کد خبر: ۸۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - 06 September 2016
هرگونه اقدام مبنی بر محدودیت یا قطع ارایه خدمات به اشخاص و نهادهای ایرانی به استناد تحریم های امریکا و اتحادیه اروپا یا سایر کشورها و نهادهای بین المللی هیچ مبنایی در برجام و سایر تعهدات بین المللی ایران ندارد و بانک ها صرفا بر اساس قوانین جاری کشور می توانند طبق ضوابط بانکی و تجاری خود نسبت به ارایه خدمات بانکی به تمام مشتریان اقدام کنند.
روزنامه اعتماد در شمار سه شنبه 16 شهریور به بررسی نامه رییس بانک مرکزی به مدیران عامل بانک ها و موسسات اعتباری پرداخت و به نقل از وی نوشت: هرگونه اقدام مبنی بر محدودیت یا قطع ارایه خدمات به اشخاص و نهادهای ایرانی به استناد تحریم های امریکا و اتحادیه اروپا یا سایر کشورها و نهادهای بین المللی هیچ مبنایی در برجام و سایر تعهدات بین المللی ایران ندارد و بانک ها صرفا بر اساس قوانین جاری کشور می توانند طبق ضوابط بانکی و تجاری خود نسبت به ارایه خدمات بانکی به تمام مشتریان اقدام کنند.


این روزنامه در تیتر یک با انتخاب عنوان جهان اسلام، فکری برای مدیریت حج کند، می نویسد: در آستانه ایام حج، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام مهمی به مسلمانان سراسر جهان و حجاج بیت الله الحرام، حج ابراهیمی را مظهر عزت و عظمت امت اسلامی در مقابل زورگویان بین المللی خواندند و با اشاره به حوادث تلخ فاجعه منا، خطاب به دولت ها و ملت های اسلامی تاکید کردند: جهان اسلام، اعم از دولت ها و ملت های مسلمان باید حاکمان سعودی را به درستی بشناسند و به خاطر جنایاتی که در گستره جهان اسلام به بار آورده اند، گریبان آنها را رها نکنند و فکری اساسی برای مدیریت حرمین شریفین و مساله حج بکنند.

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان تحریم ممنوع!، آورد: «8 آذر 1390، تجمع دانشجویان معترض مقابل سفارت انگلستان در تهران و ورود آنها به داخل ساختمان سفارتخانه و باغ قلهک.» آغاز تنش های لفظی میان مقام های دولت وقت ایران و انگلستان. «9 آذر 1390، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه وقت بریتانیا به پارلمان این کشور در لندن رفت و در جریان سخنرانی اش دستور تعطیلی فوری سفارتخانه ایران در انگلستان را صادر و قطع رابطه دیپلماتیک با ایران را هم اعلام کرد.» کارمندان سفارتخانه ایران در لندن 48 ساعت فرصت داشتند تا خاک انگلستان را ترک کنند. رابطه میان تهران و لندن پس از این اتفاق در اغمای کامل فرو رفت. دی ماه سال 1394 در حالی که پیش بینی می شد ایران و انگلیس در مسیر ارتقای رابطه به سطح سفیر گام برداشته اند، لندن نیکلاس هاپتون را به عنوان کاردار جدید این کشور در تهران منصوب کرد؛ اقدامی که نشان می داد احتمالا کاردار جدید به زودی ردای سفارت را برتن خواهد کرد و به همین دلیل انگلیسی ها ترجیح دادند ابتدا وی را به عنوان کاردار راهی تهران کنند.

این روزنامه با انتشار عنوان پرونده شهرداری تهران را قاطع و بی طرفانه رسیدگی می کنیم، نوشت: آیت الله آملی لاریجانی در جلسه دیروز مسوولان عالی قضایی به موضوع واگذاری املاک شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: قوه قضاییه در طول این سال ها نشان داده که در برخورد با مفاسد به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد و این موضوع ربطی به جناح ها و جریان های سیاسی نیز نداشته است و ما با افراد متخلف از هر جناحی بدون ملاحظه برخورد کرده ایم. آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه فساد مقوله ای است که جناح نمی شناسد، خاطرنشان کرد بارها گفته ایم که هیچ کس از هیچ جناحی توقع تخفیف در مقوله فساد از قوه قضاییه را نداشته باشد. وظیفه شرعی و قانونی ما است که فساد چه در شهرداری یا دولت باشد یا حتی در خود قوه قضاییه با آن برخورد کنیم. رییس قوه قضاییه با بیان اینکه برخی در این موضوعات تابع احساسات می شوند و به ما می گویند چرا برخوردتان تند و سریع نیست، افزود: ما راه خود را عوض نخواهیم کرد زیرا برخورد قوه قضاییه باید قانونی، متین و درست باشد. بر همین مبنا کلیه مسوولان قضایی موظفند بی طرفی خود را در بحث مبارزه با فساد حفظ کنند زیرا رسیدگی در قوه قضاییه باید عادلانه و مطابق موازین و بی طرفانه باشد.

روزنامه اعتماد با درج عنوان دو طلا و یک برنز برای خواهران منصوریان، می نویسد: تیم ملی ووشوی بزرگسالان ایران در مجموع دو بخش ساندا و تالوی زنان و مردان با کسب هفت مدال طلا، سه نقره و پنج برنز بر سکوی نایب قهرمانی نهمین دوره مسابقات آسیایی ایستاد و تیم های چین و ویتنام عناوین قهرمانی و سومی را به خود اختصاص دادند. کاروان ووشوی ایران با کسب هفت مدال طلا توسط تیم دوئلین (محسن احمدی، رضا خلف زاده و امیر محمدرضایی)، «مرتضی عظیمی»، «معین تقوی»، «یزدان میرزایی»، «عرفان آهنگریان»، «شهربانو منصوریان» و «الهه منصوریان»، سه نقره از سوی «سعید فاضلی»، «رضا خلف زاده» و «فرشاد عربی» و پنج برنز توسط «سهیلا منصوریان»، «صدیقه دریایی»، «مریم هاشمی»، «اشکان دلفانی» و «مهدی محمدی» به کار خود در این مسابقات پایان داد. در بخش ساندای بانوان، الهه منصوریان در دیدار پایانی وزن منهای ٥٦ کیلوگرم به مصاف «شن ژیانگ» سانداکار مطرح چینی رفت و در دو راند متوالی با نمایشی خیره کننده به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت. همچنین سهیلا منصوریان در وزن منهای 52 کیلوگرم که با شکست «هی بین کیم» نایب قهرمان جهان و دارنده مدال برنز بازی های آسیایی اینچئون از کره جنوبی راهی مرحله نیمه نهایی شده بود، در این مرحله مقابل «یو یائو لی» از چین نتیجه را واگذار کرد و برنز گرفت.

این روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «تاریخ برای پیروزی حجاج تکرار خواهد شد» را به قلم صباح زنگنه دیپلمات و کارشناس مسایل خاورمیانه اختصاص داد.

روزنامه اعتماد همچنین عنوان های «کرباسچی: عبور از روحانی استراتژی اصلاح طلبان نیست»، «علوی تبار: دولت گفت و گوی استراتژیک با مخالفان را آغاز کند» و «متادون؛ ناجی دو لبه» را در صفحه نخست به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: