کد خبر: ۸۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - 03 September 2016
90 دقیقه بازی 11شهریور ایران و قطر چیزی نبود که در خاطره ها بماند، اما 2 دقیقه آخر از 6 دقیقه وقت اضافه به گونه ای رقم خورد که آیندگان، این بازی را هیچگاه با 90 دقیقه ای که به یک درام خسته کننده شبیه بود به خاطر نمی آورند، بلکه آن را یک بازی دلچسب با نتیجه خوب 2بر صفر و پایانی جنجالی به خاطر می آورند.
 روزنامه جوان در شماره شنبه 13شهریور با اشاره به نخستین بازی انتخابی جام جهانی روسیه میان دو کشور ایران و قطر، نوشت: 90 دقیقه بازی 11شهریور ایران و قطر چیزی نبود که در خاطره ها بماند، اما 2 دقیقه آخر از 6 دقیقه وقت اضافه به گونه ای رقم خورد که آیندگان، این بازی را هیچگاه با 90 دقیقه ای که به یک درام خسته کننده شبیه بود به خاطر نمی آورند، بلکه آن را یک بازی دلچسب با نتیجه خوب 2بر صفر و پایانی جنجالی به خاطر می آورند.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان بازفروش برجام، اختصاص داد و آورد: ظاهراً قرار است هر از چند گاهی یک جنبه محرمانه و البته نه چندان با اهمیت از توافق هسته ای بین ایران با 1+5 به طرف ایرانی فروخته شود. چند ماه پیش بود که آسوشیتدپرس از وجود یک ضمیمه محرمانه در برجام خبر داد که به ایران اجازه می دهد برنامه هسته ای خود را کمی زودتر از زمان رسمی اعلام شده در برجام توسعه بدهد. حالا هم مؤسسه علوم و امنیت بین الملل در امریکا، می گوید به اطلاعاتی دست پیدا کرده که نشان می دهد معافیت های محرمانه ای برای ایران در نظر گرفته است؛ معافیت هایی که مشخص نیست ارزش دارند یا نه؟ به گزارش «جوان»، اواخر تیر ماه 1395، آسوشیتدپرس گزارش کرد که توافق هسته ای بین ایران با 1+5 یک سند محرمانه هم در ضمیمه خود دارد که به ایران اجازه می دهد برنامه هسته ای خودش را زودتر از آن چیزی که در متن اصلی برجام ذکر شده، شروع کند. بر اساس بخشی از این سند محرمانه که بحث درباره وجود آن از همان روز های اول توافق هسته ای هم مطرح بود، ایران در فاصله زمانی 11 تا 13 سال پس از اجرای برجام می تواند روند جایگزینی سانتریفیوژ های قدیمی« آی. آر- 1» خود را با سانتریفیوژ های پیشرفته تر آغاز کند.

روزنامه جوان با درج عنوان قاچاق کالا به ایران از شاهراه گمرک!، نوشت: به گزارش روزنامه «جوان»، گمرک هر کشوری محل ورود کالا به شکل قانونی است اما متأسفانه گمرک کشور در دولت یازدهم گویی علاوه بر ارائه خدمات برای ورود کالای وارداتی به شکل قانونی به قاچاقچیان نیز برای وارد کردن کالای قاچاق نیز سرویس و خدمات می دهد. براساس آمارهای رسمی سالانه در حدود 55 تا 60هزار میلیارد تومان کالای قاچاق وارد ایران می شود، که عمده کالای قاچاق از مبادی رسمی یعنی گمرک جمهوری اسلامی ایران وارد می شود. در آخرین نشست خبری ستاد مبارزه با قاچاق کالا ارز وقتی خبرنگار روزنامه «جوان» از سخنگوی ستاد سؤال کرد که عمده کالای قاچاق از چه طریقی وارد کشور می شود وی عنوان داشت: برآوردهای گذشته نشان می داد که 50 تا 60 درصد کالای قاچاق از گمرک وارد می شود که کمی این مقوله تعدیل شده است. حال اگر تنها نیمی از رقم 55 تا 60 هزار میلیارد تومان کالایی که در سال به شکل قاچاق وارد ایران می شود از گمرکات کشور وارد شود، باید عنوان داشت که سالانه بیش از 25هزار میلیارد تومان کالای قاچاق از گمرک به عنوان مبادی رسمی کشور وارد ایران می شود که این حجم از کالا باید با هزاران کانتینر از گمرک وارد شود. 

نانوایان آزادپز سفره مردم را کوچک کرده اند!، دیگر عنوان این روزنامه به شمار می رود، در تشریح این مطلب می خوانیم: چند سالی است که با آزادشدن قیمت آرد، نانوایان آزاد پز جایگزین نانوایان دولتی شدند و در فضای نبود نظارت و بازرسی های سازمان حمایت و تعزیرات با کوچک کردن سایز نان و کم و زیاد کردن کنجد قیمت را گران کرده اند، این در شرایطی است که مشتریان نیز اجازه اعتراض ندارند؛زیرا درصورت اعتراض نانوا از فروش نان به مشتری شاکی خودداری می کند. از سال 89 همزمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، دولت دهم به منظور کاهش ضایعات نان، افزایش کیفیت و صرفه جویی درمصرف؛ قیمت آرد و نان را گران کرد، در مقابل با افزودن 4هزار و 500 تومان به یارانه نقدی به عنوان پول نان، توزیع آرد دولتی را محدود کرد و نانوایان را به سمت آزاد پزی و پخت نان با کیفیت و گران تشویق کرد، به طوری که تا اواخر سال 90 در هر محله ای فقط یک نانوایی دولتی دیده می شد و به ویژه در پایتخت در طول یک سال به تدریج نانوایان آزاد پز جایگزین نانوایان دولتی شدند.... 

روزنامه جوان با درج عنوان طوفان سقف خانه شمالی ها را برد، آورد: ساعت 21 شامگاه پنج شنبه 11 شهریور ماه، بارش شدید باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید شهر مرزی بندر آستارا را فرا گرفت. برخی منازل، خیابان ها و معابر عمومی شهر دچار آبگرفتگی شدند و مسافران تابستانی غافلگیر شدند. فردین فرتوت نیا، رئیس اداره هواشناسی آستارا گفت: بارش در این شهر در کمتر از 12 ساعت به 114.7 میلی متر رسید و سرعت وزش باد 28 کیلومتر ثبت شد. سامانه بارشی و طوفان سهمگین پس از عبور از شهرهای استان گیلان، ساعت 4 و 30 دقیقه بامداد دیروز به شهرهای استان مازندران رسید. این طوفان که نزدیک به یک ساعت و نیم طول کشید، خسار ت های زیادی را به منازل و تأسیسات برق رسانی، آب رسانی وارد کرد و بارش هم موجب آبگرفتگی شهرهای استان شد. 

«بخشنده بود آن قدر که جسم و جانش را بخشید» و « مجتبی عابدینی: نمی خواستند ایران در شمشیر بازی مدال بگیرد» از دیگر عنوان های برجسته صفحه نخست این روزنامه است.
روزنامه جوان در ستون سرمقاله عنوان «تعامل با جهان یا جهانخواران؟» را به قلم عبدالله گنجی انتشار داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: