کد خبر: ۸۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - 04 September 2016
آیت الله آملی لاریجانی پیرو ارسال نامه رئیس شورای اسلامی شهر تهران به رئیس قوه قضائیه درخصوص مطالب منتشره علیه اعضای شورای اسلامی شهر تهران، با صدور ابلاغی، دادستان کل کشور را مأمور رسیدگی به این موضوع کرد.
 روزنامه ایران در شماره یکشنبه 14 شهریور در تشریح تیتر نخست با اشاره به مطالب منتشره علیه اعضای شورای اسلامی شهر تهران در فضای مجازی، نوشت: آیت الله آملی لاریجانی پیرو ارسال نامه رئیس شورای اسلامی شهر تهران به رئیس قوه قضائیه درخصوص مطالب منتشره علیه اعضای شورای اسلامی شهر تهران، با صدور ابلاغی، دادستان کل کشور را مأمور رسیدگی به این موضوع کرد.

این روزنامه با درج عنوان اولویت امنیت و تنوع فرهنگی در دولت تدبیر، آورد: همایش تبیین دستاوردهای فرهنگی دولت تدبیر و امید عصر دیروز در سالن قلم کتابخانه ملی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاونانش، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امورزنان و خانواده، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان ومسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی برگزار شد. این همایش به منظور ارائه عملکرد دستاورد دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگی از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد که این اقدام از طرف معاون رئیس جمهوری و سایر وزیران مورد تقدیر قرار گرفت.

روزنامه ایران با انتخاب عنوان ادامه امداد رسانی به آسیب دیدگان طوفان و سیل، نوشت: به دنبال بارندگی و طوفان شدید چند روز گذشته که 7 استان (اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال خراسان شمالی، ارتفاعات سمنان و نیمه شمالی آذربایجان شرقی) بویژه شهرهای قائمشهر، آمل، بابل و چالوس در مازندران و مراوه تپه، آذرشهر و گرگان در گلستان را بیشتر تحت تأثیر قرار داد و موجب فوت و زخمی شدن چند نفر از هموطنان مان و وارد شدن خسارات فراوانی شد، امدادرسانی به آسیب دیدگان این پدیده جوی همچنان ادامه دارد. طوفان در برخی از مناطق مازندران از سرعت بالاتری برخوردار بود و بر اساس گزارش هواشناسی طوفانی که بامداد روز جمعه گذشته این استان را درنوردید بین 90 تا 130 کیلومتر بر ساعت در مناطق مختلف سرعت داشت. «حسین فریدون»، دستیار ویژه رئیس جمهوری هم دیروز شنبه به صورت سرزده برای بازدید از مناطق خسارت دیده ناشی از طوفان و سیل به قائمشهر در مازندران سفر کرد. فریدون پس ازورود به این شهر باهمراهی استاندار مازندران از مناطق خسارت دیده ناشی از این حادثه بازدید و در جلسه ستاد مدیریت بحران در این شهرستان خسارت دیده شرکت کرد.

ابلاغ سیاست های کلی خانواده، دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه به شمار می رود، در تشریح این مطلب می خوانیم: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی سیاست های کلی «خانواده» را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است، ابلاغ کردند. پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه ای به مناسبت اول ذی الحجه، سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا سلام الله علیهما، بخشی از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای مربوط به دیدار هیأت امنای گروه هم اندیشی تحکیم خانواده با رهبر معظم انقلاب را که در تاریخ 20 اردیبهشت 1395 برگزار شده است، منتشر کرد. 

روزنامه ایران با بررسی عنوان بحران امنیتی در سه سال گذشته نداشتیم، آورد: گفت وگو با یکی از مسئولان ارشد امنیتی کشور چندان ساده به نظر نمی رسید؛ علاوه بر حساسیت های خاص حوزه مأموریتی نهادهای امنیتی، حضور حداقلی مسئولان این عرصه در رسانه ها و مختصرگویی شان از یک سو و پیچیدگی های حاکم بر اطلاع رسانی در این زمینه از سوی دیگر باعث شده بود پیش بینی مصاحبه دشواری داشته باشیم. اما دقایقی بعد از گپ و گفت با حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، نگرانی مان فروکش کرد. معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در این مصاحبه از تغییر نگاه و سیاست ها همچنین تدابیر دولت می گوید که باعث شده در سه سال گذشته حتی یک بحران امنیتی در کشور به وجود نیاید. وی در این گفت وگو از سلسله اقداماتی که باعث شد انتخابات هفتم اسفندماه در نهایت آرامش برگزار شود، خبر داده و در عین حال ناگفته هایی از پرونده حمله به سفارت عربستان و علی مطهری در شیراز را بیان می کند. 

«دو عضو شورای شهر: نقش سهل انگاری «مترو» در فرو نشست خیابان های پایتخت»، «کمبود «ایکس ری» مددکار قاچاقچیان کالا»، «سید حسن خمینی: با وجود اختلاف سلیقه می توان کنار هم زندگی کرد»، «محدودیت، مانع موفقیت نیست/ آوازهای زیبای دخترنابینای 11 ساله» و «دورهمی با توریست های جوان/ ایران گردی، مد روز جوانان اروپا» از دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: