کد خبر: ۸۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - 06 September 2016
دیدار مقامات و فعالان اقتصادی ایران با هیاتی تجاری از «باواریا» به عنوان اقتصادی ترین ایالت آلمان، می تواند به گشایش هایی مهم در روابط بانکی ایران و آلمان منجر شود. به اعتقاد کارشناسان، با توجه به نقش اقتصادی آلمان در اروپا و تاخیر این کشور در برقراری رابطه مجدد با ایران بعد از برجام، این اعلام آمادگی از سوی ژرمن ها اهمیت دارد.
 روزنامه دنیای اقتصاد در شماره سه شنبه 16 شهریور در تشریح تیتر یک، نوشت: دیدار مقامات و فعالان اقتصادی ایران با هیاتی تجاری از «باواریا» به عنوان اقتصادی ترین ایالت آلمان، می تواند به گشایش هایی مهم در روابط بانکی ایران و آلمان منجر شود. به اعتقاد کارشناسان، با توجه به نقش اقتصادی آلمان در اروپا و تاخیر این کشور در برقراری رابطه مجدد با ایران بعد از برجام، این اعلام آمادگی از سوی ژرمن ها اهمیت دارد.

این روزنامه با انتخاب عنوان حکام سعودی گمراهانی روسیاهند که از هیچ خیانتی روی گردان نیستند، آورد: در آستانه ایام حج، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام مهمی به مسلمانان سراسر جهان و حجاج بیت الله الحرام، حج ابراهیمی را مظهر عزت و عظمت امت اسلامی در مقابل زورگویان بین المللی خواندند و تاکید کردند: آنان که حج را به یک سفر زیارتی ـ سیاحتی فروکاسته و دشمنی و کینه خود با ملت مومن و انقلابی ایران را در زیر عنوان «سیاسی کردن حج» پنهان ساخته اند، شیطان هایی خرد و حقیرند که از به خطر افتادن مطامع شیطان بزرگ، آمریکا، به خود می لرزند. حکام سعودی که امسال صد عن سبیل الله و المسجد الحرام کرده (6) و راه حجاج غیور و مومن ایرانی به خانه محبوب را بسته اند، گمراهانی روسیاهند که بقای خود بر اریکه قدرت ظالمانه را در دفاع از مستکبران جهانی و هم پیمانی با صهیونیسم و آمریکا و تلاش برای برآوردن خواسته آنان می دانند و در این راه از هیچ خیانتی روی گردان نیستند.

روزنامه دنیای اقتصاد با انتشار عنوان بازوی نفتی امنیت اقتصادی، نوشت: برخلاف تصور برخی که عدم وابستگی به نفت را به معنای بی توجهی به این حوزه می دانند، کارشناسان معتقدند این منبع طبیعی می تواند به ابزاری قدرتمند برای تثبیت فضای کسب وکار تبدیل شود. به عبارت دقیق تر، ایجاد منافع مشترک با اقتصادهای مختلف، قدرت چانه زنی کشورمان را در عرصه بین المللی افزایش می دهد. مشارکت با شرکت های بزرگ چندملیتی، ایجاد مسیرهای متنوع انتقال نفت نظیر سوآپ و افزایش سهم ایران در بازار جهانی نفت سه راهکار اصلی محسوب می شوند که پیشرفت در این حوزه ها جایگاه اقتصاد ایران را در عرصه جهانی توسعه می دهد.

شارژ مسکن از بانک های محلی، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: «راه اندازی موسسات پس انداز و تسهیلات مسکن منطقه ای» در دستورکار شورای پول و اعتبار قرار گرفت. جزئیات پیش نویس طرح از برقراری امکان تازه برای تامین تسهیلات ارزان قیمت ساخت و خرید مسکن حکایت دارد که در مقایسه با شکل سنتی وام دهی بانک ها، حاوی حداقل 7 مزیت است. با تصویب طرح، در هر شهر یک موسسه پس انداز مسکن تاسیس می شود و منابع تجهیزشده از محل سپرده گذاری متقاضیان مسکن و سرمایه گذاران ساختمانی- سهامداران اصلی موسسه- صرفا به تسهیلات گیرندگان همان شهر تخصیص می یابد. این موسسات در نقش بانک های محلی، وام بومی (با سقف ریالی شناور) می پردازند.

روزنامه دنیای اقتصاد با تحلیل عنوان دستور ضدتحریمی «سیف» به بانک ها، آورد: ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در نامه ای به مدیران عامل بانک ها اعلام کرد: خارج نشدن نام برخی اشخاص و نهادهای ایرانی از فهرست تحریم های ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا که به بهانه های واهی غیر هسته ای صورت گرفته است، کماکان از نظر جمهوری اسلامی، غیر قانونی و ظالمانه بوده و غیرقابل قبول است. بنابراین تمام بانک ها می توانند با کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی، اعم از آنکه نام آنها در فهرست تحریم ها قرار داشته باشد یا خیر، روابط مالی و تجاری داشته باشند. «دنیای اقتصاد» در گزارشی این نامه را تحلیل و بررسی کرده است.

این روزنامه در ستون سرمقاله عنوان «فرار کارخانه ها» را به قلم مهدی بهکیش منتشر کرد و در ستون یادداشت به عنوان «اجلاس گروه 20، حکمرانی جهانی و ایران» نوشته محسن شریعتی نیا پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: