کد خبر: ۸۰۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - 05 September 2016
اگر تریبون ها «همه چی گو» نبودند و اگر عده ای به تهمت ها و افتراها برای منافع گروهی خود دست نمی زدند ما در موضوع جذب سرمایه گذاران خارجی به توفیقات بزرگی دست پیدا می کردیم.
 روزنامه ابتکار در شماره دوشنبه 15 شهریور در تیتر یک در گفت و گو با کارشناسان به بررسی راهکارهای خروج اقتصاد از رکود پرداخت و به نقل از آنهانوشت: اگر تریبون ها «همه چی گو» نبودند و اگر عده ای به تهمت ها و افتراها برای منافع گروهی خود دست نمی زدند ما در موضوع جذب سرمایه گذاران خارجی به توفیقات بزرگی دست پیدا می کردیم.

این روزنامه با انتخاب عنوان بازی ظریف با «ظریف»، می نویسد: محسن غرویان مدرس حوزه علمیه قم از رایزنی جمعی از علما و روحانیون قم با محمدجواد ظریف برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری در صورت افزایش فشارها بر روحانی خبر داد و گفته «برای اولین بار است که این موضوع را می گویم. نظر جمعی از علما، مدرسین و روحانیون اعتدالی در قم این است که آقای ظریف در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شوند. البته کاندیدای اول ما آقای دکتر روحانی است و آن چه گفتم تنها در صورتی است که فشارها بر دکتر روحانی افزایش یابد.دکتر ظریف چهره برجسته بین المللی است و دیدگاه های بسیار بلندی دارد و می تواند گزینه بسیار جدی در انتخابات 96 باشد. 

البته او تا الان این موضوع را نپذیرفته و گفته است نمی آید ولی اصرار بسیاری هست که او ورود کند. در جناح اعتدالیون گزینه اول دکتر روحانی و سپس دکتر ظریف است.» کارشناسان سیاسی و برخی اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با تکذیب این خبر این نکته را بیان کردند که تنها در صورت ردصلاحیت روحانی به این دلیل که وضعیت تاییدصلاحیت ها توسط شورای نگهبان در ایام انتخابات قابل پیش بینی نیست می توان از ظریف به عنوان جایگزین وی کرد اما تقابل این دو به عنوان رقیب اقدام اشتباهی است.

روزنامه ابتکار با انتشار عنوان تنها 30 درصد تعهدات دولت های پیشین محقق شده بود، به نقل از محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری، آورد: تاکنون که به بیست و هفت استان و سه نقطه از پنج نقطه هدف در استان تهران، جمعاً بیست و هشت استان سفر کرده ایم، بالغ بر 450 تعهد، یا به نوعی وعده رئیس جمهور به مردم، در مورد تحقق قریب به 1500 ردیف از ردیف‎های بودجه عمومی ایجاد کرده ایم، و سازمان برنامه و بودجه از طریق مکانیسم تخصیص اکثر انها را پوشش داده است و منابع لازم را نقداً یا با اوراق مشارکت یا اسناد خرانه به اغلب پروژه‎ها 100 درصد تخصیص داده است، و چون یکی از مهم‎ترین مشخصه‎های انتخاب پروژه ها این بوده که تا یک یا حداکثر دو سال پس از حضور دولت در هر استان، طرحهای منتخب به بهره‎برداری برسد، بسیاری از پروژه‎های منتخب و وعده های سفرهای دو سال پیش در این مدت به بهره برداری رسیده است در حالی که از بالغ بر 82 هزار وعده و تعهد مالی داده شده در دولتهای پیشین، در استانهای مختلف تا اغاز این دولت تنها حدود 30 درصد آن محقق شده بود و هفتاد درصد تعهدات مالی این طرح‎ها که به قیمتهای زمان تعهد و نه حالا، حدود 220 هزار میلیارد تومان منابع برای آن‎ها نیاز بوده است، به دولت یازدهم منتقل شده است.

این روزنامه با درج عنوان باید انسان های پاک دست در شوراها حضور داشته باشند، نوشت: محمدرضا عارف در دیدار اعضای شورای فعالین ادوار انتخابات تهران، با قدردانی از تلاش های اعضای این شورا، بر ضرورت حفظ انسجام این مجموعه تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلات جدی در کشور ما نبود فرهنگ کار گروهی است در حالی که در تعالیم اسلامی بر ضرورت کار گروهی و استفاده از خرد جمعی تاکید شده است. وی به انتخابات آتی شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت 96 اشاره کرد و گفت: انتخابات شوراها از اهمیت زیادی برخوردار است و نباید پیروزی در انتخابات مجلس دهم موجب غرور اصلاح طلبان شود. وی تاکیدکرد: باید در شوراهای شهر و روستا انسان های متخصص، سلیم النفس و پاک دست حضور داشته باشند و نقش نظارتی خود را به خوبی ایفا کنند، باعث جلوگیری از شکل گیری فسادهای گسترده شوند و به مطالبات و خواسته های مردم در تحقق یک محیط آرام و امن و توسعه یافته برای زندگی پاسخ دهند.

روزنامه ابتکار با بررسی عنوان «اتفاق بزرگ» برای کشتی ایران، می نویسد: به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، انتخابات اتحادیه جهانی کشتی برای تعیین اعضای هیئت رئیسه ظهر دیروز (به وقت فرانسه) در شهر ماکون برگزار شد و رسول خادم با 76 رای و بیشترین آرا به عنوان عضو هیئت رئیسه اتحادیه جهانی درآمد. در این مراسم که برای انتخاب شش عضو هیئت رئیسه برگزار شد، 11 نفر کاندیدا بودند که رسول خادم از مجموع 98 رای، به عنوان نفر نخست 76 رای را از آن خود کرد و برای مدت چهار سال عضو هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی شد. آخرین عضو ایرانی هیئت رئیسه اتحادیه جهانی محمد توکل بود که در سال 2010 در انتخابات رای نیاورد.

این روزنامه سرمقاله را به عنوان «پیامدهای دردسر ساز ستایش و نکوهش دولت» به قلم محمدصادق جنان صفت اختصاص داد.

«جوانمرگی قلب های ایرانی»، «بازی انتخاباتی با برجام»، «رستاخیز «رستاخیز»» و «سایه مظلومیت تئاتر بر سر «تئاتر دفاع مقدس»» از دیگر عنوان های روزنامه ابتکار است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: