کد خبر: ۸۰۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - 05 September 2016
اندیشکده آمریکایی رند با عنوان «سیاست های اسرائیل در قبال ایران پس از توافق هسته ای»، نوشت: این موسسه آمریکایی در این خصوص گزارش قابل تاملی را منتشر کرده و در این گزارش به نگرانی های رژیم صهیونیستی در منطقه پرداخته شده است.
  روزنامه رسالت در شماره دوشنبه 15 شهریور در تیتر یک با اشاره به مطلبی از اندیشکده آمریکایی رند با عنوان «سیاست های اسرائیل در قبال ایران پس از توافق هسته ای»، نوشت: این موسسه آمریکایی در این خصوص گزارش قابل تاملی را منتشر کرده و در این گزارش به نگرانی های رژیم صهیونیستی در منطقه پرداخته شده است.

این روزنامه با انتشار عنوان توجیه بد عهدی آمریکا، شراکت در جنایات آنان است، آورد: آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در اختتامیه سی و نهمین مسابقات قرآنی استان قم گفت: اجتناب از طاغوت در فرهنگ انبیا بوده و این اجتناب از طاغوت به معنای مرگ بر آمریکا است، این نفرت را تجربه حداقل دوسال اخیر نیز ثابت کرد، آن ها به عهد خود وفا نکردند؛ مسأله وفادار بودن به عهد و پیمان یک اصل انسانی است اما این نامردها مطلقا عمل نکردند، قرار بود تحریم ها به یک باره از بین برود اما از بین نرفته است. عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مذاکره کنندگان خود را به تعبیر مقام معظم رهبری امین می دانیم، گفت: اما آمریکایی ها خائن هستند، به صراحت می گویم هر کس به توجیه کار آمریکا بپردازد و بگوید که آن ها بدعهدی نکردند و نمی کنند در تمام جنایات آمریکا شریک است. وی افزود: این بحث مسأله سیاسی و شخصی نیست، ما درباره مذاکره کنندگان خودمان بحثی نداریم اما طرف مقابل بدعهدی کرد، این نفرتی که مردم از آمریکا دارند که از ریشه در فرهنگ قرآنی دارد تجربه نیزنشان داد که بیگانگان قابل اعتماد نیستند.

روزنامه رسالت با انتخاب عنوان خودی ها نباید از نقشه های دشمن تبعیت کنند، می نویسد: علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار با استفان اوبرایان معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشر دوستانه گفت: اگر قرار باشد آنها به خاطر تحریم دست از مقاومت بردارند مطمئنا هر روز دایره این تحریم ها تنگ تر شده بنابراین با افزایش تحریم ها، مقاومت نیز افزایش یافته و ادامه دارد و در این میان مهم آن است که خودی ها نباید از نقشه هایی که دشمنان طراحی می کنند، تبعیت کند. وی خاطرنشان کرد: اگر مقاومت ادامه یابد دشمنان می فهمند که تحریم بی فایده است و سرانجام آن کسی که پیروز خواهد شد مقاومت کنندگان هستند. ولایتی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا توافق ایران با « اف ای تی اف» ارتباطی با برجام دارد یا خیر تصریح کرد: جوهر انقلاب اسلامی، مقاومت است و مادامی که مقاومت ادامه یابد پیروزی جمهوری اسلامی ایران هم استمرار خواهد داشت بنابراین هر گاه ما از مقاومت خسته شویم پیروزی هم متوقف می شود.

این روزنامه با اشاره به عنوان پذیرش «اف ای تی اف» فاجعه آمیزتر از کاپیتولاسیون است، نوشت: یک کارشناس مسائل بین الملل قرارداد «اف ای تی اف» را فاجعه آمیزتر از کاپیتولاسیون عنوان کرد و گفت: با قرارداد «اف ای تی اف» ما دچار خودتحریمی نهادهایی همچون سپاه و وزارت دفاع می شویم که کار آنها تامین امنیت کشور است و این فاجعه دستپخت دوستان در وزارت خارجه است. فواد ایزدی قرارداد « اف ای تی اف» را فاجعه آمیزتر از کاپیتولاسیون عنوان کرد و اظهار داشت: کاپیتولاسیون صرفاً ایجاد مصونیت برای اتباع آمریکایی در ایران بود که اگر یک فرد آمریکایی خطایی می کرد سیستم قضائی ما نمی توانست با آن برخورد کند اما این قرارداد به مراتب بدتر و فاجعه آمیزتر از کاپیتولاسیون است، چرا که حداقل در آن اقدام سیستم قضائی کشورمان عامل اجرای اوامر آمریکا نبود و فرد خاطی حداقل بدون محاکمه از کشور خارج می شد.

غرب حمایت عربستان از تروریست ها را نادیده می گیرد، عنوان دیگر روزنامه رسالت محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: «نوام چامسکی» اندیشمند، فیلسوف و زبان ‎شناس یهودی تبار آمریکایی در تازه‎ ترین اظهارات خود عربستان سعودی را حامی گروه‎ های تروریستی و افراطی مانند داعش و جبهه النصره دانست. چامسکی در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی «المیادین» لبنان، تأکید کرد که کشور پادشاهی عربستان سعودی از گروه های اسلامگرای افراطی در هر منطقه ای حمایت می‎ کند، ولی غرب و در رأس آن آمریکا حاضرند که بر اقدامات این کشور چشم ببندند. اندیشمند و فیلسوف آمریکایی در این ارتباط گفت؛ ایالات متحده آمریکا، انگلستان و فرانسه با وجود اینکه می‎ دانند عربستان، به عنوان افراطی ‎ترین کشور اسلامی، از طریق پول و دلار به دنبال بسط نفوذ و سیطره خود است، ولی با اسلام رادیکال مخالف نیستند، چرا که از نظر آن ‎ها عربستان نقش قهرمانانه ‎ای را در منطقه و جهان ایفا می ‎کند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «علی قنبری: دولت 72 هزار میلیارد ریال به کشاورزان بدهکار است»، «شافعی رئیس اتاق ایران شد»، «مولاوردی: از هر چهار ازدواج، یک مورد منجر به طلاق می شود» و «خزعلی: برنامه های تحکیم خانواده روی کاغذ است» را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: