی است.

کاهش هزینه ها، فراتر از پیش بینی
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری نور دنا یکی دیگر از عوامل افزایش درآمد این شرکت مخابراتی را کاهش هزینه "اتصال متقابل" دانست و عنوان کرد: بهای تمام شده خدمات شرکت همراه اول در سه ماه اول سال نسبت به دوره مشابه، حدود 13 درصد افزایش پیدا کرده اما به دلیل کاهش هزینه "اتصال متقابل" بخشی از این میزان پوشش داده شده است. (هزینه "اتصال متقابل" در واقع کارمزد برقراری ارتباط بین شبکه ای است؛ اتصال مخابراتی مشترک از یک شبکه به دیگر شبکه ها مستلزم پرداخت هزینه است که به آن هزینه "اتصال متقابل" گفته می شود.)

وی ادامه داد: در بودجه سال 95 شرکت همراه اول، کاهش 8 درصدی هزینه " اتصال متقابل" هدف گذاری شده بود که در سه ماهه اول با کاهش 11 درصدی همراه شد و این نشان می دهد فراتر از پیش بینی صورت گرفته عمل شده است.

Smart Player  در مسیر آینده
 فیاض بخش به برنامه های آتی شرکت همراه اول اشاره و بیان کرد: همراه اول از یک شرکت ارائه دهنده خدمات مکالمه محور به سمت یک شرکت ارائه دهنده خدمات دیتا حرکت کرده و طی یک سال گذشته، تمرکز اصلی این شرکت، افزایش درآمد از طریق فروش دیتا، بهره برداری از تجهیزات به روز شده و توسعه پهنای باند بوده است.

وی توسعه پهنای باند را اتوبان کسب و کار خواند و افزود: توسعه پهنای باند تنها به افزایش حجم دیتا منتهی نمی شود بلکه باید از این بستر برای ایجاد کسب و کار های متنوع استفاده کرد.  پهنای باند همانند بزرگراهی است که در آن اتوموبیل های مختلفی در حال حرکت است و سازنده این بزرگراه، سود حاصل از حرکت این اتوموبیل ها را کسب خواهد کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: