کد خبر: ۸۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۱ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - 31 August 2016
مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: شیشه عینک های طبی تا پایان سال جزو تجهیزات و ملزومات پزشکی به شمار می آید و ساماندهی می شود.
مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: شیشه عینک های طبی تا پایان سال جزو تجهیزات و ملزومات پزشکی به شمار می آید و ساماندهی می شود.

محمود بیگلر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا افزود: پروتکل های مربوط به ساماندهی شیشه عینک ها، آماده شده است و در حال انجام مکاتبات و مذاکرات با انجمن های مربوطه ایم.

وی تصریح کرد: متاسفانه با وجود کاربرد پزشکی عینک های طبی ، تاکنون، شیشه های آنها کنترل نشده است و این مساله قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: اپتومتریست ها قانونا می توانند کار تولید شیشه های عینک را انجام دهند اما باید روی این شیشه ها ، نظارت های لازم بهداشتی صورت گیرد؛ این در حالی است که متاسفانه سیستم کنترل شیشه عینک های تولید داخل و وارداتی ، طراحی نشده است که برای ساماندهی شیشه عینک ها ، نقطه نظرات انجمن های مربوطه حتما لحاظ می شود.

بیگلر خاطرنشان کرد: با ثبت شیشه عینک ها در سامانه تجهیزات پزشکی و ساماندهی شدن آنها، اصالت کالا از هر حیث کنترل می شود و علاوه بر آن میزان نیاز کشور به شیشه عینک تخمین زده می شود و از همه مهم تر با قاچاق این کالا نیز مقابله خواهد شد.

وی تاکید کرد: با ساماندهی شیشه عینک ها، هیچ مرکز فروش عینک ، حق عرضه کالای ثبت نشده در سامانه تجهیزات پزشکی را نخواهد داشت.

مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو یادآور شد: تاکنون بالغ بر 80 هزار قلم تجهیزات پزشکی در سامانه تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو ثبت شده است و کار ثبت 30 هزار قلم باقیمانده نیز تا یک ماه آینده انجام می شود.

به گزارش ایرنا، هم اکنون شیشه عینک های طبی بی کیفیت و غیراستاندارد، سلامت بینایی ایرانیان را تهدید می کند و تاکنون نیز شیشه عینک با وجود حساسیت آن و ارتباطش با سلامت چشم، کنترل نشده است .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: