کد خبر: ۸۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - 03 September 2016
در 4 ماه ابتدای امسال روزانه شاهد مرگ 43 نفر از هموطنان در تصادف های رانندگی بوده ایم؛ خبر دردناک است، اما واقعیت را پزشکی قانونی کشور اعلام می کند که با وجود کاهش 2.9 درصدی آمار فوت در اثر تصادف نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 5 هزار و 422 نفر در تصادف های مختلف رانندگی جان خود را از دست داده اند.
 روزنامه همشهری در شماره شنبه 13 شهریور در تیتر یک، نوشت: در 4 ماه ابتدای امسال روزانه شاهد مرگ 43 نفر از هموطنان در تصادف های رانندگی بوده ایم؛ خبر دردناک است، اما واقعیت را پزشکی قانونی کشور اعلام می کند که با وجود کاهش 2.9 درصدی آمار فوت در اثر تصادف نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 5 هزار و 422 نفر در تصادف های مختلف رانندگی جان خود را از دست داده اند.

این روزنامه با اشاره به عنوان سنگ های پیش پای ازدواج، نوشت: بالا رفتن سن ازدواج زنگ خطر تجرد قطعی را برای بسیاری از جوانان به صدا درآورده است. نه وام، نه بیمه و نه سایت های همسان گزینی هیچ کدام موفق به آسان سازی ازدواج در کشور نشده است. ادامه روند مجرد ماندن جوانان، آسیب های متعدد اجتماعی، روحی و روانی برای جامعه و فرد به دنبال خواهد داشت. یکی از اراهکارهایی که برای کاهش سن ازدواج مطرح می شود آسان گرفتن ازدواج و بهنگام بودن آن است. براساس آمار وزارت ورزش و جوانان 24 میلیون جوان در سنین 15 تا 29 سال در کشور زندگی می کنند که 5 درصد آنها ازدواج کرده و مابقی مجرد هستند. آنطور که آمار ثبت احوال نشان می دهد سال گذشته شاهد کاهش 4.5 درصدی از ازدواج در کشور بوده ایم. این در حالی است که سن ازدواج نیز در حال بالا رفتن است و وقوع طلاق در زندگی هایی با عمر کمتر از 5 سال شاهد خانواده های تک نفره و افزایش آمار طلاق در کشور هستیم. 

روزنامه همشهری با انتشار عنوان چگونه از کارت اعتباری خرید کالا استفاده کنیم؟ آورد: سیاست تسهیلات دهی بانک ها تغییر می کند. مقامات ارشد بانک مرکزی اعلام کردند که با پایان پرداخت تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی بانک ها به 7500 واحد تولیدی کوچک و متوسط تا پایان شهریورماه، از ابتدای مهرماه آیین نامه جدید کارت های اعتباری به بانک ها ابلاغ خواهد شد تا موتور تقاضای اقتصادی با خرید بیشتر مردم به حرکت درآید. ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، چهارشنبه شب مدیران عامل بانک ها را فراخواند تا آنها را راضی کند از این پس با طرح جدید بانک مرکزی برای اعطای تسهیلات خرید کالاها و خدمات ایرانی و خارجی در قالب کارت های اعتباری همراهی کنند. او که معتقد است، کارت های اعتباری بهترین مدل تأمین مالی بنگاه های اقتصادی است، از تشویق بازار خبر داد و گفت: بانک ها باید به دور از شتابزدگی، کارت های اعتباری را جایگزین روش های قبلی کنند. 

این روزنامه با انتخاب عنوان لوله های فرسوده آب زیر پای شهر را خالی می کنند، نوشت: نشت آب این روزها به قصه ای تکراری می ماند که دیگر همه آن را حفظ شده اند. لوله های فرسوده سیستم آبرسانی تهران موجب نشت آب و شست و شوی خاک ریزدانه شدند تا حفره ای دیگر در معابر شهری ایجاد شود و جای دیگری از سطح شهر با فرونشست روبه رو شود. حادثه شهران با گذشت کمتر از 3 ماه هنوز از اذهان عمومی پاک نشده و مردم به چشم خود دیده اند که فرسودگی تأسیسات شهری تا چه حد می تواند فاجعه بار باشد. پنجشنبه ظهر پرده ای دیگر از این حادثه تکراری در محدوده خیابان پیامبر منطقه 5 در معابر شهری نقش بست. در خیابان پیامبر و محلی نزدیک به مرکز تجاری کورش به دلیل نشست زمین، گودالی با عمق حدود 3متر ایجاد شد و یک دستگاه خودروی پژو در گودال افتاد و یک دستگاه پراید هم در آستانه سقوط مهار شد. خوشبختانه این حادثه هیچ گونه خسارت جدی جرحی و یا فوتی نداشت و تنها 2نفر کمی آسیب دیدند که سرپایی مداوا شدند. در پی این حادثه بخشی از لوله گاز عبوری مانند حادثه شهران شکست اما به سرعت انتشار گاز مهار شد و به دلیل ایمن سازی سریع محوطه توسط آتش نشانی و نیروهای امدادی انفجاری رخ نداد. در این حادثه هم برخی انگشت اتهام را سوی متروی تهران گرفتند. به قول معاون شهردار تهران «مترو مرغ عزا و عروسی شده است.» مازیار حسینی، معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تهران در این باره گفت: بازنگری در تاسیسات شهری به عنوان یک پروژه ملی ضرورتی انکارناپذیر است که نادیده گرفته شده .

سیل تابستانی 5 کشته گرفت؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: بارش شدید باران و جاری شدن سیل، مردم استان های گلستان، مازندران و سمنان را غافلگیر کرد. سیلاب و صاعقه بیشترین خسارات را در استان گلستان به جا گذاشت و در نهایت جان 5 نفر را گرفت. باران، صاعقه و سیل همچنین باعث گرفتار شدن مسافران زیادی شد که راهی شهرهای شمالی کشور شده بودند. خسارت سیل در استان گلستان بیشتر از 2 استان دیگر بود و تعداد زیادی منازل مسکونی به خصوص خانه هایی که در بافت فرسوده و در روستاها قرار داشتند با خرابی هایی از فروریختن دیوار گرفته تا تخریب کامل خانه رو به رو شدند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «آسیای میانه پس از مرگ پدرخوانده»، «خواسته کلینتون برای تجدید تحریم ایران»، «ادعای جدید درباره توافق هسته ای»، «بوی ماه مهربانی»، «استقبال از نامه شهردار» و «هر 30 هزار ایرانی یک روانپزشک!» را برجسته کرد و در ستون یادداشت و نگاه به ترتیب عنوان های «روزهای ناآرام آمریکای لاتین» به قلم نیلوفر قدیری دبیر گروه بین الملل و «سناریوسازی ناشیانه» نوشته حمیدرضا آصفی معاون سابق وزیر خارجه را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: