کد خبر: ۸۱۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - 10 September 2016
پس از تأخیری سه ساله، سرانجام هفته گذشته دولت با تصویب آیین نامه اجرایی ماده 13قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد کد شناسه و رهگیری کالا، زمینه های بهانه تراشی برای برخورد با کالاهای قاچاق و فروشندگان این کالاها در سطح عرضه از بین خواهد رفت.
تهران- ایرنا- روزنامه همشهری در شماره شنبه 20 شهریور در تشریح تیتر یک، نوشت: پس از تأخیری سه ساله، سرانجام هفته گذشته دولت با تصویب آیین نامه اجرایی ماده 13قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد کد شناسه و رهگیری کالا، زمینه های بهانه تراشی برای برخورد با کالاهای قاچاق و فروشندگان این کالاها در سطح عرضه از بین خواهد رفت.

این روزنامه با اشاره به عنوان ناهماهنگی دستگاه های دولتی، عامل بحران خشکی در هورالعظیم، آورد: «هرکجا پای نفت در میان باشد محیط زیست، محلی از اعراب ندارد.» این جمله اکنون بیش از هر زمان دیگری مصداق دارد. خوزستان سال هاست که در خط مقدم هجوم ریزگردها قرار دارد. حالا شرکت نفت بدون هماهنگی با سازمان حفاظت محیط زیست حدود 20دهانه ورودی آب به تالاب هورالعظیم را به بهانه جلوگیری از اخلال در عملیات نفتی مسدود کرده و بدین ترتیب، زمینه را برای تشدید فعالیت کانون های گردوغبار داخلی در یکی از بحرانی ترین مناطق کشور فراهم کرده است. خوزستانی ها سال هاست که تاوان سوء مدیریت برخی مسئولان را می پردازند و اکنون دخالت های غیرمسئولانه شرکت نفت در تالاب هورالعظیم، معضلات زیست محیطی این استان بحران زده را دوچندان کرده است.

خروش علیه آل سعود، از دیگر عنوان های روزنامه همشهری است، در تشریح این خبر می خوانیم: تظاهرات سراسری در محکومیت جنایات خصمانه رژیم آل سعود و همچنین گرامیداشت یاد شهدای منا دیروز در بیش از 850 میعادگاه نمازجمعه برگزار شد. نمازگزاران سراسر کشور با شعار «مرگ بر آل سعود» انزجار خود را از اقدامات غیر انسانی و ضد حقوق بشری رژیم سعودی فریاد زدند. مردم ایران همچنین از مرجعیت بزرگ بحرین، آیت الله شیخ عیسی قاسم حمایت کردند. این راهپیمایی در سراسر کشور در حالی برگزار شد که صدها هزار زائر بیت الله الحرام از امروز برای ایام تشریق( وقوف در منا، عرفات و مشعر الحرام) آماده می شوند.

این روزنامه با انتخاب عنوان زلزله هسته ای کره شمالی، می نویسد: بیش از 3 ماه کش و قوس میان آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در یک سوی میدان و کره شمالی در سوی دیگر، بالاخره به پنجمین و «بزرگ ترین» آزمایش هسته ای کره شمالی منجر شد. دیروز زلزله ای به قدرت 5.3 ریشتر مناطق شرقی کره شمالی را لرزاند؛ زلزله ای که از آزمایش موفقیت آمیز هسته ای این کشور ناشی می شد. صبح دیروز حوالی ساعت 9:30 به وقت محلی، مقام های کره جنوبی از وقوع زلزله ای مصنوعی در کره شمالی و احتمال آزمایش هسته ای همسایه خبر دادند. پس از این، خود کره شمالی تایید کرد که یک آزمایش موفقیت آمیز هسته ای داشته است.

روزنامه همشهری با درج عنوان آسمان بارانی برای 8 استان، نوشت: کارشناس سازمان هواشناسی کشور از ورود جریانات شمالی به کشور خبر داد و گفت: در 3 روز آینده هوای 8 استان کشور بارانی خواهد بود. امین حسین نقشینه اظهار کرد: رشد ابر و رگبارهای پراکنده در ارتفاعات مرکزی البرز به وقوع می پیوندد و اکثر حجم بارندگی ها از روز شنبه آغاز خواهد شد که تا 3 روز ادامه پیدا می کند. این کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: از امروز، جریانات شمالی باعث رشد ابر، وزش باد شدید موقتی و کاهش دما در سواحل جنوبی و شرقی دریای خزر، گیلان، گلستان، مازندران و خراسان شمالی خواهد شد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «تجهیز شهر به انرژی های نو»، «جزئیات حادثه کارگاهی در ایستگاه متروی کیانشهر»، «هشدار درباره سودجویی مافیا از بازار قلیان» و «پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به فرمانده ارتش» پرداخت.
روزنامه همشهری در ستون یادداشت های اختصاصی عنوان «مسیر پیگیری حقوقی منا» را به قلم میرشهبیز شافع استاد حقوق بین الملل به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: