کد خبر: ۸۰۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - 05 September 2016
سیدحسین موسویان، دیپلمات سابق ایران، در گفت و گویی با این روزنامه نقش لابی های ضد ایرانی در آمریکا را تشریح و تاکید کرد که لابی های ضدایرانی در آمریکا از چهار جبهه علیه جمهوری اسلامی فعال هستند و پنج هدف مشترک را پیش از برجام پیگیری می کردند که مهم ترین آن تلاش برای «تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران» بود.
روزنامه دنیای اقتصاد در شماره دوشنبه 15 شهریور در توضیح تیتر یک، نوشت: سیدحسین موسویان، دیپلمات سابق ایران، در گفت و گویی با این روزنامه نقش لابی های ضد ایرانی در آمریکا را تشریح و تاکید کرد که لابی های ضدایرانی در آمریکا از چهار جبهه علیه جمهوری اسلامی فعال هستند و پنج هدف مشترک را پیش از برجام پیگیری می کردند که مهم ترین آن تلاش برای «تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران» بود.

این روزنامه با انتشار عنوان منشور «شافعی» برای پارلمان اقتصاد، آورد: تاریخ در پارلمان بخش خصوصی تکرار شد و غلامحسین شافعی در رقابت با مسعود خوانساری بار دیگر بر صندلی ریاست اتاق بازرگانی ایران تکیه زد. این فعال اقتصادی و نایب رئیس اتاق ایران در دوره هشتم، برای دومین بار در انتخابات میان دوره ریاست اتاق بازرگانی ایران، توانست با کسب 198 رای در مقابل 194 رای رقیب خود، بر این کرسی بنشیند. پیش از این نیز، در دوره هفتم اتاق بازرگانی که همزمان با انتخابات دولت یازدهم بود، با ورود محمد نهاوندیان به بدنه دولت و انتخاب وی به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهوری، انتخابات میان دوره ای در اتاق بازرگانی برگزار شد که در آن دوره نیز غلامحسین شافعی و مسعود خوانساری به عنوان کاندیدای ریاست مطرح شدند. 

روزنامه دنیای اقتصاد با درج عنوان نیمه خالی کارت اعتباری، نوشت: کارت های اعتباری گرچه بر پایه منطق صحیحی طراحی شده، اما رویکردهای اجرایی مطرح شده درخصوص آن با نقاط ضعفی همراه است. این نقاط ضعف حوزه هایی چون اعتبارسنجی، مدیریت جریان وجوه پس از صدور کارت ها، سقف های تسهیلاتی، نرخ سود ثابت، بازار سایه و... را در بر می گیرد. به همین دلیل کارشناسان هشدار می دهند اگر نسبت به رفع یا آمادگی برای کنترل این نارسایی ها اقدام نشود ممکن است ضعف های مورد اشاره مسیر این حرکت صحیح را منحرف کند. «دنیای اقتصاد» با بررسی وجوه رویکردهای مطرح شده، پیشنهادهایی را برای پر کردن نیمه خالی سازوکار توزیع کارت های اعتباری ارائه می دهد.

این روزنامه با انتخاب عنوان پنج نارسایی معبرگران تهران، آورد: بزرگراه طبقاتی صدر در تحقق دو هدف کلیدی ناکام مانده است و مجموعه بررسی ها درباره این معبر گران پایتخت از پنج نارسایی حکایت دارد. در مطالعات اولیه احداث پل صدر، بر ایجاد مسیر «کمربندی» و «کاهش بار ترافیک» در شمال شهر تاکید شده؛ اما دسترسی های محلی متعدد به پل، ترافیک متراکم در ساعات پیک تردد را حل نکرده است. غفلت از بهره برداری بهینه پل به نفع حمل و نقل عمومی برای اتصال پایتخت به جذاب ترین منطقه تفریحی شرق تهران، نارسایی دیگر است. نسل معابر دو طبقه 4 دهه پیش منسوخ شد.

روزنامه دنیای اقتصاد با تحلیل عنوان عیار سنجی افت شاخص سهام، می نویسد: غلبه عرضه بر تقاضای سهام که عمده نمادهای فعال بورس در اولین روز هفته را با افت قیمت مواجه کرد، در جریان معاملات دیروز نیز ادامه یافت و نماگر بازار سهام را با افت 0.3 درصدی مواجه کرد. با قرار گرفتن شاخص در سطح 76 هزار و 509 واحدی در پایان معاملات روز یکشنبه، زیان بازار از ابتدای سال تا کنون به 4.6 درصد رسید. بررسی شاخص صنایع مختلف در بازه مزبور نشان می دهد، عملکرد 26 صنعت از نماگر بازار سهام بهتر بوده است. 11 صنعت نیز عملکرد نامناسب تری از وضعیت نماگر بازار سهام نمایش دادند. این صنایع حدود 45 درصد ارزش بازار سهام کشور را در اختیار دارند. در همین بازه زمانی 21 صنعت با رشد شاخص مواجه بوده اند. این موضوع نشان می دهد عمده دلیل افت نماگر بازار سهام تحت تاثیر افت قیمت در نمادهای بزرگ صورت گرفته است.
این روزنامه در ستون سرمقاله عنوان «نظام مالی و انگیزه ها» را به قلم رضا بوستانی منتشر کرد و در ستون یادداشت به عنوان «اتاق های فکر آمریکا و امنیت ملی ایران» نوشته ابراهیم متقی پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: